har alla dragit till höstbarn nu?
_0509 Septemberbarn
  1. Annica m. Ella+Theo
    #1
  2. 1
    har alla dragit till höstbarn nu?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    alltså..


    Hur \"gör\" man med detta?
    Kollade på skoj in snack-forumen \"Ankomst 2003/09\" och \"Ankomst 2004/09\" (alltså forum för barn som föddes i september för ett, respektive två, år sedan). I båda forumen pågår full aktivitet med inlägg senast idag och igår. Är det liksom någon skillnad i vad man ska diskutera under september-ankomst respektive höst-barn? Varför tar inte AFF bort ankomstgrupperna varefter alla barn som skulle födas i denna grupp har fötts?? Det känns ju som om \"ankomst\" är i väntans tider och \"barn\" är där vi är efter förlossningen, eller?

    Är den någon som vet eller har en idé om varför detär som det är? Själv tycker jag det är onödigt att alltid klicka på två snackforum för att se om någon av oss har skrivit något nytt sen sist. Tycker ni också det eller finns det fördelar med att ha \"Ankomst 2005/09\" kvar?
  4. 2
    alltså..
    Hur \"gör\" man med detta?
    Kollade på skoj in snack-forumen \"Ankomst 2003/09\" och \"Ankomst 2004/09\" (alltså forum för barn som föddes i september för ett, respektive två, år sedan). I båda forumen pågår full aktivitet med inlägg senast idag och igår. Är det liksom någon skillnad i vad man ska diskutera under september-ankomst respektive höst-barn? Varför tar inte AFF bort ankomstgrupperna varefter alla barn som skulle födas i denna grupp har fötts?? Det känns ju som om \"ankomst\" är i väntans tider och \"barn\" är där vi är efter förlossningen, eller?

    Är den någon som vet eller har en idé om varför detär som det är? Själv tycker jag det är onödigt att alltid klicka på två snackforum för att se om någon av oss har skrivit något nytt sen sist. Tycker ni också det eller finns det fördelar med att ha \"Ankomst 2005/09\" kvar?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    klickar åxå på två ställen...

    så man inte missar nåt inlägg....

    men många gånger har ju folk skrivit samma inlägg här som på höstbarn....

  6. 3
    klickar åxå på två ställen... så man inte missar nåt inlägg....

    men många gånger har ju folk skrivit samma inlägg här som på höstbarn....

  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Jag skriver

    på båda ställena. Finns både här och där!! =)
  8. 4
    Jag skriver på båda ställena. Finns både här och där!! =)
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Jag tycker vi ska vara kvar här..

    det är ju så trevligt här.. :) Eller vad säger ni. :)
  10. 5
    Jag tycker vi ska vara kvar här.. det är ju så trevligt här.. :) Eller vad säger ni. :)
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Är oxå på båda ställena

    Tror att många stannar i ankomstgruppen för att där är det bara såna man känner från ens egen månad, medan i höatbarn blir det ju aug-dec bäbisar (eller nåt liknande). Men det är min gissning.

    Lat som jag är så tycker jag det är lite jobbigt att kolla båda ;-)så om ni stannar gör jag oxå det
  12. 6
    Är oxå på båda ställena Tror att många stannar i ankomstgruppen för att där är det bara såna man känner från ens egen månad, medan i höatbarn blir det ju aug-dec bäbisar (eller nåt liknande). Men det är min gissning.

    Lat som jag är så tycker jag det är lite jobbigt att kolla båda ;-)så om ni stannar gör jag oxå det
  13. Lisa H m E-00, Y-03 o Arvid 050922
    #7

    Tunnas ut med tiden...

    De tidigare ankomstgrupper jag varit med i har hängt kvar i några månader, ett halvår eller lite mer kanske? Sedan har de avtagit mer o mer och tillslut har de AFF tagit bort dem.

    Tror att det är som så att det blir med tiden färre som har tid att sitta o läsa o skriva inlägg o då avtar diskussionen o man samlas i \"Våra barn\" snacket istället...
    Min teori iallafall.
    Jag kikar i bägge snacken men tycker väl att det kunde \"räcka\" med att vi höll till i ett... Det blir ju liknande diskussioner o inlägg.

    Lisa
  14. 7
    Tunnas ut med tiden... De tidigare ankomstgrupper jag varit med i har hängt kvar i några månader, ett halvår eller lite mer kanske? Sedan har de avtagit mer o mer och tillslut har de AFF tagit bort dem.

    Tror att det är som så att det blir med tiden färre som har tid att sitta o läsa o skriva inlägg o då avtar diskussionen o man samlas i \"Våra barn\" snacket istället...
    Min teori iallafall.
    Jag kikar i bägge snacken men tycker väl att det kunde \"räcka\" med att vi höll till i ett... Det blir ju liknande diskussioner o inlägg.

    Lisa
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    men ankomst 2001 / 12

    finns ju kvar den är inte borttagen...
  16. 8
    men ankomst 2001 / 12 finns ju kvar den är inte borttagen...
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9

    tror

    att ankomstgrupperna tas bort om det inte finns mycket liv där längre. Om man fortsätter skriva så tar de inte bort den.
    Tycker iaf vi ska stanna här oxå :), det har ju varit trevligt här :)
  18. 9
    tror att ankomstgrupperna tas bort om det inte finns mycket liv där längre. Om man fortsätter skriva så tar de inte bort den.
    Tycker iaf vi ska stanna här oxå :), det har ju varit trevligt här :)
  19. *Lenna* m Mira
    #10

    Jag har inte hittat dit än..

    Har ju knappt tid att sitta här längre så jag tror jag nöjer mig med att ha koll på läget här inne. Och jag tycker det är trevligt ju fler vi är som är kvar här! Det är ju er alla som jag lärt känna och vill fortsätta \"prata\" med ;)
  20. 10
    Jag har inte hittat dit än.. Har ju knappt tid att sitta här längre så jag tror jag nöjer mig med att ha koll på läget här inne. Och jag tycker det är trevligt ju fler vi är som är kvar här! Det är ju er alla som jag lärt känna och vill fortsätta \"prata\" med ;)

Liknande trådar

  1. Jag har dragit mitt strå till stacken!
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 22:44
  2. Ett syskon till mitt höstbarn!!! :D
    By Anonym in forum _01 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 09:34
  3. Grattis alla höstbarn som
    By Zirie in forum _01 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 23:10
  4. Nu har sonen dragit till....
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 10:11
  5. Hej alla höstbarn (och föräldrar)!
    By keas in forum _05 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar