Tips på skötväska?
Flera barn - tvillingar & fler
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Tips på skötväska?

    Hej alla erfarna :)

    Nu i vecka 26 börjar fixa-allt-klart-reflexerna sätta in, jag börjar bli lite smått orörlig (jo, jag inser att det kommer att bli mycket värre) och den sista möjliga IKEA/Barkarby-helgen närmar sig med stormsteg.

    Jag skulle vilja ha lite tips på skötväska. Vi har beställt en UJ-tvillingvagn, är det nåt särskilt man behöver tänka på med skötväska till den? Har spanat på en SkipHop men det är svårt att veta om den är bra.

    Är det nåt annat som är speciellt viktigt ni tyckte var bra att ha hemma och färdigfixat när man kommer hem, sånt som kanske inte enlingföräldrar tänker på?

    Tacksam för lite tips och råd!
  2. 1
    Tips på skötväska? Hej alla erfarna :)

    Nu i vecka 26 börjar fixa-allt-klart-reflexerna sätta in, jag börjar bli lite smått orörlig (jo, jag inser att det kommer att bli mycket värre) och den sista möjliga IKEA/Barkarby-helgen närmar sig med stormsteg.

    Jag skulle vilja ha lite tips på skötväska. Vi har beställt en UJ-tvillingvagn, är det nåt särskilt man behöver tänka på med skötväska till den? Har spanat på en SkipHop men det är svårt att veta om den är bra.

    Är det nåt annat som är speciellt viktigt ni tyckte var bra att ha hemma och färdigfixat när man kommer hem, sånt som kanske inte enlingföräldrar tänker på?

    Tacksam för lite tips och råd!
  3. Mia m Jerry & Sebastian 040105
    #2

    Mitt spontana svar är mat i frysen!!!

    Kom ihåg att vi nästan glömde bort att äta själva min man och jag. Det var så mycket annat att tänka på.

    Hälsningar Mia
  4. 2
    Mitt spontana svar är mat i frysen!!! Kom ihåg att vi nästan glömde bort att äta själva min man och jag. Det var så mycket annat att tänka på.

    Hälsningar Mia
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3

    Undrar också om skötväska

    så snälla, ni som har något att rekommmendera, gör gärna det. Tackelitack!
    Och Mia, tack för tipset om färdig mat i frysen, den är iofs full nu, men det är väl bra att låta det vara så även framöver.
  6. 3
    Undrar också om skötväska så snälla, ni som har något att rekommmendera, gör gärna det. Tackelitack!
    Och Mia, tack för tipset om färdig mat i frysen, den är iofs full nu, men det är väl bra att låta det vara så även framöver.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4

    Ryggsäck!

    säger jag bara. Jag vet inte hur en SkipHop-väska ser ut men jag vet att det var bra att ha en ryggsäck så man hade händerna fria. Gärna en i mörkt tyg så att det inte märks om det skvätter upp lite smuts från marken när man har den under vagnen.
  8. 4
    Ryggsäck! säger jag bara. Jag vet inte hur en SkipHop-väska ser ut men jag vet att det var bra att ha en ryggsäck så man hade händerna fria. Gärna en i mörkt tyg så att det inte märks om det skvätter upp lite smuts från marken när man har den under vagnen.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    hmmm... funderar

    Typ allt färdigt i god tid. Man vet liksom inte när de får för sig att titta ut. Nån gång efter v30 bör liksom allt vara klart.
    Blöjor, tvättlappar, lite kläder i miniatyrstorlek 40-46, babyskydd, nappar, nappflaska med minsta dinappen.
    Mat i frysen, fullt kylskåp och skafferi, laddad kamera... ja det mesta som gäller för enlingföräldrar.
  10. 5
    hmmm... funderar Typ allt färdigt i god tid. Man vet liksom inte när de får för sig att titta ut. Nån gång efter v30 bör liksom allt vara klart.
    Blöjor, tvättlappar, lite kläder i miniatyrstorlek 40-46, babyskydd, nappar, nappflaska med minsta dinappen.
    Mat i frysen, fullt kylskåp och skafferi, laddad kamera... ja det mesta som gäller för enlingföräldrar.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    tips...

    Kan bara hålla med om att mat i frysen är kanon...även bullar, glass och annat som man kanske \"måste\" ha tillgång till när man kommer hem =)

    Sen är ju ryggsäck ett absolut måste!!! (självklart upp till var och en) Men jag hade en sköt-ryggsäck och den är kanon....använder den ibland nu också.
    Själva logistiken är ju liksom ett litet problem ibland när man har 2 små bebisar att \"släpa\" på och då kan en ryggsäck underlätta oerhört.

    En bra mamma/svärmor (om man har nån man står ut med lite ibland) är inte heller helt fel. Bor man nära kan hon kanske komma över lite ibland med lite mat eller en sopkvast...
    Min råkar bo långt borta, så hon var hos oss första veckan. För oss var det supertoppen!!!
  12. 6
    tips... Kan bara hålla med om att mat i frysen är kanon...även bullar, glass och annat som man kanske \"måste\" ha tillgång till när man kommer hem =)

    Sen är ju ryggsäck ett absolut måste!!! (självklart upp till var och en) Men jag hade en sköt-ryggsäck och den är kanon....använder den ibland nu också.
    Själva logistiken är ju liksom ett litet problem ibland när man har 2 små bebisar att \"släpa\" på och då kan en ryggsäck underlätta oerhört.

    En bra mamma/svärmor (om man har nån man står ut med lite ibland) är inte heller helt fel. Bor man nära kan hon kanske komma över lite ibland med lite mat eller en sopkvast...
    Min råkar bo långt borta, så hon var hos oss första veckan. För oss var det supertoppen!!!

Liknande trådar

  1. Tips på skötväska?
    By Nilsson_84 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 15:23
  2. Skötväska-tips
    By Mia m Jesper o lille in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 17:56
  3. Skötväska-tips!
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 18:53
  4. Tips om skötväska?
    By miamajsan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 08:40
  5. Tips om skötväska
    By Kråkan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar