Har varit på Isotopröntgen med Julia!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Har varit på Isotopröntgen med Julia!

    Hej

    Idag har det blivit gjort. Isotoprtg av urinvägar och blåsa. Detta gör man för att utesluta reflux (återflöde till njurarna då barnet kissar). Katetriseringen gick lysande, utan Dormicum så låg hon bara där och tittade när de tvättade och när de lade in katetern skakade underläppen lite och hennes ögon blev blanka. Men inte ett pip..inte ett endaste ljud gav hon ifrån sig.
    Sedan då hon skulle ligga på brisen vid rtg så blev det lite usligt hon blev röd i ansiktet, ögonen fylldes med tårar men gråta..det gjorde hon inte.
    När blåsan var full med kontrastmedel så blev hon jätteledsen =((, hon kunde inte kissa men efter en stund så kissade hon och undersökningen var över..ÄNTLIGEN!!!
    Frågade lite försiktigt...\"Hur ser det ut\"?? Till svar får jag... \"Det ser inte bra ut\"
    =(((((((((((
    Blir så himla ledsen!!! Fick inte reda på hur illa det var, antar att det inte är så farligt men känslan av att höra de orden. Det lär ta ngn tid innan svaret kommer hem i postlådan.
    Lite låg idag..
  2. 1
    Har varit på Isotopröntgen med Julia! Hej

    Idag har det blivit gjort. Isotoprtg av urinvägar och blåsa. Detta gör man för att utesluta reflux (återflöde till njurarna då barnet kissar). Katetriseringen gick lysande, utan Dormicum så låg hon bara där och tittade när de tvättade och när de lade in katetern skakade underläppen lite och hennes ögon blev blanka. Men inte ett pip..inte ett endaste ljud gav hon ifrån sig.
    Sedan då hon skulle ligga på brisen vid rtg så blev det lite usligt hon blev röd i ansiktet, ögonen fylldes med tårar men gråta..det gjorde hon inte.
    När blåsan var full med kontrastmedel så blev hon jätteledsen =((, hon kunde inte kissa men efter en stund så kissade hon och undersökningen var över..ÄNTLIGEN!!!
    Frågade lite försiktigt...\"Hur ser det ut\"?? Till svar får jag... \"Det ser inte bra ut\"
    =(((((((((((
    Blir så himla ledsen!!! Fick inte reda på hur illa det var, antar att det inte är så farligt men känslan av att höra de orden. Det lär ta ngn tid innan svaret kommer hem i postlådan.
    Lite låg idag..
  3. annasthlm
    #2

    Oj

    jösses vilken grej. Hon är stark din tjej.
    Jag förstår att du är låg, sådana besked gör en inte glad.
    Jag skickar lite kramar från Sverige och hoppas och håller tummarna för att allt går bra.

    KRAM
  4. 2
    Oj jösses vilken grej. Hon är stark din tjej.
    Jag förstår att du är låg, sådana besked gör en inte glad.
    Jag skickar lite kramar från Sverige och hoppas och håller tummarna för att allt går bra.

    KRAM
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Men...

    vad trist att det inte var bra. :-(

    *kramar*
  6. 3
    Men... vad trist att det inte var bra. :-(

    *kramar*
  7. Helena & Tore
    #4

    Lilla gumman...

    ...vad hon fick gå igenom. Men hon verkar vara en stark och tuff tjej!
    Hoppas ni får svar snart så att man får \"svart på vitt\". Det är så jobbigt att vänta!

    Kram
  8. 4
    Lilla gumman... ...vad hon fick gå igenom. Men hon verkar vara en stark och tuff tjej!
    Hoppas ni får svar snart så att man får \"svart på vitt\". Det är så jobbigt att vänta!

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Men lilla gumman

    Så mycket hon ska drabbas av! Jag förstår att du är låg idag. KRAM till er!!
  10. 5
    Men lilla gumman Så mycket hon ska drabbas av! Jag förstår att du är låg idag. KRAM till er!!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Nää?

    Men FY vad trist. Lilla gumsan, ska det aldrig sluta? Hoppas att du får svar snabbt och att det inte är så farligt.

    Kramar från oss
  12. 6
    Nää? Men FY vad trist. Lilla gumsan, ska det aldrig sluta? Hoppas att du får svar snabbt och att det inte är så farligt.

    Kramar från oss
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    lilla gumman

    Dante var på Isotopundersökning i fredags och det var allt annat än kul, det enda posetiva var att dom satte kanylen på första försöket. Under själva undersökningen så vägrade han ligga stilla så vi + en sköterska fick hålla honom nertryckt under dom 15 minuterna som undersökningen pågick.
    Dantes var för att kontrollera den \"friska\" fast missbildade njuren så han behövde inte få kontrastvätska och kateter den här gången som tur var.

    Angående svaret så vet jag hur du känner dig, på Dantes första så såg vi ju själva på skärmen att den ena njuren var hälften så stor som den andra. Det är så jobbigt att inte få veta exakt vad som är fel när man är där. Några veckor räknar dom med här innan man får svar efter isotopen.

    Näe fy, vill du snacka av dig så är det bara att maila. Hoppas att det inte är allvarligt för Julia. Tydligen så kollar man upp syskon till barn med reflux läste jag nånstanns, just för att det ofta är ärftligt. Glömde prata med vår läkare om det i fredags.
  14. 7
    lilla gumman Dante var på Isotopundersökning i fredags och det var allt annat än kul, det enda posetiva var att dom satte kanylen på första försöket. Under själva undersökningen så vägrade han ligga stilla så vi + en sköterska fick hålla honom nertryckt under dom 15 minuterna som undersökningen pågick.
    Dantes var för att kontrollera den \"friska\" fast missbildade njuren så han behövde inte få kontrastvätska och kateter den här gången som tur var.

    Angående svaret så vet jag hur du känner dig, på Dantes första så såg vi ju själva på skärmen att den ena njuren var hälften så stor som den andra. Det är så jobbigt att inte få veta exakt vad som är fel när man är där. Några veckor räknar dom med här innan man får svar efter isotopen.

    Näe fy, vill du snacka av dig så är det bara att maila. Hoppas att det inte är allvarligt för Julia. Tydligen så kollar man upp syskon till barn med reflux läste jag nånstanns, just för att det ofta är ärftligt. Glömde prata med vår läkare om det i fredags.
  15. Nina med Saga
    #8

    Oj!

    Skickar massor av kramar från oss och hoppas på att det inte är så allvarligt!!!!

    / Nina
  16. 8
    Oj! Skickar massor av kramar från oss och hoppas på att det inte är så allvarligt!!!!

    / Nina
  17. Evelina m J-01 & E-04
    #9

    förstår att du känner dig LÅG

    (((kram)))
  18. 9
    förstår att du känner dig LÅG (((kram)))
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Vilken liten kämpartjej!:-)

    Hoppas ni slipper vänta allt för länge på svar och att det inte är så farligt ändå.

    Många varma kramar till dig och din tappra tjej!
  20. 10
    Vilken liten kämpartjej!:-) Hoppas ni slipper vänta allt för länge på svar och att det inte är så farligt ändå.

    Många varma kramar till dig och din tappra tjej!
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Lilltjejen...

    Det var mycket på en och samma gång även för en tapper liten tjej. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är så allvarligt som det lät.
    *massor av kramar*
  22. 11
    Lilltjejen... Det var mycket på en och samma gång även för en tapper liten tjej. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är så allvarligt som det lät.
    *massor av kramar*
  23. Annika m. Emil & Erik
    #12

    Stackars Julia

    Vilken tapper liten tjej du har!

    Hoppas att du får besked snart så att du slipper oroa dig mer. Ibland är ju ens farhågor värre än verkligheten.

    Håller tummarna.

    Kram
  24. 12
    Stackars Julia Vilken tapper liten tjej du har!

    Hoppas att du får besked snart så att du slipper oroa dig mer. Ibland är ju ens farhågor värre än verkligheten.

    Håller tummarna.

    Kram
  25. Anonym
    #13

    men lilla stumpan

    vad mycket konstigt hon får vara med om.
    Skickar massor med kramar till hela familjen!

    Mycket nu kattiz....
  26. 13
    men lilla stumpan vad mycket konstigt hon får vara med om.
    Skickar massor med kramar till hela familjen!

    Mycket nu kattiz....
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Fy så jobbigt!

    Jag lider med er, det är verkligen inte kul med dessa undersökningar!

    Vilken tapper liten tjej ni har, hoppas att det ordnar sig och inte är så allvarligt så hon slipper alla bekymmer snart!

    Kramar till er!
  28. 14
    Fy så jobbigt! Jag lider med er, det är verkligen inte kul med dessa undersökningar!

    Vilken tapper liten tjej ni har, hoppas att det ordnar sig och inte är så allvarligt så hon slipper alla bekymmer snart!

    Kramar till er!
  29. Åsa m 2+1
    #15

    Fy!

    Har inte ni haft nog med otur redan?? Stackars Julia. Dumt att ge ett besked utan att kunna säga vad det är. Kramar!
  30. 15
    Fy! Har inte ni haft nog med otur redan?? Stackars Julia. Dumt att ge ett besked utan att kunna säga vad det är. Kramar!
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Men oj

    Hur kunde han bara säga så och inget mer? Han måste ju förstå hur ni känner er efter det. Oj vad stark hon var!! *kram*
  32. 16
    Men oj Hur kunde han bara säga så och inget mer? Han måste ju förstå hur ni känner er efter det. Oj vad stark hon var!! *kram*

Liknande trådar

  1. Julia 1 år..
    By fyrbarnsmamma in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 07:24
  2. Julia...
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 13:17
  3. Julia?
    By Solen in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 17:27
  4. Julia 1 år!!!!!
    By Cina m Julia 0505 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 20:30
  5. Julia har varit på lägernatt
    By Bian in forum _96 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 18:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar