om vår lille Viggo
Allvarligt sjuka
  1. Mia och Jesper
    #1

    om vår lille Viggo

    Viggo lever! Från att ha varit död till att leva till att bli utdömd och läkaren ville stänga av respiratorn, till att två dagar senare andas själv...Det har varit sådana turer och känslorna åker bergochdalbana.
    Han är nu så stabil att han hat fått komma till Falun, där vi nu kommer ha vart nya hem på avd 34 i många månader framöver. HAn har börjat titta lite och ibland fäster han blicken och flyttar med den en bit. Om 1-2 veckor så skall dom ta bort traekostomin men först skall dom sätta en pegg i magen så han slipper sonden i näsan. I morgon är det måndag och nu börjar verkligheten igen. Det är ingen som kan säga något om hur skadad han i slutänden kommr att bli men just nu så ligger han i sängen med diverse nålar, slangar och en vansinnig mängnd mediciner. 3 olika antibiotika, tarmbakterier, medicin mot spänningar, lugnande, alvedon,mm mm OCh då har dom ändå tagit bort ett antal mediciner sen vi kom från civa. HAn tittar ibland och förljer som sagt när någon rörelse. Så mycket mer är det inte just nu, men han lever!
    Mia och JEsper
    SKrivet av förvirrad Mia som tagit sömntablett som börjar verka..
  2. 1
    om vår lille Viggo Viggo lever! Från att ha varit död till att leva till att bli utdömd och läkaren ville stänga av respiratorn, till att två dagar senare andas själv...Det har varit sådana turer och känslorna åker bergochdalbana.
    Han är nu så stabil att han hat fått komma till Falun, där vi nu kommer ha vart nya hem på avd 34 i många månader framöver. HAn har börjat titta lite och ibland fäster han blicken och flyttar med den en bit. Om 1-2 veckor så skall dom ta bort traekostomin men först skall dom sätta en pegg i magen så han slipper sonden i näsan. I morgon är det måndag och nu börjar verkligheten igen. Det är ingen som kan säga något om hur skadad han i slutänden kommr att bli men just nu så ligger han i sängen med diverse nålar, slangar och en vansinnig mängnd mediciner. 3 olika antibiotika, tarmbakterier, medicin mot spänningar, lugnande, alvedon,mm mm OCh då har dom ändå tagit bort ett antal mediciner sen vi kom från civa. HAn tittar ibland och förljer som sagt när någon rörelse. Så mycket mer är det inte just nu, men han lever!
    Mia och JEsper
    SKrivet av förvirrad Mia som tagit sömntablett som börjar verka..
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    Vilka

    härliga nyheter. Vilken liten kämpe ni har! Hållar tummarna för att rehabiliteringen går bra! Ta hand om er!
  4. 2
    Vilka härliga nyheter. Vilken liten kämpe ni har! Hållar tummarna för att rehabiliteringen går bra! Ta hand om er!
  5. feather
    #3

    åh så skönt

    vi är många som hat tänkt på er.

    Stor kram till er och till viggo!
  6. 3
    åh så skönt vi är många som hat tänkt på er.

    Stor kram till er och till viggo!
  7. Lisa
    #4

    Åhhhh, vad härligt......

    Har inte velat fråga, men har undrat över Er.....

    GRATTIS.....kämpa på nu lille Viggo....skräm inte dina föräldrar nu.....

    Kram på Er.
  8. 4
    Åhhhh, vad härligt...... Har inte velat fråga, men har undrat över Er.....

    GRATTIS.....kämpa på nu lille Viggo....skräm inte dina föräldrar nu.....

    Kram på Er.
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Mia och Jesper

    Åh, vad skönt att höra att det gick åt rätt håll, jag har tänkt på er varje dag! Jag känner igen så mycket av det du skriver om Viggo, men min pojk hade hjärnhinneinflammation.Det gick bättre än vi vågade tro. Så man ska inte se allt nattsvart, för mycket kan hända och barn klarar mer än man tror. Jag kommer hålla tummarna för eran lille Viggo!! många kramar
  10. 5
    Mia och Jesper Åh, vad skönt att höra att det gick åt rätt håll, jag har tänkt på er varje dag! Jag känner igen så mycket av det du skriver om Viggo, men min pojk hade hjärnhinneinflammation.Det gick bättre än vi vågade tro. Så man ska inte se allt nattsvart, för mycket kan hända och barn klarar mer än man tror. Jag kommer hålla tummarna för eran lille Viggo!! många kramar
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Vilken liten kämpe!

    Har undrat så hur det gått för er...så underbart att det vänt och att Viggo är tillbaka.

    Kan ingenting om hjärnskador men jag önskar er ett stort lycka till nu på vägen!
  12. 6
    Vilken liten kämpe! Har undrat så hur det gått för er...så underbart att det vänt och att Viggo är tillbaka.

    Kan ingenting om hjärnskador men jag önskar er ett stort lycka till nu på vägen!
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    åh, va skönt att höra...

    att Viggo mår bättre nu! Vi låg på avd 34 för drygt en vecka sen, de är toppen där! Sköt om Er!
  14. 7
    åh, va skönt att höra... att Viggo mår bättre nu! Vi låg på avd 34 för drygt en vecka sen, de är toppen där! Sköt om Er!

Liknande trådar

  1. Lille Viggo snuttar.
    By Daga in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 06:58
  2. Lille Lille vännen..
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 13:55
  3. ât lille lille brooor
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:37
  4. Tänker på lille Viggo
    By Karin med Maja in forum _0307 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 13:05
  5. Tänder ett ljus för lille Viggo...
    By Mamma till 2 in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 09:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar