Sjukskriven längre
_02 Sommarbarn
  1. Kristina S
    #1

    Sjukskriven längre

    Var hos min läkare igår och blev sjukskriven även november ut. Enligt en av mina psykologer (jag är ett svårt fall så det behövs ett helt team ;-)) kommer jag kanske att börja jobbträna till våren, men eventuellt först till hösten! Det känns lite tufft. Insikten om vad jag måste gå igenom kommer och går.
  2. 1
    Sjukskriven längre Var hos min läkare igår och blev sjukskriven även november ut. Enligt en av mina psykologer (jag är ett svårt fall så det behövs ett helt team ;-)) kommer jag kanske att börja jobbträna till våren, men eventuellt först till hösten! Det känns lite tufft. Insikten om vad jag måste gå igenom kommer och går.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Låter om om...

    ..du har det riktigt jobbigt, men skönt att du får hjälp och att du blivit sjukskriven. Kram!
  4. 2
    Låter om om... ..du har det riktigt jobbigt, men skönt att du får hjälp och att du blivit sjukskriven. Kram!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Oj, oj!

    Vilken situation du har hamnat i. Men jag måste säga att jag inte är så förvånad, med tanke på vad du har skrivit i vissa inlägg under senaste året. Varningstecknen verkar ju ha funnits där. Tyvärr lyssnar vi inte alltid på dem förrän det är försent. Dags att slänga den duktiga flickan i väggen och försöka bli lite mer normalpresterande kanske? Hoppas att du orkar med hemsituationen i alla fall, det är ju prio nr. 1. Du har all min medkänsla, hoppas att det börjar vända snart.
  6. 3
    Oj, oj! Vilken situation du har hamnat i. Men jag måste säga att jag inte är så förvånad, med tanke på vad du har skrivit i vissa inlägg under senaste året. Varningstecknen verkar ju ha funnits där. Tyvärr lyssnar vi inte alltid på dem förrän det är försent. Dags att slänga den duktiga flickan i väggen och försöka bli lite mer normalpresterande kanske? Hoppas att du orkar med hemsituationen i alla fall, det är ju prio nr. 1. Du har all min medkänsla, hoppas att det börjar vända snart.
  7. Marina
    #4

    Stor kram till dig!

    Hur går det att vara hemma? Kan du koppla av, eller mal jobbet i huvudet och ett dåligt samvete? Jag menar inte att du skall ha ett dåligt samvete men det är ju så det brukar vara.

    Jag var hemma 2 veckor när jag väntade Pontus för att jag var så stressad och blodtrycket slog i taket och jag kunde inte kopplad av!! Blev mer stressad av att vara hemma.

    Hoppas verkligen att du kan stressa ner och ta hand om det viktigaste vi har begåvats med, kroppen, hälsan och familjen.

    Värmande kramar från ett grått Falun
  8. 4
    Stor kram till dig! Hur går det att vara hemma? Kan du koppla av, eller mal jobbet i huvudet och ett dåligt samvete? Jag menar inte att du skall ha ett dåligt samvete men det är ju så det brukar vara.

    Jag var hemma 2 veckor när jag väntade Pontus för att jag var så stressad och blodtrycket slog i taket och jag kunde inte kopplad av!! Blev mer stressad av att vara hemma.

    Hoppas verkligen att du kan stressa ner och ta hand om det viktigaste vi har begåvats med, kroppen, hälsan och familjen.

    Värmande kramar från ett grått Falun
  9. Dina m A & V + bf 19/1
    #5

    Låter klokt...

    Det är så svårt att bromsa i tid, och än svårare att se sig själv och sina behov. Man har väl ett behov att vara \"duktig\" och inte minst så felvärderar man ofta sitt tillstånd, man försöker liksom verka må bättre än vad man gör. Och det är svårt att ta hjälp.

    Jag känner SÅ med dig och hoppas att du får den hjälp du behöver!

    Kram!
  10. 5
    Låter klokt... Det är så svårt att bromsa i tid, och än svårare att se sig själv och sina behov. Man har väl ett behov att vara \"duktig\" och inte minst så felvärderar man ofta sitt tillstånd, man försöker liksom verka må bättre än vad man gör. Och det är svårt att ta hjälp.

    Jag känner SÅ med dig och hoppas att du får den hjälp du behöver!

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jul 1999
    #6

    Försök

    ta hand om dig och undvika stressituationer så gott det går. Det är inte lätt när man har barn...
    Passa på och ta tillvara dagarna när de är i skolan och på dagis och skäm bort dig själv. Ett bad med några goda örter..mm såntdär man aldrig hinner annars.

    JAg hoppas att du snart kommer må bättre.

    kram

    Amanda
  12. 6
    Försök ta hand om dig och undvika stressituationer så gott det går. Det är inte lätt när man har barn...
    Passa på och ta tillvara dagarna när de är i skolan och på dagis och skäm bort dig själv. Ett bad med några goda örter..mm såntdär man aldrig hinner annars.

    JAg hoppas att du snart kommer må bättre.

    kram

    Amanda
  13. Kristina S
    #7

    Hej Marina!

    Jo, jag är ganska bra på att strunta i jobbet och har faktiskt inget dåligt samvete alls. Jag har nog inte tagit hem jobbet på det sättet, däremot stressat när jag var där så att jag inte klarar av att gå ner i varv sedan.

    När jag först blev sjukskriven kände jag mig nästan drogad. Det var lite som när man varit på konsert och har som bomull i öronen, fast jag hade det i hela huvudet. Det gjorde mig väldigt förvirrad och avstängd, men hjälpte mig också att koppla av, vilket var bra i sammanhanget. Kanske är det så man vet om man mår riktigt dåligt. När man gått tillräckligt långt kan man inte stressa upp sig längre, och det enda man klarar är att ligga kvar hemma i sängen.

    På tal om det du skrev här nedan känner jag igen det där med att bli extra stingslig. Jag samlade oförrätter hela våren och är fortfarande arg på en del av mina arbetskamrater. Så det är definitivt ett varningstecken.

    Kram
  14. 7
    Hej Marina! Jo, jag är ganska bra på att strunta i jobbet och har faktiskt inget dåligt samvete alls. Jag har nog inte tagit hem jobbet på det sättet, däremot stressat när jag var där så att jag inte klarar av att gå ner i varv sedan.

    När jag först blev sjukskriven kände jag mig nästan drogad. Det var lite som när man varit på konsert och har som bomull i öronen, fast jag hade det i hela huvudet. Det gjorde mig väldigt förvirrad och avstängd, men hjälpte mig också att koppla av, vilket var bra i sammanhanget. Kanske är det så man vet om man mår riktigt dåligt. När man gått tillräckligt långt kan man inte stressa upp sig längre, och det enda man klarar är att ligga kvar hemma i sängen.

    På tal om det du skrev här nedan känner jag igen det där med att bli extra stingslig. Jag samlade oförrätter hela våren och är fortfarande arg på en del av mina arbetskamrater. Så det är definitivt ett varningstecken.

    Kram

Liknande trådar

  1. Sjukskriven.
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 10:15
  2. Sjukskriven...
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 12:16
  3. Ramlar längre och längre ner
    By tezziz in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 15:06
  4. Sjukskriven
    By finestine in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 18:10
  5. Sjukskriven längre
    By Kristina in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar