Kemisk/kirurgisk abort
Abort
  1. Ojan
    #1

    Kemisk/kirurgisk abort

    Är det så definitivt att abort innan v 9 alltid är kemisk? Jag känner att jag vill vekrligen inte ha kemisk abort.
  2. 1
    Kemisk/kirurgisk abort Är det så definitivt att abort innan v 9 alltid är kemisk? Jag känner att jag vill vekrligen inte ha kemisk abort.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Jag ha aldrig....

    ...hört kemiskabort, bara kirurgisk eller medicinskabort. Lite nyfiken, men vad har du hört det ordet ifrån?
  4. 2
    Jag ha aldrig.... ...hört kemiskabort, bara kirurgisk eller medicinskabort. Lite nyfiken, men vad har du hört det ordet ifrån?
  5. Ojan
    #3

    bor inte i sverige

    och översatta bara rakt av... Tror att kemisk är medicinsk då. Alltså med hjälp av läkemedel tar man död på embryot och startar utdrivning. - typ.
  6. 3
    bor inte i sverige och översatta bara rakt av... Tror att kemisk är medicinsk då. Alltså med hjälp av läkemedel tar man död på embryot och startar utdrivning. - typ.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Ja det är vad....

    ...vi kallar medicinskabort. Kemisk låter ju inte vidare trevligt!
  8. 4
    Ja det är vad.... ...vi kallar medicinskabort. Kemisk låter ju inte vidare trevligt!
  9. demi
    #5

    nej,

    på vår klinik får man välja mellan kirurgisk eller medicinsk abort fram till v 8+6 sedan är det kirurgisk.

    dock rekommenderar man inte kirurgisk för tidigt, så risken är stor att man Missar ett så litet foster. från ca v 6-7 tror jag att vi gör våra tidiagaste kirurgiska aborter.
  10. 5
    nej, på vår klinik får man välja mellan kirurgisk eller medicinsk abort fram till v 8+6 sedan är det kirurgisk.

    dock rekommenderar man inte kirurgisk för tidigt, så risken är stor att man Missar ett så litet foster. från ca v 6-7 tror jag att vi gör våra tidiagaste kirurgiska aborter.

Liknande trådar

  1. Kirurgisk abort v 12
    By Coco1981 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-16, 19:20
  2. Risker med kirurgisk abort?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 12:25
  3. Kirurgisk abort
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 18:41
  4. Kirurgisk abort
    By fd Ledsen in forum Abort
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar