om rättvisor o orättvisor i dessa styvfamiljer.
Vi är väl oxå en sorts styvfamilj, men jag o sambon har inga gemensamma barn än, och det har nog mycket med mina tankar på problem osv att göra....

Jag tar med barnen på allt jag kan, men de får acceptera att de inte alltid kan åka med när vi t.ex åker till sambons släkt o vänner...
Jag åkte tom utomlands i somras när de var på långsemester hos/med sin pappa...sambons far bjöd...

Svårigheterna kommer säkerligen att komma när o om vi får ett gemensamt barn, men jag förösker redan nu se det som så att de har det bra med sin pappa OXÅ. De får dubbla födelsedagar, jular osv...de har fyra vuxna runt sig som bryr sig.

Det som kan göra mig förbannad är när exet bjuder sin o sin nya frus släkt på HANS 34års-kalas när inte barnen är där...bara hennes barn...
Han hade gärna fått \"låna\" barnen ett par timmar...de hade inte behövt störa förberedelsen ej heller varit ivägen i städningen efteråt.

Hade det varit ett party med polare o släkt som innebar sprit osv hade det varit ok, men är det okej att utesluta sina barn från deras fars kalas, när de andra barnen får vara med...de som inte ens är deras halvsyskon???

Jag funderar mycket på det här med styvbarn och släkten runt omkring...vi försöker diskutera mycket kring detta eftersom jag blir rädd att min sambo glömmer bort mina barn om han får ett eget biobarn....