Länge sen sist
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Länge sen sist

    och i dag blev Tim 3 månader. Vi var på BVC och fick spruta och plåster. Vågen sa 7555g och måttbandet 65,5cm.

    Hur stora var era barn vid 3 månader?

    Vi mår bra men Tim äter ofta även på nätterna, så jag är ofta trött. Han är även lite skrikig och har ont i magen en period varje dag. Men därimellan skrattar han, pratar med mig och suger på händer, och självklart är supergod!
  2. 1
    Länge sen sist och i dag blev Tim 3 månader. Vi var på BVC och fick spruta och plåster. Vågen sa 7555g och måttbandet 65,5cm.

    Hur stora var era barn vid 3 månader?

    Vi mår bra men Tim äter ofta även på nätterna, så jag är ofta trött. Han är även lite skrikig och har ont i magen en period varje dag. Men därimellan skrattar han, pratar med mig och suger på händer, och självklart är supergod!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Love väger 5534

    och är 12 veckor. Han vägde 4335 när han föddes, så han går upp rätt långsamt. Att det går lite sakta för honom att växa till sig beror förmodligen på att han är överkänslig mot bl.a. mjölk. Men trots långsam viktökning är han pigg och glad, skrattar och pratar.
    /Frida
  4. 2
    Love väger 5534 och är 12 veckor. Han vägde 4335 när han föddes, så han går upp rätt långsamt. Att det går lite sakta för honom att växa till sig beror förmodligen på att han är överkänslig mot bl.a. mjölk. Men trots långsam viktökning är han pigg och glad, skrattar och pratar.
    /Frida
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    På tisdag

    blir Linnea tre månader och ska också ta spruta. Vi vägde och mätte henne igår och då vägde hon 4950 g och var 60 cm lång.

    Linnea äter också ofta nu, men sover gott på natten. Magont ofta på kvällen och liksom Tim älskar hon att suga på sina händer.
  6. 3
    På tisdag blir Linnea tre månader och ska också ta spruta. Vi vägde och mätte henne igår och då vägde hon 4950 g och var 60 cm lång.

    Linnea äter också ofta nu, men sover gott på natten. Magont ofta på kvällen och liksom Tim älskar hon att suga på sina händer.
  7. Hoppsan m Lina050802 o Jonatan030602
    #4

    Lina var också på BVC idag

    och fick spruta.
    Men hon är lite mindre än Tim... 5710 g och 63 cm.
    Hon har börjat ta napp sen nån dag tillbaka, jätteskönt tycker vi! Så slipper man svettas varje gång hon börjar tokskrika \"in public\". :-)
  8. 4
    Lina var också på BVC idag och fick spruta.
    Men hon är lite mindre än Tim... 5710 g och 63 cm.
    Hon har börjat ta napp sen nån dag tillbaka, jätteskönt tycker vi! Så slipper man svettas varje gång hon börjar tokskrika \"in public\". :-)
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Skönt

    att han är pigg å glad, men jobbigt med mjölkallergin. Då behöver ni i varje fall inte köpa nya kläder varje vecka som det känns att jag gör...Tim växer ur allt hela tiden, förra veckan köpte jag storlek 74 i bodysar! Men självklart köper vi ju hellre nya kläder än har mjölkallergi, så kram på er!
  10. 5
    Skönt att han är pigg å glad, men jobbigt med mjölkallergin. Då behöver ni i varje fall inte köpa nya kläder varje vecka som det känns att jag gör...Tim växer ur allt hela tiden, förra veckan köpte jag storlek 74 i bodysar! Men självklart köper vi ju hellre nya kläder än har mjölkallergi, så kram på er!
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Drägglar hon

    mycket också? Min BVC sa att tänderna kunde komma redan nu men att de även kunde dreggla en lång period innan. Men Tim biter gärna på mina fingrar och BVC att det brukar vara tecken på att det kliar...väntar gärna ett tag med tänder!

    KRAM! Å lycka till med sprutan!
  12. 6
    Drägglar hon mycket också? Min BVC sa att tänderna kunde komma redan nu men att de även kunde dreggla en lång period innan. Men Tim biter gärna på mina fingrar och BVC att det brukar vara tecken på att det kliar...väntar gärna ett tag med tänder!

    KRAM! Å lycka till med sprutan!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Gick det bra?

    Fick hon feber eller så? Tim blev trött och det var ju bara skönt för då slapp vi eftermiddags skriket :-)
  14. 7
    Gick det bra? Fick hon feber eller så? Tim blev trött och det var ju bara skönt för då slapp vi eftermiddags skriket :-)
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Ja, hon dregglar

    och vill hela tiden ha något i munnen.Så fort mina händer är nära öppnar hon munnen och när man håller henne tätt mot sig så får man blöta pussar på halsen. Jag tror absolut att det kliar i munnen på henne men tänderna får gärna vänta!!!
  16. 8
    Ja, hon dregglar och vill hela tiden ha något i munnen.Så fort mina händer är nära öppnar hon munnen och när man håller henne tätt mot sig så får man blöta pussar på halsen. Jag tror absolut att det kliar i munnen på henne men tänderna får gärna vänta!!!

Liknande trådar

  1. Länge sen sist...
    By Cronan in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 18:15
  2. Länge sen sist!
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 10:18
  3. Så länge sen sist...
    By KatarinaFR in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 10:36
  4. Länge sen sist!
    By Moas mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 10:16
  5. Länge sen sist...
    By -*L*- in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar