Skönt att vara hemma!
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Skönt att vara hemma!

    Nu är jag hemma efter min operation och allt har gått jättebra! Doktorn var nöjd och jag har redan börjat träna ryggen lite så nerverna inte fastnar i såret inne i ryggen.
    Jag blev dålig av narkosen och kräktes hela natten och halva dagen efter. Ni kan ju förstå hur det känndes med nyopererad rygg och ligga med spykramper. Jag hade ju inte ätit på nästan 2 dygn...då var jag övertygad att jag inte skulle överleva,men det gick ju över det med:)
    Jonathan är jätteduktig och kommer med kudden när jag närmar mig soffan och har \"adopterat\" min ena krycka. Den har vi satt på lägsta höjden så han går numera haltandes med kryckhandtaget i armhålan. :))
    HAn blev så glad igår när jag tog några steg utan kryckor.Då utropade han- mamma! har du inte ont i ryggen mera nu?!
    De närmsta 2 veckorna får jag inte lyfta tyngre än en kaffekopp så det är några tuffa dagar framför mig men jag ser ju ändå en ände på smärtan nu!
    Bara att sitta vid datorn är en kamp, men några minuter överlever man alltid:)) Beroende? Nääärå:)
  2. 1
    Skönt att vara hemma! Nu är jag hemma efter min operation och allt har gått jättebra! Doktorn var nöjd och jag har redan börjat träna ryggen lite så nerverna inte fastnar i såret inne i ryggen.
    Jag blev dålig av narkosen och kräktes hela natten och halva dagen efter. Ni kan ju förstå hur det känndes med nyopererad rygg och ligga med spykramper. Jag hade ju inte ätit på nästan 2 dygn...då var jag övertygad att jag inte skulle överleva,men det gick ju över det med:)
    Jonathan är jätteduktig och kommer med kudden när jag närmar mig soffan och har \"adopterat\" min ena krycka. Den har vi satt på lägsta höjden så han går numera haltandes med kryckhandtaget i armhålan. :))
    HAn blev så glad igår när jag tog några steg utan kryckor.Då utropade han- mamma! har du inte ont i ryggen mera nu?!
    De närmsta 2 veckorna får jag inte lyfta tyngre än en kaffekopp så det är några tuffa dagar framför mig men jag ser ju ändå en ände på smärtan nu!
    Bara att sitta vid datorn är en kamp, men några minuter överlever man alltid:)) Beroende? Nääärå:)
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Gullunge!

    Vad mysig han är Jonathan! Skönt att allt gick bra, Lotta! Det verkar ha varit jobbigt det där med narkosen! Hoppas att du slipper det igen. Vilken utmaning att inte få lyfta tungt! Hur löser du det med matlagning etc? Jag tänkte på dig i går och undrade hur det gått, så jag är glad att du satte dig framför datorn, trots kramp!
  4. 2
    Gullunge! Vad mysig han är Jonathan! Skönt att allt gick bra, Lotta! Det verkar ha varit jobbigt det där med narkosen! Hoppas att du slipper det igen. Vilken utmaning att inte få lyfta tungt! Hur löser du det med matlagning etc? Jag tänkte på dig i går och undrade hur det gått, så jag är glad att du satte dig framför datorn, trots kramp!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Hej!

    Utmaningen med maten löste vi igår med Mc D när sambon kom hem 17.30. Då var jag lite hungrig!
    Men jag hade faktiskt en fiskgratäng i frysen,så jag hade inte behövt vänta:)
    En del olika enportionsrätter har jag där oxå så jag klarar mig.
    Mamma kommer ju ringa varje dag för att kolla om hon ska komma och göra något,det är jag helt säker på!
    Annars så laddar sambon kaffebryggaren på morgonen så jag behöver bara trycka på knappen.
    Nu är det ju bara andra dagen hemma själv så vi för se hur det ser ut om några dagar. Ska försöka ta en promenad ute idag tänkte jag men måste vänta till någon kommer eftersom jag inte vågar gå själv. Då ska jag även duscha. Ja,lite joxigt är det allt! :))
  6. 3
    Hej! Utmaningen med maten löste vi igår med Mc D när sambon kom hem 17.30. Då var jag lite hungrig!
    Men jag hade faktiskt en fiskgratäng i frysen,så jag hade inte behövt vänta:)
    En del olika enportionsrätter har jag där oxå så jag klarar mig.
    Mamma kommer ju ringa varje dag för att kolla om hon ska komma och göra något,det är jag helt säker på!
    Annars så laddar sambon kaffebryggaren på morgonen så jag behöver bara trycka på knappen.
    Nu är det ju bara andra dagen hemma själv så vi för se hur det ser ut om några dagar. Ska försöka ta en promenad ute idag tänkte jag men måste vänta till någon kommer eftersom jag inte vågar gå själv. Då ska jag även duscha. Ja,lite joxigt är det allt! :))
  7. Lotta Li med E&E
    #4

    Vad bra att det gick bra

    Nu blir det bara bättre och bättre
    kram
  8. 4
    Vad bra att det gick bra Nu blir det bara bättre och bättre
    kram

Liknande trådar

  1. Så skönt att vara hemma. :-)
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-04, 20:17
  2. Det är skönt att vara hemma när...
    By LillaF in forum _1006 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-20, 13:09
  3. Gud så skönt att vara hemma!
    By karo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 09:11
  4. Vad skönt det är att vara hemma! :-)
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 09:45
  5. det är skönt att vara hemma
    By -Jenn- in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 16:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar