hur ska detta gå?
_04/05 Vinterbarn
  1. M
    #1

    hur ska detta gå?

    hej. ska äntligen (tyvärr) lämna bort min lilla pojke o låta honom sova hos sin farfar en natt. hur ska detta gå...?! usch. kommer jag kunna sova... vill egentligen inte låta han sova borta än (han är ju bara 10 månader) men barnets pappa tjatar. hur har ni gjort? har ni låtit era barn sova borta än? Kram
  2. 1
    hur ska detta gå? hej. ska äntligen (tyvärr) lämna bort min lilla pojke o låta honom sova hos sin farfar en natt. hur ska detta gå...?! usch. kommer jag kunna sova... vill egentligen inte låta han sova borta än (han är ju bara 10 månader) men barnets pappa tjatar. hur har ni gjort? har ni låtit era barn sova borta än? Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Luna...

    har sovit hos farmor och farfar 2 gånger hittills. Det har gått jättebra, inte några problem alls.

    När Elias var 10 månader hade han sovit där betydligt fler gånger. Han älskar att sova hos farmor och farfar *ler*

    Du ska inte oroa dig, det går bra. Skulle problem uppstå, så går det ju alltid att kontakta er och man ska tänka: inga nyheter är bra nyheter. För händer något så kan du ge dig på att du får reda på det. Men hör du inget har inget särskilt hänt :-)

    Försök slappna av och ta det lugnt, det är du värd!
  4. 2
    Luna... har sovit hos farmor och farfar 2 gånger hittills. Det har gått jättebra, inte några problem alls.

    När Elias var 10 månader hade han sovit där betydligt fler gånger. Han älskar att sova hos farmor och farfar *ler*

    Du ska inte oroa dig, det går bra. Skulle problem uppstå, så går det ju alltid att kontakta er och man ska tänka: inga nyheter är bra nyheter. För händer något så kan du ge dig på att du får reda på det. Men hör du inget har inget särskilt hänt :-)

    Försök slappna av och ta det lugnt, det är du värd!
  5. M
    #3

    jo jag vet men

    det känns så hämskt att lämna bort sitt barn. farfar har varit barnvakt en gång o det var hemma hos oss medans vi var ute o åt middag... samt så var det på kvällen o sonen sov nästan hela tiden... usch.
  6. 3
    jo jag vet men det känns så hämskt att lämna bort sitt barn. farfar har varit barnvakt en gång o det var hemma hos oss medans vi var ute o åt middag... samt så var det på kvällen o sonen sov nästan hela tiden... usch.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Jarå

    Izabelle har varit hos sin mormor och morfar två nätter hittills, inte i rad utan vid två tillfällen och det var inga problem! Klart man toksaknar dom men JAG tror att det är nyttigt för alla parter och mormor och morfar tycker det är SÅ skoj att passa dom med! :)
  8. 4
    Jarå Izabelle har varit hos sin mormor och morfar två nätter hittills, inte i rad utan vid två tillfällen och det var inga problem! Klart man toksaknar dom men JAG tror att det är nyttigt för alla parter och mormor och morfar tycker det är SÅ skoj att passa dom med! :)
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Inga problem!

    Lillan var borta från oss 48 timmar (vi var på bröllop på Åland), då var hon 8 månader. Det gick fin-fint! Så mycket uppmärksamhet som hon fick då, det får hon inte hemma, är jag rädd för....

    Vad är det värsta som kan hända??? Att han inte sover? Ja, men då sover han nästa natt, eller dag. Att han inte äter? Ja, men då äter han nästa dag. Att han gråter? Ett barn som har någon att ty sig till gråter inte i flera timmar...

    Det kommer att gå bra!

    Kram
  10. 5
    Inga problem! Lillan var borta från oss 48 timmar (vi var på bröllop på Åland), då var hon 8 månader. Det gick fin-fint! Så mycket uppmärksamhet som hon fick då, det får hon inte hemma, är jag rädd för....

    Vad är det värsta som kan hända??? Att han inte sover? Ja, men då sover han nästa natt, eller dag. Att han inte äter? Ja, men då äter han nästa dag. Att han gråter? Ett barn som har någon att ty sig till gråter inte i flera timmar...

    Det kommer att gå bra!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Har inte lämnat

    bort Ludvig över natten än dels så ammar han fortfarande mycket på nätterna och dels så tycker jag att han är på tok för liten för det än. Ebba var 15 mån första gången hon sov borta utan oss och det var hos mormor och morfar. Vi har precis lämnat Ludvig för första gången och det var nu i helgen och då var mina föräldrar här och vi kom hem senare på kvällen.
    Jag har svårt att lämna bort barnen över natten och om vi gör det så är det nästan bara till mina föräldrar, vet inte varför jag känner så, har inga problem att lämna till barnvakt över dagen.
  12. 6
    Har inte lämnat bort Ludvig över natten än dels så ammar han fortfarande mycket på nätterna och dels så tycker jag att han är på tok för liten för det än. Ebba var 15 mån första gången hon sov borta utan oss och det var hos mormor och morfar. Vi har precis lämnat Ludvig för första gången och det var nu i helgen och då var mina föräldrar här och vi kom hem senare på kvällen.
    Jag har svårt att lämna bort barnen över natten och om vi gör det så är det nästan bara till mina föräldrar, vet inte varför jag känner så, har inga problem att lämna till barnvakt över dagen.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Lycka till

    Vi har ännu inte låtit något av barnen sova över hos någon eftersom vi tycker att det är för tidigt. När de blir så stora så att de själva vill sova över hos någon så får de göra det.
  14. 7
    Lycka till Vi har ännu inte låtit något av barnen sova över hos någon eftersom vi tycker att det är för tidigt. När de blir så stora så att de själva vill sova över hos någon så får de göra det.
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    jag tycker

    att det låter konstigt. Vill pappan lämna bort barnet \"bara för att\" eller är ni bortbjudna eller liknande?

    JAg skulle inte lämna bort ett så litet barn \"bara för att\". JAg ser inte syftet. Särskilt inte om barnet aldrig varit hos morfar själv, och dessutom bara passats av honom en gång. Jag betvivlar inte att det går bra, men _jag_ skulle inte må bra av det.

    Mitt äldsta barn var närmre tre år när hon sov borta första gången, men då hade hon lillasyster med sig (ett år yngre).

    Första gången jag sov borta från min äldsta, var när lillsyrran föddes. Då var hon 14½ månader. Lillasyster var lite äldre första gången jag åkte bort över natt. Då var pappan hemma.

    JAg kommer snart åka bort i tre dagar, men pappan ska vara hemma. Då är Elsie 9 månader.

    Sammanfatning; om du inte mår bra av det, tycker jag ni ska vänta. Mina barn är väldigt självständiga och har inga problem att bli bortlämnade, fast de inte sov borta som bäbisar.
  16. 8
    jag tycker att det låter konstigt. Vill pappan lämna bort barnet \"bara för att\" eller är ni bortbjudna eller liknande?

    JAg skulle inte lämna bort ett så litet barn \"bara för att\". JAg ser inte syftet. Särskilt inte om barnet aldrig varit hos morfar själv, och dessutom bara passats av honom en gång. Jag betvivlar inte att det går bra, men _jag_ skulle inte må bra av det.

    Mitt äldsta barn var närmre tre år när hon sov borta första gången, men då hade hon lillasyster med sig (ett år yngre).

    Första gången jag sov borta från min äldsta, var när lillsyrran föddes. Då var hon 14½ månader. Lillasyster var lite äldre första gången jag åkte bort över natt. Då var pappan hemma.

    JAg kommer snart åka bort i tre dagar, men pappan ska vara hemma. Då är Elsie 9 månader.

    Sammanfatning; om du inte mår bra av det, tycker jag ni ska vänta. Mina barn är väldigt självständiga och har inga problem att bli bortlämnade, fast de inte sov borta som bäbisar.
  17. Sabina m barnen
    #9

    Om

    det är så att ni skall lämna bort sonen bara för att, utan nån direkt anledning o du känner att det inte känns bra, då tycker jag inte ni skall göra det.
    Det kommer nog gå bättre än du tror.
    Vi har lämnat Amanda hos min mamma över natten när hon var 9 månader o en natt när hon var 7 mån. Det gick jäätebra, men visst saknade jag mina små älsklingar. Men dom hade det bra.
  18. 9
    Om det är så att ni skall lämna bort sonen bara för att, utan nån direkt anledning o du känner att det inte känns bra, då tycker jag inte ni skall göra det.
    Det kommer nog gå bättre än du tror.
    Vi har lämnat Amanda hos min mamma över natten när hon var 9 månader o en natt när hon var 7 mån. Det gick jäätebra, men visst saknade jag mina små älsklingar. Men dom hade det bra.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Inga problem OM

    du är säker själv. Elvira har sovit hos mormor och morfar och hon mår INTE dåligt av det FAST det inte är hon som har haft behov av det. Om man själv är orolig och mår dåligt av det finns det ingen anledning att göra det däremot. Detta är ett individuellt beslut!
  20. 10
    Inga problem OM du är säker själv. Elvira har sovit hos mormor och morfar och hon mår INTE dåligt av det FAST det inte är hon som har haft behov av det. Om man själv är orolig och mår dåligt av det finns det ingen anledning att göra det däremot. Detta är ett individuellt beslut!
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    har inte lämnat storebror än :)

    Visserligen sov mormor här när lillebror föddes, men då var Oliver hemma i sitt hem med sina saker. Han har lekt med tanken att sova hos mormor några gånger, men när jag ska gå hem har han alltid velat följa med och då får han det. Dante som liksom din pojke är snart 10 månader skulle jag aldrig komma på tanken att lämna bort - dels för att jag fortfarande ammar rätt mycket på nätterna dels för att han känns alldeles för liten för mig.

    Till syvende och sist är det nog hur du känner och hur din pojke verkar känna som avgör. Känns det inte bra så vägra (det har jag gjort med svärfar som ansåg att Oliver skulle tillbringa en vecka hos dem redan förra sommaren - och han träffar sin farfar kanske 6-7 gånger per år) och Oliver är ändå 2 1/2 år, men jag har ingen brådska att lämna bort honom. När han känner sig mogen att sova borta kommer det nog att vara hos mormor som han oftast träffar några gånger i veckan.

    Hoppas att du kommer fram till ett beslut som känns bra för dig, en övernattning går säkert bra om din pojk är trygg med farfar och van vid att vara där dagtid. men känns det inte bra för dig så vägra.

    kram
  22. 11
    har inte lämnat storebror än :) Visserligen sov mormor här när lillebror föddes, men då var Oliver hemma i sitt hem med sina saker. Han har lekt med tanken att sova hos mormor några gånger, men när jag ska gå hem har han alltid velat följa med och då får han det. Dante som liksom din pojke är snart 10 månader skulle jag aldrig komma på tanken att lämna bort - dels för att jag fortfarande ammar rätt mycket på nätterna dels för att han känns alldeles för liten för mig.

    Till syvende och sist är det nog hur du känner och hur din pojke verkar känna som avgör. Känns det inte bra så vägra (det har jag gjort med svärfar som ansåg att Oliver skulle tillbringa en vecka hos dem redan förra sommaren - och han träffar sin farfar kanske 6-7 gånger per år) och Oliver är ändå 2 1/2 år, men jag har ingen brådska att lämna bort honom. När han känner sig mogen att sova borta kommer det nog att vara hos mormor som han oftast träffar några gånger i veckan.

    Hoppas att du kommer fram till ett beslut som känns bra för dig, en övernattning går säkert bra om din pojk är trygg med farfar och van vid att vara där dagtid. men känns det inte bra för dig så vägra.

    kram
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12

    Didrik

    har inte sovit borta och det dröjer nog ett tag till, han ammar ofta på nätterna och sover mellan oss. Tror han skulle ha svårt att somna om utan att amma.

    Joline däremot sov borta strax innan hon fyllde ett år, då ammade jag inte henne så det var skillnad. Hoppas det går bra! kram
  24. 12
    Didrik har inte sovit borta och det dröjer nog ett tag till, han ammar ofta på nätterna och sover mellan oss. Tror han skulle ha svårt att somna om utan att amma.

    Joline däremot sov borta strax innan hon fyllde ett år, då ammade jag inte henne så det var skillnad. Hoppas det går bra! kram
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    Det kommer nog att gå bra, fast

    tråkigt att barnets pappa tjatar.
    Jag har aldrig varit borta från någon av mina barn innan dom fyllde ett år.
    Det är ett prinsip jag har. Och som tur är så respekterar mina omgivningar och släktningar mina prinsiper.

    Om du mår dåligt av att andra kör över dig och dina känslor så stå på kraven.
  26. 13
    Det kommer nog att gå bra, fast tråkigt att barnets pappa tjatar.
    Jag har aldrig varit borta från någon av mina barn innan dom fyllde ett år.
    Det är ett prinsip jag har. Och som tur är så respekterar mina omgivningar och släktningar mina prinsiper.

    Om du mår dåligt av att andra kör över dig och dina känslor så stå på kraven.
  27. Barn är små så kort tid
    #14

    Men Vännen!

    Om du inte vill lämna din son så ska du inte göra det! Det kommer tid när barnen är större då man får tid till annat. Jag vägrade lämna mina barn fastän mina svärisar tjatade - till sist fick min man säga till på skarpen att vi lämnar våra barn när vi vill. Jag kände att jag inte skulle kunna ha det roligt utan mina barn - jag skulle längta för mycket.

    Vårt äldsta barn sov utan oss föräldrar första gången vid 2½ år - när jag födde nummer två, då sov h*n hos mina föräldrar. Nummer två (är 10 mån)har inte sovit utan oss och det kommer att dröja länge till att h*n kommer att göra det.

    Bry dig inte om vad andra tycker - känns det fel för dig så är det fel!
  28. 14
    Men Vännen! Om du inte vill lämna din son så ska du inte göra det! Det kommer tid när barnen är större då man får tid till annat. Jag vägrade lämna mina barn fastän mina svärisar tjatade - till sist fick min man säga till på skarpen att vi lämnar våra barn när vi vill. Jag kände att jag inte skulle kunna ha det roligt utan mina barn - jag skulle längta för mycket.

    Vårt äldsta barn sov utan oss föräldrar första gången vid 2½ år - när jag födde nummer två, då sov h*n hos mina föräldrar. Nummer två (är 10 mån)har inte sovit utan oss och det kommer att dröja länge till att h*n kommer att göra det.

    Bry dig inte om vad andra tycker - känns det fel för dig så är det fel!
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15

    Om du inte

    vill att han skall sova borta tycker inte jag att han skall göra det bara för att pappan tjatar om det. Med mitt första barn lämnade jag henne en natt när hon var runt 6 månader och det funkade jättebra, hon ammades litegranna. Mitt mellersta barn var inte alls redo att sova borta och hon var 13 månader och då gick det bra, vi ammade lite då med men det funkade bra. Nu är inte Linnea redo att sova borta och hon ammas på natten och vaknar ofta så vi väntar tills hon blir lite äldre.

    Kram!
  30. 15
    Om du inte vill att han skall sova borta tycker inte jag att han skall göra det bara för att pappan tjatar om det. Med mitt första barn lämnade jag henne en natt när hon var runt 6 månader och det funkade jättebra, hon ammades litegranna. Mitt mellersta barn var inte alls redo att sova borta och hon var 13 månader och då gick det bra, vi ammade lite då med men det funkade bra. Nu är inte Linnea redo att sova borta och hon ammas på natten och vaknar ofta så vi väntar tills hon blir lite äldre.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Ser detta ok ut?
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 09:09
  2. Va kan detta va?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 16:34
  3. Är detta kul?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 10:41
  4. Ok, detta med kändisar då... Detta är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 16:35
  5. vad är detta?
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar