Present till 2-åringen?
_0312 Decemberbarn
  1. Åsa m Love-00 & Tea-03 på besök
    #1

    Present till 2-åringen?

    Hej!

    Snart dags för kalas och jag undrar vad era 2-åringar ska få i födelsedagspresent?

    Vi har köpt en käpphäst till henne, men vill gärna ge något mera, och sedan kommer ju julen också.

    När hennes storebror fyllde två år fick han en bondgård som han hade mycket glädje av, liksom Tea har nu. Han fick också trätågbana som används flitigt, men de grejerna har vi ju redan... :)
  2. 1
    Present till 2-åringen? Hej!

    Snart dags för kalas och jag undrar vad era 2-åringar ska få i födelsedagspresent?

    Vi har köpt en käpphäst till henne, men vill gärna ge något mera, och sedan kommer ju julen också.

    När hennes storebror fyllde två år fick han en bondgård som han hade mycket glädje av, liksom Tea har nu. Han fick också trätågbana som används flitigt, men de grejerna har vi ju redan... :)
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Visst är det svårt!!

    Vi har oxå redan allting...

    Har svårt att komma på presenter och julklappar *suckar*
    Pengar & kläder är ju inget kul för ett barn att få även om mamma gillar att få detta ;)

    Så tyvärr har jag inga tips att delge, hoppas någon annan som svarar har det!
  4. 2
    Visst är det svårt!! Vi har oxå redan allting...

    Har svårt att komma på presenter och julklappar *suckar*
    Pengar & kläder är ju inget kul för ett barn att få även om mamma gillar att få detta ;)

    Så tyvärr har jag inga tips att delge, hoppas någon annan som svarar har det!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Kanske..

    Traktor eller annat fordon
    Leksakspis
    Lego
    Verktygsbänk
    Trehjuling/liten cykel?
    Gunga
    Docka
    ??

    Vet inte alls vad vi ska köpa när Jeppe fyller.. Han o Ludde har redan fått en snordyr traktor i förtidig juklapp av pappa.. Hmmm kunde ju inte vänta med att ge den.. Han var lika lyrisk som Jeppe..
    Blir nog någon verktygsbänk eller så från oss.. Min pappa har köpt en jättesöt svart liten cykel med flames på.Men det är svårt med leksaker tycker jag - man vet ju aldrig vad de fastnar för.. Lycka till i alla fall o hoppas ni hittar nåt kul till lilla tjejen!!
  6. 3
    Kanske.. Traktor eller annat fordon
    Leksakspis
    Lego
    Verktygsbänk
    Trehjuling/liten cykel?
    Gunga
    Docka
    ??

    Vet inte alls vad vi ska köpa när Jeppe fyller.. Han o Ludde har redan fått en snordyr traktor i förtidig juklapp av pappa.. Hmmm kunde ju inte vänta med att ge den.. Han var lika lyrisk som Jeppe..
    Blir nog någon verktygsbänk eller så från oss.. Min pappa har köpt en jättesöt svart liten cykel med flames på.Men det är svårt med leksaker tycker jag - man vet ju aldrig vad de fastnar för.. Lycka till i alla fall o hoppas ni hittar nåt kul till lilla tjejen!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Leksaksspis + liten hitoria

    blir det från mormor

    sen har han önskat sig en cykel med stödhjul av farmor ...Hur mycket man nu kan önska sig. Fast tar man hela tiden storebrors och de slåss om att få cykla så är väl det en önskan...
    Oliver kommer ofta tårögd och säger till mig \"Mamma säg till Gustav att det är min cykel, jag fick den när jag fyllde år\"
    Ibakgrunden hörs lillebrors NEJ! MIN!
  8. 4
    Leksaksspis + liten hitoria blir det från mormor

    sen har han önskat sig en cykel med stödhjul av farmor ...Hur mycket man nu kan önska sig. Fast tar man hela tiden storebrors och de slåss om att få cykla så är väl det en önskan...
    Oliver kommer ofta tårögd och säger till mig \"Mamma säg till Gustav att det är min cykel, jag fick den när jag fyllde år\"
    Ibakgrunden hörs lillebrors NEJ! MIN!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Mira kommer att få

    Böcker
    Kläder till sin docka
    Blöjor till sin docka
    Duplo
    Mer låtsas mat
    Säng till sin docka

    Och nåt mer jag inte bestämt och jag kommer sprida ut detta till både födelsedag och jul....
  10. 5
    Mira kommer att få Böcker
    Kläder till sin docka
    Blöjor till sin docka
    Duplo
    Mer låtsas mat
    Säng till sin docka

    Och nåt mer jag inte bestämt och jag kommer sprida ut detta till både födelsedag och jul....
  11. Jag m bebis*031215+bf&6/1
    #6

    Vi har köpt

    ett sånt där gigantiskt leksakskök från Fisher Price.
    och en liten station med en brandbil, en polisbil och en ambulans. (han kommer alltså få köket på födelsedagen och stationen på julafton)

    Kommer av andra att önska honom \"mat\" till köket, samt kläder...
  12. 6
    Vi har köpt ett sånt där gigantiskt leksakskök från Fisher Price.
    och en liten station med en brandbil, en polisbil och en ambulans. (han kommer alltså få köket på födelsedagen och stationen på julafton)

    Kommer av andra att önska honom \"mat\" till köket, samt kläder...
  13. Åsa m Love-00 & Tea-03 på besök
    #7

    Tack för tipsen

    Det borde ju dimpa ner några leksakskataloger i brevlådan snart också som kan ge mera tips.
  14. 7
    Tack för tipsen Det borde ju dimpa ner några leksakskataloger i brevlådan snart också som kan ge mera tips.

Liknande trådar

  1. Present till 4 åringen?
    By Annamj in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 07:58
  2. Julklappar till 3-åringen?
    By johveg in forum _0707 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 20:06
  3. Vad ger man till 10-åringen?
    By Jul ia in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 18:35
  4. Angående present till 10 åringen
    By Mamman1 in forum Pappasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:02
  5. Tips på present till 1-åringen!
    By Kakmonstret in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar