"vuxna å maten"...
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    \"vuxna å maten\"...

    Inspirerad av Lena_O som tycker att en del vuxna är värre än 10 matvägrande barn ihop (vilket även jag tycker i bland).

    Så vad är det Ni inte alls äter?

    Något som Ni blir galna på att folk (vuxna) I er omgivning inte äter?
  2. 1
    \"vuxna å maten\"... Inspirerad av Lena_O som tycker att en del vuxna är värre än 10 matvägrande barn ihop (vilket även jag tycker i bland).

    Så vad är det Ni inte alls äter?

    Något som Ni blir galna på att folk (vuxna) I er omgivning inte äter?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Desperados egna svar då....

    Så vad är det Ni inte alls äter?

    Tro mig, i min uppväxt fick jag alla möjliga sorters mat så jag är föga skeptisk till saker och ting. Kaktus är en höjdare, men däremot så fattade jag aldrig konceptet med pölsa. Min mosters mat närmar jag mig inte av princip.

    Något som Ni blir galna på att folk (vuxna) I er omgivning inte äter?

    Pappa vägrar äta morötter, något jag ofta har med i grytor (som jag ser till att fylla upp hans frys med), och är extremt kinkig med det. Problemet löst genom att MIXA dem. Det han inte ser lider han inte av

    Lillebror äter inte kött eller kyckling, detta trots att jag hävdar att den sistnämnda är en ört. Tragiskt men sant. Han slutade med det då han var gift och har sedan dess inte börjat med kött igen.
  4. 2
    Desperados egna svar då.... Så vad är det Ni inte alls äter?

    Tro mig, i min uppväxt fick jag alla möjliga sorters mat så jag är föga skeptisk till saker och ting. Kaktus är en höjdare, men däremot så fattade jag aldrig konceptet med pölsa. Min mosters mat närmar jag mig inte av princip.

    Något som Ni blir galna på att folk (vuxna) I er omgivning inte äter?

    Pappa vägrar äta morötter, något jag ofta har med i grytor (som jag ser till att fylla upp hans frys med), och är extremt kinkig med det. Problemet löst genom att MIXA dem. Det han inte ser lider han inte av

    Lillebror äter inte kött eller kyckling, detta trots att jag hävdar att den sistnämnda är en ört. Tragiskt men sant. Han slutade med det då han var gift och har sedan dess inte börjat med kött igen.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Jag svarar direkt!

    Jag äter ju i princip allt, även alla konsistenser och färger. (Men har inte testat levande föda ännu, men det ska jag ha testat innan jag dör. Ett mål alltså.)

    Men vuxna som jag kan bli galen på är t ex mannen jag bor ihop med som står och småhulkar om han råkar se lite vatten i botten på spagetthikastrullen... alltså just spaghetti (som han dessutom MÅSTE skära sönder).

    Han måste också ha olika små högar med maten och kan INTE gegga ihop något alls... däremot om man SERVERAR maten ihopgeggad, då äter han med glädje.

    Min mamma kan inte äta annat ris än Uncle Bens, då stenvägrar hon...

    Min pappa äter inte fiskpinnar, och det vill han inte ens diskutera för jag skulle ändå inte förstå...

    Mina döttrar däremot äter som jag och smakar på det mesta. Så vill jag ha en blodig biff så har jag deras sällskap och så gör jag en genomstekt till mannen så han blir nöjd... ;)

    *suckar tyst*
  6. 3
    Jag svarar direkt! Jag äter ju i princip allt, även alla konsistenser och färger. (Men har inte testat levande föda ännu, men det ska jag ha testat innan jag dör. Ett mål alltså.)

    Men vuxna som jag kan bli galen på är t ex mannen jag bor ihop med som står och småhulkar om han råkar se lite vatten i botten på spagetthikastrullen... alltså just spaghetti (som han dessutom MÅSTE skära sönder).

    Han måste också ha olika små högar med maten och kan INTE gegga ihop något alls... däremot om man SERVERAR maten ihopgeggad, då äter han med glädje.

    Min mamma kan inte äta annat ris än Uncle Bens, då stenvägrar hon...

    Min pappa äter inte fiskpinnar, och det vill han inte ens diskutera för jag skulle ändå inte förstå...

    Mina döttrar däremot äter som jag och smakar på det mesta. Så vill jag ha en blodig biff så har jag deras sällskap och så gör jag en genomstekt till mannen så han blir nöjd... ;)

    *suckar tyst*
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    är en genomstekkt vad jag....

    fasar för?? Dvs om den är förkolnad så är den NÄSTAN klar??

  8. 4
    är en genomstekkt vad jag.... fasar för?? Dvs om den är förkolnad så är den NÄSTAN klar??

  9. CHENOA
    #5

    jag äter inte

    vildsvin,älg,lamm,häst(bara gris och kyckling))om jag inte blir bjuden på det

    grodlår,aphjärna,testiklar,sni glar,ostron,mussler el annan skum mat..vägrar jag äta..vill inte ens smaka

    ochän så har jag inte råkat ut för nått som retar mig hos andra:)
  10. 5
    jag äter inte vildsvin,älg,lamm,häst(bara gris och kyckling))om jag inte blir bjuden på det

    grodlår,aphjärna,testiklar,sni glar,ostron,mussler el annan skum mat..vägrar jag äta..vill inte ens smaka

    ochän så har jag inte råkat ut för nått som retar mig hos andra:)
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Jag brässerar på slutet

    Jag slår på hett vatten från vattenkokaren och lägger på locket. Då blir inte biffen lika torr.

    Försökte med att köpa en billigare fläskkotlett en gång, och då kände han sig utanför... ;)
  12. 6
    Jag brässerar på slutet Jag slår på hett vatten från vattenkokaren och lägger på locket. Då blir inte biffen lika torr.

    Försökte med att köpa en billigare fläskkotlett en gång, och då kände han sig utanför... ;)
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Just häst...

    tycker jag har en speciell smak, klarar inet den riktigt. Däremot, lamm är gott, rätt tilllagat, viltkött i gryta, (vad hände med min ripa förresten).

    Aphjärna har jag aldrig övervägt och testiklar där fick Du mig, jag vägrar ta sådana i min mun.
  14. 7
    Just häst... tycker jag har en speciell smak, klarar inet den riktigt. Däremot, lamm är gott, rätt tilllagat, viltkött i gryta, (vad hände med min ripa förresten).

    Aphjärna har jag aldrig övervägt och testiklar där fick Du mig, jag vägrar ta sådana i min mun.
  15. Mr Z
    #8

    MAT SVAR

    Äter inte leverpastej.....

    Fisk.
  16. 8
    MAT SVAR Äter inte leverpastej.....

    Fisk.
  17. CHENOA
    #9

    häst trorjag aldrig jag skulle

    äta även om jag blir bjuden trorjag...stackars lilla ponny..
  18. 9
    häst trorjag aldrig jag skulle äta även om jag blir bjuden trorjag...stackars lilla ponny..
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Har du aldrig ätit det som pålägg?

    Alltså när det heter Hamburgerkött?
  20. 10
    Har du aldrig ätit det som pålägg? Alltså när det heter Hamburgerkött?
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11

    Varför inet leverpastej??

    Annan lever då?? Själv köper jag det aldrig men det beror på mina minst sagt usla frukostvanor i veckorna, och på helgerna lagar jag riktig frukost och där hör den inet hemma tycker jag
  22. 11
    Varför inet leverpastej?? Annan lever då?? Själv köper jag det aldrig men det beror på mina minst sagt usla frukostvanor i veckorna, och på helgerna lagar jag riktig frukost och där hör den inet hemma tycker jag
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    ja ja ja jag har glömt :=) imt

    .
  24. 12
    ja ja ja jag har glömt :=) imt .
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    Får man skriva sådant här? ;-)

    Ok, jag äter inte:
    Parmesan och andra starkt luktande ostar
    Oliver, utom vitlöksoliver
    Ansjovis
    Inälvsmat
    Nötter och mandel (allergisk)
    Surströmming
    Lutfisk
    Ärtsoppa

    Själv tycker jag det är helt ok att folk inte gillar all mat, men de som inte ens smakar tycker jag är fåniga.
  26. 13
    Får man skriva sådant här? ;-) Ok, jag äter inte:
    Parmesan och andra starkt luktande ostar
    Oliver, utom vitlöksoliver
    Ansjovis
    Inälvsmat
    Nötter och mandel (allergisk)
    Surströmming
    Lutfisk
    Ärtsoppa

    Själv tycker jag det är helt ok att folk inte gillar all mat, men de som inte ens smakar tycker jag är fåniga.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Eller leverpaté

    Om jag får välja så blir det leverpaté före pastejen.
    Hm, det var länge sedan jag köpte hem leverpastej. *tänkte högt*
  28. 14
    Eller leverpaté Om jag får välja så blir det leverpaté före pastejen.
    Hm, det var länge sedan jag köpte hem leverpastej. *tänkte högt*
  29. Mr Z
    #15

    Konstigt nog

    Så äter jag patè av alla slag vilket påminner starkt om leverpastej. Så varför jag inte behagar just detta är en gåta.
  30. 15
    Konstigt nog Så äter jag patè av alla slag vilket påminner starkt om leverpastej. Så varför jag inte behagar just detta är en gåta.
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16

    Jag får ;-)

    Jag är man så jag är för korkad för att fatta vad det är som gäller, så jag får dispans...

    Hmm, inga stora ovanligheter där med andra ord. Allergier tänkte jag inte ens på, själv kan jag inte äta färska morötter, jordgubbar, gröna äpplen eller kiwi då det slutar med att jag får andnöd.
  32. 16
    Jag får ;-) Jag är man så jag är för korkad för att fatta vad det är som gäller, så jag får dispans...

    Hmm, inga stora ovanligheter där med andra ord. Allergier tänkte jag inte ens på, själv kan jag inte äta färska morötter, jordgubbar, gröna äpplen eller kiwi då det slutar med att jag får andnöd.
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    äter allt utom skaldjur, dvs de som

    blir röda när de kokas...

    Stör mig på min far som äter sallad endast i formen av allumettes:=)
  34. 17
    äter allt utom skaldjur, dvs de som blir röda när de kokas...

    Stör mig på min far som äter sallad endast i formen av allumettes:=)
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18

    Helt OK....

    undrade bara. Tror att det är vanligt med sådana \"hang-ups\", dottern tycker inte om lasagne men älskar min köttfärssås, och då är det samma köttfärs i den och det är den som hon säger sig vara skeptisk till.

    Nu blev jag sugen på paté...
  36. 18
    Helt OK.... undrade bara. Tror att det är vanligt med sådana \"hang-ups\", dottern tycker inte om lasagne men älskar min köttfärssås, och då är det samma köttfärs i den och det är den som hon säger sig vara skeptisk till.

    Nu blev jag sugen på paté...
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19

    :=) point taken :=) imt

    .
  38. 19
    :=) point taken :=) imt .
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    allumettes?

    Varför?

    Och varför inte de röda skaldjuren?? RIktigt färska rökor då, sådana som inte ens kokas utan äts direkt, äter Du sådana?
  40. 20
    allumettes? Varför?

    Och varför inte de röda skaldjuren?? RIktigt färska rökor då, sådana som inte ens kokas utan äts direkt, äter Du sådana?
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. vuxna med npf
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 08:48
  2. Men ni är vuxna...
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:57
  3. Hur vuxna är ni? (OT)
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _99 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 21:55
  4. Vuxna kan ju
    By Dagdrömmaren in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 20:09
  5. Angående att vuxna är petiga med maten
    By mia-pia in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar