Vuxen och dyslektiker?
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Louise
    #1

    Vuxen och dyslektiker?

    Hej! Förstår att denna sida är för barn men har en fråga. Jag är 31 år och under min ungdoms glada dagar var det ingen som pratade om dyslexi eller dyskalkyli. Jag kastar gärna om siffor och bokstäver och det ställer naturligtvis till med problem, speciellt när man ska skriva datum :-).Hoppar öven över en del bokstäver oavsett om jag skriver på datorn eller förhand. Nu till problemet? Vad kan jag göra åt det? Jag läser massor av böcker (2 i månaden) och skriver massor av mail. Men jag tycker att mitt problem bara blir värre och värre... Känns inte alls kul och jag vet inte hur jag ska träna mig själv. Tack för att du orkat läsa hit! Tacksam för tips och idéer.
  2. 1
    Vuxen och dyslektiker? Hej! Förstår att denna sida är för barn men har en fråga. Jag är 31 år och under min ungdoms glada dagar var det ingen som pratade om dyslexi eller dyskalkyli. Jag kastar gärna om siffor och bokstäver och det ställer naturligtvis till med problem, speciellt när man ska skriva datum :-).Hoppar öven över en del bokstäver oavsett om jag skriver på datorn eller förhand. Nu till problemet? Vad kan jag göra åt det? Jag läser massor av böcker (2 i månaden) och skriver massor av mail. Men jag tycker att mitt problem bara blir värre och värre... Känns inte alls kul och jag vet inte hur jag ska träna mig själv. Tack för att du orkat läsa hit! Tacksam för tips och idéer.
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Jag tycker

    du ska ta kontakt med en logoped i ditt landsting. Nog måste man väl kunna göra utredningar på vuxna oxå. Då får du i så fall oxå reda på vad och hur du ska öva.
  4. 2
    Jag tycker du ska ta kontakt med en logoped i ditt landsting. Nog måste man väl kunna göra utredningar på vuxna oxå. Då får du i så fall oxå reda på vad och hur du ska öva.

Liknande trådar

  1. Språkresa för Dyslektiker
    By marie_70 in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 12:21
  2. engelska övningar för dyslektiker
    By eli70 in forum Skolbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 19:32
  3. Dyslexi - dyslektiker. Dyskalkyli - ?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 20:23
  4. Hur hjälper man en dyslektiker
    By ingrid_mfl in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 12:10
  5. Är du vuxen?
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar