Frågor om Progesteron!
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Frågor om Progesteron!

    Jag tar Progesteron vagiatorerna tre ggr/dag. Men det rinner ju ut en massa! Hur tusan gör ni andra tjejer? På jobbet har jag ju t ex inte möjlighet att ligga ner en lång stund efteråt.

    Andra frågan är, sprider ni det jämt över dygnet med typ 8h mellanrum eller hur gör ni?

    Hittar inte nåt om vagiatorerna i FASS, fick heller ingen bipackssedel. Nån som har nåt sånt?

    Tackar för om nån kan svara på mina frågor, eller nåt utav dem iaf. =)
  2. 1
    Frågor om Progesteron! Jag tar Progesteron vagiatorerna tre ggr/dag. Men det rinner ju ut en massa! Hur tusan gör ni andra tjejer? På jobbet har jag ju t ex inte möjlighet att ligga ner en lång stund efteråt.

    Andra frågan är, sprider ni det jämt över dygnet med typ 8h mellanrum eller hur gör ni?

    Hittar inte nåt om vagiatorerna i FASS, fick heller ingen bipackssedel. Nån som har nåt sånt?

    Tackar för om nån kan svara på mina frågor, eller nåt utav dem iaf. =)
  3. ZX
    #2

    progesteron x 3

    När jag sist fick vagitorer försökte jag fördela dem jämt över dygnet, dvs med 8 timmars mellanrum.
    På min paket stod det att man kunde ta dem i slida eller ändtarm. Då stannar de kvar bättre! Kanske kanverka som \"fel ända\" men slemhinnorna är ju otroligt känsliga så progesteronet tas upp av kroppen snabbt vilken väg man än stoppar in dem!
    En annan orsak till att föra in dem i rumpan var att pojkvännen tyckte att det sved när vi myste ;-)

    Lycka till!
  4. 2
    progesteron x 3 När jag sist fick vagitorer försökte jag fördela dem jämt över dygnet, dvs med 8 timmars mellanrum.
    På min paket stod det att man kunde ta dem i slida eller ändtarm. Då stannar de kvar bättre! Kanske kanverka som \"fel ända\" men slemhinnorna är ju otroligt känsliga så progesteronet tas upp av kroppen snabbt vilken väg man än stoppar in dem!
    En annan orsak till att föra in dem i rumpan var att pojkvännen tyckte att det sved när vi myste ;-)

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Frågor om progesteron och graviditet
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-04-03, 06:13
  2. Progesteron
    By linn_74 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:32
  3. Fsh och progesteron
    By lena m 3 barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 21:10
  4. Progesteron?
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 22:04
  5. Frågor om HCG och progesteron??
    By J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar