Vaken bebis hela dagen!
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Vaken bebis hela dagen!

    Vår son har denna dag varit vaken nästan hela tiden och är det ännu. Han har velat komma till bröstet ofta, men inte ätit så länge (ca 5-15 min) och ibland somnat till där. Men om jag flyttat honom till sängen eller vagnen har han vaknat igen efter bara några minuter. Annars har han tidigare sovit rätt bra både dag och natt, ofta ca 3-5 timmar i sträck. Undrar varför det varit så annorlunda idag och hur en liten bebis kan va vaken så länge? Han borde ju va jättetrött tycker man. Hoppas inte han fortsätter så här, det funkar ju inte. Jag är själv är helt slut och t.o.m. gråtfärdig.
    Har ni andra erfarenheter av detta och tips hur man kan få honom sova?
  2. 1
    Vaken bebis hela dagen! Vår son har denna dag varit vaken nästan hela tiden och är det ännu. Han har velat komma till bröstet ofta, men inte ätit så länge (ca 5-15 min) och ibland somnat till där. Men om jag flyttat honom till sängen eller vagnen har han vaknat igen efter bara några minuter. Annars har han tidigare sovit rätt bra både dag och natt, ofta ca 3-5 timmar i sträck. Undrar varför det varit så annorlunda idag och hur en liten bebis kan va vaken så länge? Han borde ju va jättetrött tycker man. Hoppas inte han fortsätter så här, det funkar ju inte. Jag är själv är helt slut och t.o.m. gråtfärdig.
    Har ni andra erfarenheter av detta och tips hur man kan få honom sova?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Han är inte...

    förkyld och lite täppt då?
    För Lovis blev sådan nu när hon blev förkyld, hon sover om man lägger henne i sittern eller håller henne men inte om man lägger henne i sängen...hon klarar inte att ligga plant för då täpps nästan igen :(

    Men hon var vaken nästan en hel dag innan vi kom på det...nu sover hon dock som en stock :)
  4. 2
    Han är inte... förkyld och lite täppt då?
    För Lovis blev sådan nu när hon blev förkyld, hon sover om man lägger henne i sittern eller håller henne men inte om man lägger henne i sängen...hon klarar inte att ligga plant för då täpps nästan igen :(

    Men hon var vaken nästan en hel dag innan vi kom på det...nu sover hon dock som en stock :)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    vet ej..

    om han är förkyld, men kanske kan va så. Han låter nämligen lite konstigt när han äter och andas ibland, som om han inte skulle få tillräckligt med luft. Men har inte sett direkta förkylningssymtom.
    Fast han ligger ju ner när han somnar vid bröstet, så då kanske det inte är det som är felet då?
  6. 3
    vet ej.. om han är förkyld, men kanske kan va så. Han låter nämligen lite konstigt när han äter och andas ibland, som om han inte skulle få tillräckligt med luft. Men har inte sett direkta förkylningssymtom.
    Fast han ligger ju ner när han somnar vid bröstet, så då kanske det inte är det som är felet då?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Jo, men

    det fick jag lära mig sist att tydligen har bebisar inga problem med förkylnignarna just när de ammas, alltså tydligen fungerar det ändå...men kolla ifall det går att lägga ner honom där det inte är helt plant och se. Jag menar testa kan man ju alltid :)

    Hoppas att han sover lite mer...själv är jag dödstrött idag, sambon har jobbat och jag har haft alla barnen hemma eftersom Saga var vaken och hostade halva natten så ja är sååå trött :(
  8. 4
    Jo, men det fick jag lära mig sist att tydligen har bebisar inga problem med förkylnignarna just när de ammas, alltså tydligen fungerar det ändå...men kolla ifall det går att lägga ner honom där det inte är helt plant och se. Jag menar testa kan man ju alltid :)

    Hoppas att han sover lite mer...själv är jag dödstrött idag, sambon har jobbat och jag har haft alla barnen hemma eftersom Saga var vaken och hostade halva natten så ja är sååå trött :(
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Ett tips är att

    vänta 20 gärna 30 minuter innan du lägger ned honom efter amning. För en liten nyföding så tar det nästan en halvtimme att komma ner i djupsömn, och innan de kommit dit så vaknar de av minsta förändring. Prova att lägga bort honom försiktigt och fortsätt att hålla en hand runt honom tills du är säker på att han sover.

  10. 5
    Ett tips är att vänta 20 gärna 30 minuter innan du lägger ned honom efter amning. För en liten nyföding så tar det nästan en halvtimme att komma ner i djupsömn, och innan de kommit dit så vaknar de av minsta förändring. Prova att lägga bort honom försiktigt och fortsätt att hålla en hand runt honom tills du är säker på att han sover.

Liknande trådar

  1. vaken hela naten...:(
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 09:45
  2. Vaken HELA natten
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 23:36
  3. Hur hålla bebis vaken på dagen
    By mamma till D & A in forum Bebissnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:14
  4. Jag har snusat bebis hela dagen!
    By Anonym in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 22:12
  5. vaken hela natten...
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 16:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar