Nu är Ville sjuk...
_02 Sommarbarn
  1. Mlin & Ville som vabbar och har lite tråkigt
    #1

    Nu är Ville sjuk...

    Vi har klarat oss sen i April utan sjukdomar men igår bröt första höstförkylningen ut så idag har det blivit VAB. Han har även fått tillbaka sina exem, denna gången 7 resor värre än det någonsin varit så idag passade vi på att gå till doktorn. HAn tycke att det såg riktigt illa ut så nu har vi fått lite starkare smörjmedel än innan. Är det inte bättre på torsdag måste vi till doktorn igen...hoppas hoppas det försvinner!!!!! Det kliar något vansinnigt så det blir inte mycket sömn för någon av oss..

  2. 1
    Nu är Ville sjuk... Vi har klarat oss sen i April utan sjukdomar men igår bröt första höstförkylningen ut så idag har det blivit VAB. Han har även fått tillbaka sina exem, denna gången 7 resor värre än det någonsin varit så idag passade vi på att gå till doktorn. HAn tycke att det såg riktigt illa ut så nu har vi fått lite starkare smörjmedel än innan. Är det inte bättre på torsdag måste vi till doktorn igen...hoppas hoppas det försvinner!!!!! Det kliar något vansinnigt så det blir inte mycket sömn för någon av oss..

  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Mjölkfri kost?

    Har ni försök med mjölkfri kost när eksemen bryter ut?
    Robins eksem blir märkbart bättre så fort vi slutar med komjölken. Tydligen kan mjölkporteinsallegi visa sig som eksem.

    Bara ett tips. Hoppas han kryar på sig snart.
  4. 2
    Mjölkfri kost? Har ni försök med mjölkfri kost när eksemen bryter ut?
    Robins eksem blir märkbart bättre så fort vi slutar med komjölken. Tydligen kan mjölkporteinsallegi visa sig som eksem.

    Bara ett tips. Hoppas han kryar på sig snart.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Tack för tipset!!

    Jag skall genast prova det!! Jag har aldrig reflekterat över att det kan vara någon påverkan av vad han stoppar i sig men nu när jag funderar så har han ätit väldigt mycket youghurt och mjölk det senaste, har kanske ett samband med att det blev så himla extremt denna gång.

    Cortisonen har hjälpt iallafall, idag är det mycket bättre och förkylningen är på väg bort:)
  6. 3
    Tack för tipset!! Jag skall genast prova det!! Jag har aldrig reflekterat över att det kan vara någon påverkan av vad han stoppar i sig men nu när jag funderar så har han ätit väldigt mycket youghurt och mjölk det senaste, har kanske ett samband med att det blev så himla extremt denna gång.

    Cortisonen har hjälpt iallafall, idag är det mycket bättre och förkylningen är på väg bort:)

Liknande trådar

  1. sjuk eller sjuk?
    By Anonymz in forum Känsliga snack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 18:45
  2. Sjuk sambo - sjuk bebis?
    By anne_75 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 07:34
  3. Sjuk sjuk sjuk men vänder snart....
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:48
  4. Sjuk sjuk och sjuk igen
    By -Jojjo- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 09:15
  5. sjuk-frisk-sjuk igen och karens
    By Animisha in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar