bröllopsdagar (liten enkät)
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    bröllopsdagar (liten enkät)

    hej fruar/blivande fruar
    D och jag skall gifta oss innan O fyller 5 har vi sagt och min fråga är då:

    Vilken bröllopsdag har ni?
    varför valde ni den dagen?
    fördelar med årstiden?
    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)?
    kyrka eller rådhus?
    stort eller litet...fest eller ej?

    hoppas på lite klarheter...
    tack från blivande fru D..
  2. 1
    bröllopsdagar (liten enkät) hej fruar/blivande fruar
    D och jag skall gifta oss innan O fyller 5 har vi sagt och min fråga är då:

    Vilken bröllopsdag har ni?
    varför valde ni den dagen?
    fördelar med årstiden?
    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)?
    kyrka eller rådhus?
    stort eller litet...fest eller ej?

    hoppas på lite klarheter...
    tack från blivande fru D..
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    systerA svarar.....

    Vilken bröllopsdag har ni? 27 mars 2004

    varför valde ni den dagen? Det var min mans 30-årsdag och det inföll på en lördag samt att det var \"vårat\" datum (27). Vi hade ett överraskningsbröllop, alla trodde dom skulle på hans 30-årsfest, emn tji fick dom haha!! Superkul och jättelyckat blev det.

    fördelar med årstiden? hmm,det var ganska blaskigt men helt ok...trist svar

    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)? ca 30 vita rosor med stora gröna blad runtomkring (röd klänning)

    kyrka eller rådhus? kyrka

    stort eller litet...fest eller ej?vi var totalt 17 st, middag, ingen \"fest\" i ordets rätta bemärkelse
  4. 2
    systerA svarar..... Vilken bröllopsdag har ni? 27 mars 2004

    varför valde ni den dagen? Det var min mans 30-årsdag och det inföll på en lördag samt att det var \"vårat\" datum (27). Vi hade ett överraskningsbröllop, alla trodde dom skulle på hans 30-årsfest, emn tji fick dom haha!! Superkul och jättelyckat blev det.

    fördelar med årstiden? hmm,det var ganska blaskigt men helt ok...trist svar

    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)? ca 30 vita rosor med stora gröna blad runtomkring (röd klänning)

    kyrka eller rådhus? kyrka

    stort eller litet...fest eller ej?vi var totalt 17 st, middag, ingen \"fest\" i ordets rätta bemärkelse
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    härligt

    med något annorlunda... röd klänning..(finns det bilder?)(som vi får se?..snälla...)
    var gästerna med i kyrkan? hur gjorde ni då? bjöd ni hem först för att åka gemensamt till kyrkan eller??
    nyfiken för jag kan tänka mig att göra likadant när jag fyller 30 till sommaren...
  6. 3
    härligt med något annorlunda... röd klänning..(finns det bilder?)(som vi får se?..snälla...)
    var gästerna med i kyrkan? hur gjorde ni då? bjöd ni hem först för att åka gemensamt till kyrkan eller??
    nyfiken för jag kan tänka mig att göra likadant när jag fyller 30 till sommaren...
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    bröllopsbild i mitt krypin om du vill se!

    adress på min sida!
  8. 4
    bröllopsbild i mitt krypin om du vill se! adress på min sida!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Sara svarar...

    Vi gifte oss 26 november 2004.
    Gifte oss borgerligt och 26 november var den första lediga tid som fanns! *s*
    Vi ville gifta oss och ville inte vänta. Dessutom tyckte jag att det var mysigt i novembermörkret.
    Vågar knappt säga det här- jag kommer inte ihåg vad jag hade för blommor!! Och vi gifte oss för ett år sedan! Något rosa var det iaf...
    Rådhuset.
    Litet bröllop.
    Drink med de få gäster som var med efteråt.
    På kvällen middag på en jättemysig italiensk restaurang, bara Erik och jag.
    Sov på hotell på natten.

    Jag har varit gift en gång tidigare, då gifte vi oss också borgerligt, i juni och hade stor fest hemma hos oss för alla vänner (ingen släkt) på kvällen.
  10. 5
    Sara svarar... Vi gifte oss 26 november 2004.
    Gifte oss borgerligt och 26 november var den första lediga tid som fanns! *s*
    Vi ville gifta oss och ville inte vänta. Dessutom tyckte jag att det var mysigt i novembermörkret.
    Vågar knappt säga det här- jag kommer inte ihåg vad jag hade för blommor!! Och vi gifte oss för ett år sedan! Något rosa var det iaf...
    Rådhuset.
    Litet bröllop.
    Drink med de få gäster som var med efteråt.
    På kvällen middag på en jättemysig italiensk restaurang, bara Erik och jag.
    Sov på hotell på natten.

    Jag har varit gift en gång tidigare, då gifte vi oss också borgerligt, i juni och hade stor fest hemma hos oss för alla vänner (ingen släkt) på kvällen.
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Ja det var jättekul!

    Vi hade 4 mån att planera på när vi väl bestämt oss. Gästerna fick komma till restaurangen och där väntade ett stort kuvert som syrran fick öppna, där stod det på ett kort : innan vi firar f´s 30-års dag vill vi att ni bevittnar vår vigsel..osv!!

    Så dom satt i kyrkan när vi kom dit och sedan blev det mingel med champagne innan middan! Lurade ;)!
  12. 6
    Ja det var jättekul! Vi hade 4 mån att planera på när vi väl bestämt oss. Gästerna fick komma till restaurangen och där väntade ett stort kuvert som syrran fick öppna, där stod det på ett kort : innan vi firar f´s 30-års dag vill vi att ni bevittnar vår vigsel..osv!!

    Så dom satt i kyrkan när vi kom dit och sedan blev det mingel med champagne innan middan! Lurade ;)!
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    den ser jättefin ut

    och var lyckliga ni ser ut, avis vill oxå gifta mig..
    fina foton på familjen du har där...
  14. 7
    den ser jättefin ut och var lyckliga ni ser ut, avis vill oxå gifta mig..
    fina foton på familjen du har där...
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    häftigt.... nåt att fundera på*imt*

    dd
  16. 8
    häftigt.... nåt att fundera på*imt* dd
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Tack!!

    Vi var jättelyckliga och är det fortfarande.

    Kram
  18. 9
    Tack!! Vi var jättelyckliga och är det fortfarande.

    Kram
  19. Medlem sedan
    Oct 2003
    #10

    Ja!

    det är superkul att planera i hemlighet, hehe!
  20. 10
    Ja! det är superkul att planera i hemlighet, hehe!
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Phio

    Vilken bröllopsdag har ni?
    3 juli 2004

    varför valde ni den dagen?
    Vi ville ha sommarbröllop på Gotland (min make kommer därifrån) och att så många som möjligt skulle kunna ta sig dit. Därför valde vi \"semestertider\" så att släktingar o vänner kunde resa dit och kombinera det med semester på ön.

    fördelar med årstiden?
    Allt är så vackert, ljusa nätter, soliga dagar, blommor, tunna kläder... Gotland om sommaren är bland det vackraste som finns - havet som slår mot raukar, blåeld så långt ögat kan nå, solnedgång i havet...

    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)?
    Jag hade vildblommor från Gotland: blåeld, stora blåklockor, murgröna, en blomma som ser ut som luktärt, en blomma som ser ut som tisteln fast utan taggar (ja, jag är inte så bra på det där med blomnanm som du märker *s*)

    kyrka eller rådhus?
    Kyrka - Vamlingbo på södra delen av ön.

    stort eller litet...fest eller ej?
    Vi hade 85 gäster, festade i byalokalen, trerättersmiddag med disko. Passade oss precis. Brudvalsen var One av U2!

    Lycka till med er planering!
  22. 11
    Phio Vilken bröllopsdag har ni?
    3 juli 2004

    varför valde ni den dagen?
    Vi ville ha sommarbröllop på Gotland (min make kommer därifrån) och att så många som möjligt skulle kunna ta sig dit. Därför valde vi \"semestertider\" så att släktingar o vänner kunde resa dit och kombinera det med semester på ön.

    fördelar med årstiden?
    Allt är så vackert, ljusa nätter, soliga dagar, blommor, tunna kläder... Gotland om sommaren är bland det vackraste som finns - havet som slår mot raukar, blåeld så långt ögat kan nå, solnedgång i havet...

    vilka blommor hade ni i brudbuketten( om ni hade någon)?
    Jag hade vildblommor från Gotland: blåeld, stora blåklockor, murgröna, en blomma som ser ut som luktärt, en blomma som ser ut som tisteln fast utan taggar (ja, jag är inte så bra på det där med blomnanm som du märker *s*)

    kyrka eller rådhus?
    Kyrka - Vamlingbo på södra delen av ön.

    stort eller litet...fest eller ej?
    Vi hade 85 gäster, festade i byalokalen, trerättersmiddag med disko. Passade oss precis. Brudvalsen var One av U2!

    Lycka till med er planering!
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    frågor..

    hur kommer det sig att ni valde bort familjen?
    behöver inte svara om du inte vill...

    jag har stor familj och de blir tokiga om de inte får vara med. min syster gifte sig i hemlighet tre dagar innan vi skulle komma upp på dop och då blev det liv i luckan..
    hon bor 35 mil ifrån oss och ringer 10 min innan de går in i kyrkan... vilken blåsning!!
    ja ja de är lyckliga iaf..
  24. 12
    frågor.. hur kommer det sig att ni valde bort familjen?
    behöver inte svara om du inte vill...

    jag har stor familj och de blir tokiga om de inte får vara med. min syster gifte sig i hemlighet tre dagar innan vi skulle komma upp på dop och då blev det liv i luckan..
    hon bor 35 mil ifrån oss och ringer 10 min innan de går in i kyrkan... vilken blåsning!!
    ja ja de är lyckliga iaf..
  25. Medlem sedan
    Oct 2004
    #13

    härligt

    har inte tänkt på att man kan \"åka bort\" och ha bröllop...
    blev det inte fasligt dyrt med trerätters till 85 pers...
    frivilligt att svara
  26. 13
    härligt har inte tänkt på att man kan \"åka bort\" och ha bröllop...
    blev det inte fasligt dyrt med trerätters till 85 pers...
    frivilligt att svara
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14

    Tillägg!

    Blev inspirerad av Phio! Vår utgångs musik var Somebody med Depeche Mode, min man fullkomligt ÄLSKAR dom. Den låten är våran låt och är såå fin.Gissa varifrån David fått sitt namn (Dave Gahan), haha!!
  28. 14
    Tillägg! Blev inspirerad av Phio! Vår utgångs musik var Somebody med Depeche Mode, min man fullkomligt ÄLSKAR dom. Den låten är våran låt och är såå fin.Gissa varifrån David fått sitt namn (Dave Gahan), haha!!
  29. Medlem sedan
    Oct 2004
    #15

    häftigt*imt*

    ff
  30. 15
    häftigt*imt* ff
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    vilken musik om inte den trad.?*imt*

    ff
  32. 16
    vilken musik om inte den trad.?*imt* ff
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17

    Valde inte...

    bort familjen- de var med!! Under själva vigseln och så bjöd vi på smörgåstårta hemma efteråt.
    På kvällen däremot hade vi fest för våra vänner, då var inte familjen med!
    Det här var alltså på mitt första bröllop! :-)

    När Erik och jag gifte oss för ett år sedan, var den närmaste familjen med. Däremot hade vi ingen fest för våra vänner. Eriks släkt finns i Italien och de var inte med, bara hans föräldrar.

  34. 17
    Valde inte... bort familjen- de var med!! Under själva vigseln och så bjöd vi på smörgåstårta hemma efteråt.
    På kvällen däremot hade vi fest för våra vänner, då var inte familjen med!
    Det här var alltså på mitt första bröllop! :-)

    När Erik och jag gifte oss för ett år sedan, var den närmaste familjen med. Däremot hade vi ingen fest för våra vänner. Eriks släkt finns i Italien och de var inte med, bara hans föräldrar.

  35. Medlem sedan
    Dec 2000
    #18

    Jag har...

    också en stor släkt, men bjöd bara den närmaste familjen! Jag vill helt enkelt inte ha ett stort bröllop! :-)
  36. 18
    Jag har... också en stor släkt, men bjöd bara den närmaste familjen! Jag vill helt enkelt inte ha ett stort bröllop! :-)
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    nja, inte så farligt

    maten var norrländsk, min pappa hade dealat till sig ett bra pris på den o fraktat ned från norrland. Kocken lagade gratis, som gentjänst till svärfar. Hela bröllopet gick på ca 50000, då inkl. allt - klänning, blommor, ring, \"fördagen\" (vi träffade gästerna dagen innan och bjöd bl.a. på busstur runt södra delen av ön), dekorationer etc. Vi hade sparat ett bra tag till det, och tyckte vi hade lyckats spara in på flera punkter, bla. just maten.

    Jag har varit på 2 bröllop där gästerna har betalat cirka 250 kr, istället för present. Jättebra tycker jag, de slipper få en massa saker de redan har, vi slipper köpa, och brudparet sparar pengar. Alla var jättenöjda med det! Kanske ett alternativ?
  38. 19
    nja, inte så farligt maten var norrländsk, min pappa hade dealat till sig ett bra pris på den o fraktat ned från norrland. Kocken lagade gratis, som gentjänst till svärfar. Hela bröllopet gick på ca 50000, då inkl. allt - klänning, blommor, ring, \"fördagen\" (vi träffade gästerna dagen innan och bjöd bl.a. på busstur runt södra delen av ön), dekorationer etc. Vi hade sparat ett bra tag till det, och tyckte vi hade lyckats spara in på flera punkter, bla. just maten.

    Jag har varit på 2 bröllop där gästerna har betalat cirka 250 kr, istället för present. Jättebra tycker jag, de slipper få en massa saker de redan har, vi slipper köpa, och brudparet sparar pengar. Alla var jättenöjda med det! Kanske ett alternativ?
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    vi hade

    jämtländsk brudmarsch (heter den så?), När vi rör varann (den som Susanne Alfvengren sjöng) o gotländsk brudmarsch. En förening av Norrland i Gotland :) Brud\"vals\", som sagt, One.
  40. 20
    vi hade jämtländsk brudmarsch (heter den så?), När vi rör varann (den som Susanne Alfvengren sjöng) o gotländsk brudmarsch. En förening av Norrland i Gotland :) Brud\"vals\", som sagt, One.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Världssämst på bröllopsdagar!
    By Mimis in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 19:18
  2. Grattis till alla som har Bröllopsdagar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 21:51
  3. Bröllopsdagar
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 11:10
  4. Bröllopsdagar
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 18:47
  5. Vad gäller bröllopsdagar och
    By gäst in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar