blöjor
_02 Höstbarn
  1. mammamalou
    #1

    blöjor

    Hej:0)
    Jag har inte skrivit här tidigare.Men jag har en liten tjej som fyller tre nu i november och skulle behöva lite tips från föräldrar med barn i samma ålder. Alma slutade med blöjor i somras och var hur duktig som helst. Sen började dagis igen i höst och då skulle hon absolut ha blöja igen!!!! Nu låter jag henne ha blöjorna men det känna så konstigt och fel när jag vet att hon egentligen inte behöver. Misstänker att det är något slags trygghetsfel på dagis, men personalen säger att allt är så bra så bra..
    Skulle vara skönt att höra vad nån härifrån säger.
    Mvh Malou
  2. 1
    blöjor Hej:0)
    Jag har inte skrivit här tidigare.Men jag har en liten tjej som fyller tre nu i november och skulle behöva lite tips från föräldrar med barn i samma ålder. Alma slutade med blöjor i somras och var hur duktig som helst. Sen började dagis igen i höst och då skulle hon absolut ha blöja igen!!!! Nu låter jag henne ha blöjorna men det känna så konstigt och fel när jag vet att hon egentligen inte behöver. Misstänker att det är något slags trygghetsfel på dagis, men personalen säger att allt är så bra så bra..
    Skulle vara skönt att höra vad nån härifrån säger.
    Mvh Malou
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Hej!

    Den här gruppen är inte så aktiv eftersom ankomsgrupperna från sept-nov-02 är väldigt aktiva. Tror att du skulle passa in bra där! Välkommen!

    Ang. din fråga. Så skulle nog jag ta av blöjan nu... Hon har ju varit där ett tag och \"bott\" in sig. Kanske du skulle vara med någon timme när du tar bort den?
    Egentligen så spelar det ju ingen roll... Tösen är ju bara tre, och hon är väl som du säger, osäker.

    Min kille vågade inte säga till när han skulle kissa i början, så dom satte honom på toaletten några gånger om dagen. Det kanske du kan fråga om dom kan göra för din tös också? Köra lite \"toaträning\" för att slippa blöjor på dagis?
    Nu så fungerar det jättebra på dagis också. Han springer dit själv och får hjälp ibland.
    På något sätt så känns det som om att det skulle vara bra om dagispersonalen kunde hjälpa er här och inte bara säga att det fungerar bra...
    Men jag tror på att förbereda henne. Säga att nästa vecka, om två dagar, imorgon, idag så skall vi gå till dagis utan blöja. Du är ju så duktig, stor osv. Invig dagispersonalen i planen och kanske stanna en stund för att se hur det går.

    Håller tummarna!
  4. 2
    Hej! Den här gruppen är inte så aktiv eftersom ankomsgrupperna från sept-nov-02 är väldigt aktiva. Tror att du skulle passa in bra där! Välkommen!

    Ang. din fråga. Så skulle nog jag ta av blöjan nu... Hon har ju varit där ett tag och \"bott\" in sig. Kanske du skulle vara med någon timme när du tar bort den?
    Egentligen så spelar det ju ingen roll... Tösen är ju bara tre, och hon är väl som du säger, osäker.

    Min kille vågade inte säga till när han skulle kissa i början, så dom satte honom på toaletten några gånger om dagen. Det kanske du kan fråga om dom kan göra för din tös också? Köra lite \"toaträning\" för att slippa blöjor på dagis?
    Nu så fungerar det jättebra på dagis också. Han springer dit själv och får hjälp ibland.
    På något sätt så känns det som om att det skulle vara bra om dagispersonalen kunde hjälpa er här och inte bara säga att det fungerar bra...
    Men jag tror på att förbereda henne. Säga att nästa vecka, om två dagar, imorgon, idag så skall vi gå till dagis utan blöja. Du är ju så duktig, stor osv. Invig dagispersonalen i planen och kanske stanna en stund för att se hur det går.

    Håller tummarna!
  5. mammamalou
    #3

    tack

    ..för svar :o)
    Ska nog göra ett nytt försök nu innan overallperioden sätter igång på allvar!
    /Malou
  6. 3
    tack ..för svar :o)
    Ska nog göra ett nytt försök nu innan overallperioden sätter igång på allvar!
    /Malou

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  3. blöjor??
    By Felix 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:15
  4. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
  5. Blöjor
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar