Hur och av vem
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Nickan
    #1

    Hur och av vem

    utreds ev dyskalkyli. Finns det något samband mellan ADHD och dyskalkyli?
  2. 1
    Hur och av vem utreds ev dyskalkyli. Finns det något samband mellan ADHD och dyskalkyli?
  3. millan
    #2

    Hej Nickan,

    min äldsta dotter har dyskalkuli...hon gjorde utredning på habiliteringen och har även uppmärksamhetsstörning och specifika inlärningssvårigheter i sitt utredningsresultat.

    Jag vet inte om det finns något generellt samband mellan ADHD och dyskalkuli..mer än vad gäller dyslexi, det är väl inte helt ovanligt att båda diagnoserna finns samtidigt...min dotter har ju inte fått diagnos ADHD utan uppmärksamhetsstörning...det är väl ungefär samma sak...
  4. 2
    Hej Nickan, min äldsta dotter har dyskalkuli...hon gjorde utredning på habiliteringen och har även uppmärksamhetsstörning och specifika inlärningssvårigheter i sitt utredningsresultat.

    Jag vet inte om det finns något generellt samband mellan ADHD och dyskalkuli..mer än vad gäller dyslexi, det är väl inte helt ovanligt att båda diagnoserna finns samtidigt...min dotter har ju inte fått diagnos ADHD utan uppmärksamhetsstörning...det är väl ungefär samma sak...
  5. Nickan
    #3

    Tack *imt*

    0
  6. 3
    Tack *imt* 0
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar