känns som att..
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    känns som att..

    Linnéa är onormal...
    hon skriker aldrig...
    jag har (för att testa) låtit henne vara när hon har börjat gny för att se om hon börjar skrika... för att se om hon överhuvudtaget KAN... man blir ju nojjig åt andra hållet ju...

    men hon låter mest \"mmbhu mmbhuu mmbhuu\" å man SER hur lessen hon är... men inget sånt där gallskrik á la \"jättelessen bebis med magont\"...

    hon ligger mest å tittar på dagarna... när hon vill äta så smaskar hon lite å då rinner det till utav bara attan i tuttarna...

    sen nätterna är ljuvliga... men det törs man nästan inte säga högt. Hon äter vid 21 å somnar då sen matar jag henne en gång på natten ofta vid 2...sen sover hon fram till 6, matar igen å hon sover till 9

    kommer jag att få sota för detta senare?? blir hon värsta tonårsbruden?
  2. 1
    känns som att.. Linnéa är onormal...
    hon skriker aldrig...
    jag har (för att testa) låtit henne vara när hon har börjat gny för att se om hon börjar skrika... för att se om hon överhuvudtaget KAN... man blir ju nojjig åt andra hållet ju...

    men hon låter mest \"mmbhu mmbhuu mmbhuu\" å man SER hur lessen hon är... men inget sånt där gallskrik á la \"jättelessen bebis med magont\"...

    hon ligger mest å tittar på dagarna... när hon vill äta så smaskar hon lite å då rinner det till utav bara attan i tuttarna...

    sen nätterna är ljuvliga... men det törs man nästan inte säga högt. Hon äter vid 21 å somnar då sen matar jag henne en gång på natten ofta vid 2...sen sover hon fram till 6, matar igen å hon sover till 9

    kommer jag att få sota för detta senare?? blir hon värsta tonårsbruden?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Lovis kan...

    skrika hon :)
    Först ligger hon och gnyr och kommer man inte då så kommer ett illvrål efter en stund :)
    Hon skrek högst på BB...

    Nu sover Lovis hyfsat också, fast hon vill snutta nästan konstant från 22 till 00-01 men sedan sover hon oftast till 7-8tiden och det tycker jag är bra de andra vaknade ju var fjärde timme dygnet runt :)
    Men de som sover hela nätter eller nästan hela nätter i början brukar ofta sluta med det vid 4månaders ålder...då de som sover dåligt i början brukar börja sova så jag ropar inte hej än ;)

    Värsta tonårsbrudarna vill jag inte ha...men med tre döttrar...hmmm ja vi får väl se fråga mig om sisådär 11 år ;)
  4. 2
    Lovis kan... skrika hon :)
    Först ligger hon och gnyr och kommer man inte då så kommer ett illvrål efter en stund :)
    Hon skrek högst på BB...

    Nu sover Lovis hyfsat också, fast hon vill snutta nästan konstant från 22 till 00-01 men sedan sover hon oftast till 7-8tiden och det tycker jag är bra de andra vaknade ju var fjärde timme dygnet runt :)
    Men de som sover hela nätter eller nästan hela nätter i början brukar ofta sluta med det vid 4månaders ålder...då de som sover dåligt i början brukar börja sova så jag ropar inte hej än ;)

    Värsta tonårsbrudarna vill jag inte ha...men med tre döttrar...hmmm ja vi får väl se fråga mig om sisådär 11 år ;)
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Gud vad skönt du... :-)

    Mina ena kompis bebis är med så jättelugn..ligger i vagnen och gnyr lite bara..men skriker aldrig. Jag kan bli en aning avundsjuk att hon har det så bra ibland trots fyra ungar :-)
    Detta är ju henens fjärde barn och de tre sista är superäta...ett år emellan bara.
    Hon sa själv det nu när jag var hos henne sist...att hade bebisen skrikit så hade hon aldrig pallat med det.

    Mina två sista har ju båda varit väldigt skrikiga...Viggo var dock värst.
    De har inte kunnat ligga vakna i tex vagnen och bara tittat nöjda...somnat själv utan att man behövt gunga vagnen.

    Nej här får man gunga och vagga ett bra tag innan hon somnar...och Viggo var precis likadan..

    Mina ligger heller inte bara och gnyr utan gallskriker..man blir så stressad och nervös av det ibland :-)...men jag är vanare nu än med Viggo..med honom mådde jag urdåligt...han hade sån kolik och skrek jämt jämt jämt...fick tankar att jag bara ville kasta ut honom genom fönstret eller ge bort honom...klart man inte gjorde det utan det var bara hemska tankar som dök upp mitt i natten när man inte fick sova.
    Man fick bära honom 24 timmar om dygnet nästan...han vaknade var 20:e minut på natten och bara gallskrek.

    Har undrat många gånger varför just mina barn varit så skrikiga. Inga av mina vänner har haft så skrikiga barn...har jag gjort nåt fel...eller är det bara så?

    Tycker det såååå skönt de gånger Saga är nöjd och glad..ligger och skrattar osv...eller om hon sover längre stunder.
    Då blir jag med glad och hinner med det jag ska.

    Var glad att din är så lugn....oroa dig inte...alla bebisar är olika...
    Din bebis har väl bara turen att ha tarmar som tål all mat du äter *s*...så hon slipper magont.
    Eller äter du nån kost som hon inte får ont av?


    Saga sover väldigt bra...vi brukar somna i sängen när jag ammar henne runt 23-24 tiden (jag är ofta uppe länge).
    Sen ammar jag henne en gång under natten och en gång tidigt på morgonen runt 06.45 sen vaknar jag till och går upp runt 07.30..smyger mig upp utan att hon vaknar.
    Och oftast sover hon vidare till 10.30-11.00...
    nångång har jag to.m fått väcka henne vid 11.15 när det är dags att hämta barnen på dagis...då lägger jag över henne i vagnen och där somnar hon om efter en stund.


    Så det känns rätt skönt att förmiddagarna är lugna...det är kvällarna som är jobbigast..då hon ofta har ont i magen då och gnäller, skriker, pickar med huvudet och snurrar med hela kroppen, fiser och bubblar i magen..man ser att hon har ont...
    Det dumma på kvällen är ju att man gärna vill sitta lungt och skönt i soffan och se på teve..men ibland går det bara inte att se nåt..

    Så det hade varit bättre om hon varit sån på förmiddagen och sen sovit på kvällen när de andra barnen med sover.

    Hon är världens bästa preventivmedel kan jag säga för det går bara inte att få till det på kvällen när de stora barnen somnat...pga att Saga är så skrikig och gnällig då.
  6. 3
    Gud vad skönt du... :-) Mina ena kompis bebis är med så jättelugn..ligger i vagnen och gnyr lite bara..men skriker aldrig. Jag kan bli en aning avundsjuk att hon har det så bra ibland trots fyra ungar :-)
    Detta är ju henens fjärde barn och de tre sista är superäta...ett år emellan bara.
    Hon sa själv det nu när jag var hos henne sist...att hade bebisen skrikit så hade hon aldrig pallat med det.

    Mina två sista har ju båda varit väldigt skrikiga...Viggo var dock värst.
    De har inte kunnat ligga vakna i tex vagnen och bara tittat nöjda...somnat själv utan att man behövt gunga vagnen.

    Nej här får man gunga och vagga ett bra tag innan hon somnar...och Viggo var precis likadan..

    Mina ligger heller inte bara och gnyr utan gallskriker..man blir så stressad och nervös av det ibland :-)...men jag är vanare nu än med Viggo..med honom mådde jag urdåligt...han hade sån kolik och skrek jämt jämt jämt...fick tankar att jag bara ville kasta ut honom genom fönstret eller ge bort honom...klart man inte gjorde det utan det var bara hemska tankar som dök upp mitt i natten när man inte fick sova.
    Man fick bära honom 24 timmar om dygnet nästan...han vaknade var 20:e minut på natten och bara gallskrek.

    Har undrat många gånger varför just mina barn varit så skrikiga. Inga av mina vänner har haft så skrikiga barn...har jag gjort nåt fel...eller är det bara så?

    Tycker det såååå skönt de gånger Saga är nöjd och glad..ligger och skrattar osv...eller om hon sover längre stunder.
    Då blir jag med glad och hinner med det jag ska.

    Var glad att din är så lugn....oroa dig inte...alla bebisar är olika...
    Din bebis har väl bara turen att ha tarmar som tål all mat du äter *s*...så hon slipper magont.
    Eller äter du nån kost som hon inte får ont av?


    Saga sover väldigt bra...vi brukar somna i sängen när jag ammar henne runt 23-24 tiden (jag är ofta uppe länge).
    Sen ammar jag henne en gång under natten och en gång tidigt på morgonen runt 06.45 sen vaknar jag till och går upp runt 07.30..smyger mig upp utan att hon vaknar.
    Och oftast sover hon vidare till 10.30-11.00...
    nångång har jag to.m fått väcka henne vid 11.15 när det är dags att hämta barnen på dagis...då lägger jag över henne i vagnen och där somnar hon om efter en stund.


    Så det känns rätt skönt att förmiddagarna är lugna...det är kvällarna som är jobbigast..då hon ofta har ont i magen då och gnäller, skriker, pickar med huvudet och snurrar med hela kroppen, fiser och bubblar i magen..man ser att hon har ont...
    Det dumma på kvällen är ju att man gärna vill sitta lungt och skönt i soffan och se på teve..men ibland går det bara inte att se nåt..

    Så det hade varit bättre om hon varit sån på förmiddagen och sen sovit på kvällen när de andra barnen med sover.

    Hon är världens bästa preventivmedel kan jag säga för det går bara inte att få till det på kvällen när de stora barnen somnat...pga att Saga är så skrikig och gnällig då.
  7. Milli m.Max och Minna 31/8
    #4

    Minna är så också...

    Skriker gör hon nästan aldrig. Lite hörde vi av det när vi badade henne för första gången. och ibland när hon inte har bajsat flera dagar kan hon få ont i magen. Hon är så glad och nöjd jämt. Ler mycket när vi tittar på henne. Och på nätterna sover hon. Den här veckan har gått utan att jag har ammat henne på nätterna alls. Visst är det skönt att få sova ordentligt.
    Hur kan syskon vara så olika. Det undrar jag ofta.

  8. 4
    Minna är så också... Skriker gör hon nästan aldrig. Lite hörde vi av det när vi badade henne för första gången. och ibland när hon inte har bajsat flera dagar kan hon få ont i magen. Hon är så glad och nöjd jämt. Ler mycket när vi tittar på henne. Och på nätterna sover hon. Den här veckan har gått utan att jag har ammat henne på nätterna alls. Visst är det skönt att få sova ordentligt.
    Hur kan syskon vara så olika. Det undrar jag ofta.

  9. Mamijo
    #5

    Jag har också en lyxbebis ;)!

    Kanske inte riktigt lika lyxig som din dock, för Miranda kan skrika, och gör det också, men bara när hon har magont. Det har hon i och för sig nästan varje kväll en stund men inte så länge, en halvtimme eller så.

    Vi har också riktigt bra nätter. Högst två gånger äter hon, första gången vid fyra-tiden och om inte storebror väckte oss skulle vi nog sova till åtta-nio både hon och jag.

    Fast jag förtjänar det här tycker jag, med storebror som i ett halvår åt varje eller varannan timme dygnet runt, och gnällde eller skrek hela tiden och ALLTID skulle bli buren. Jisses, vilken skillnad. Nästan så jag inte tror det är sant ;).
  10. 5
    Jag har också en lyxbebis ;)! Kanske inte riktigt lika lyxig som din dock, för Miranda kan skrika, och gör det också, men bara när hon har magont. Det har hon i och för sig nästan varje kväll en stund men inte så länge, en halvtimme eller så.

    Vi har också riktigt bra nätter. Högst två gånger äter hon, första gången vid fyra-tiden och om inte storebror väckte oss skulle vi nog sova till åtta-nio både hon och jag.

    Fast jag förtjänar det här tycker jag, med storebror som i ett halvår åt varje eller varannan timme dygnet runt, och gnällde eller skrek hela tiden och ALLTID skulle bli buren. Jisses, vilken skillnad. Nästan så jag inte tror det är sant ;).
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Låter väldigt likt Torsten.

    Han skriker sällan, han gnäller. Jag tror han har skrikigt ordentligt, en enda gång. Han somnar mellan nio och tio på kvällarna och vaknar vid åtta. Då har jag ammat honom, två eller tre ggr under natten och det tycker jag är okej. Ligger ned och ammar, jag somnar oftast, vaknar nästa gång när han säger till att han är hungrig igen.
  12. 6
    Låter väldigt likt Torsten. Han skriker sällan, han gnäller. Jag tror han har skrikigt ordentligt, en enda gång. Han somnar mellan nio och tio på kvällarna och vaknar vid åtta. Då har jag ammat honom, två eller tre ggr under natten och det tycker jag är okej. Ligger ned och ammar, jag somnar oftast, vaknar nästa gång när han säger till att han är hungrig igen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    precis samma sak

    hos mig men när theo nu är över 2 månader så kan han låta mer än förut. men han tittar mest nöjt omkring sig och gnyr lite men om jag då nte kommer kan han gråta/skrika lite. Jag tror absolut INTE att det skulle vara så att o men bejbis är lugn blir en tonårs skrikig person sen. personen är ju samma hela livet lixom
  14. 7
    precis samma sak hos mig men när theo nu är över 2 månader så kan han låta mer än förut. men han tittar mest nöjt omkring sig och gnyr lite men om jag då nte kommer kan han gråta/skrika lite. Jag tror absolut INTE att det skulle vara så att o men bejbis är lugn blir en tonårs skrikig person sen. personen är ju samma hela livet lixom
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8

    samma för mej!

    fast i natt sov hon från 20.30-06.30 utan att äta... man kan ju undra om v får sota för detta sen... iih! jaja den dagen den sorgen=)
  16. 8
    samma för mej! fast i natt sov hon från 20.30-06.30 utan att äta... man kan ju undra om v får sota för detta sen... iih! jaja den dagen den sorgen=)
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Oskar kan skrika

    om man inte tar honom när han visat att det är nog att vara själv...

    ...men jag kan hålla med dig om nätterna, Oskar äter vid 22:30 - sover till ca 3:00 när han vill ha mat igen - och sedan sover han till ca 7:00 när han vill ha mat ytterliggare en gång.
  18. 9
    Oskar kan skrika om man inte tar honom när han visat att det är nog att vara själv...

    ...men jag kan hålla med dig om nätterna, Oskar äter vid 22:30 - sover till ca 3:00 när han vill ha mat igen - och sedan sover han till ca 7:00 när han vill ha mat ytterliggare en gång.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Men vad har ni för lyxbebisar? :)

    Här saknar jag SÖMN och rutiner! Uh!

    Linnéa kan skrika, det kan hon. Oftast är det för att hon har ont i magen, det tjorvar fortfarande en del men blivit sååå mycket bättre med Minifom. Eller när jag måste lägga ifrån mig henne en stund och prioritera storasyster...

    Nätterna är sååå struliga. Det som är BRA med Linnéa är att hon inte kan somna vid bröstet. :) Det gjorde alltid Amanda i början och det kände jag som ganska jobbigt. Båda tjejerna somnar vid 20-tiden. Sen har vi ju tyvärr en hostig Amanda som vaknar och hostar typ en timme vid midnatt - det tar alltid maken, men hon kommer ju in till oss och gråter. Jag ammar Linnéa typ var 3-4:e timme och de senaste nätterna har hon vaknat vid 3-4 och varit jättepigg och glad (kul, hon skrattar och tittar sig omkring :)) och legat och krystat och pruttat (mindre kul) fram till 5-6 tiden då storasyster kommer in, för hon har inte ställt om till vintertid än... så nätterna tar i värsta fall slut vid 3-4... sen har Linnéa svårt att komma till ro hemma så är vi bara inne så kan hon vara vaken till 13-14, då vi går med vagnen och hämtar Amanda på dagis. Sen sover hon ca 4-5 timmar efter det, ja oftast bara en sovperiod. jag får ALDRIG nån egentid känns det som, och jag saknar sååååå sömnrutiner!

    Men annars är det bara bra ;) - Linnéas leende och de mysiga stunderna med henne kan man gå genom eld för, och Amandas omvårdnad över lillasyster är sååå underbar att se. Sen har Amanda börjat bli mindre trotsig, eller så är det vi som blivit bättre på att bemöta det? Åh, jag längtar så några månader framåt i tiden då allt börjat sätta sig lite mer.

    Gääääsp.

    Kram,
    Annica, med ett barn som KAN skrika!
  20. 10
    Men vad har ni för lyxbebisar? :) Här saknar jag SÖMN och rutiner! Uh!

    Linnéa kan skrika, det kan hon. Oftast är det för att hon har ont i magen, det tjorvar fortfarande en del men blivit sååå mycket bättre med Minifom. Eller när jag måste lägga ifrån mig henne en stund och prioritera storasyster...

    Nätterna är sååå struliga. Det som är BRA med Linnéa är att hon inte kan somna vid bröstet. :) Det gjorde alltid Amanda i början och det kände jag som ganska jobbigt. Båda tjejerna somnar vid 20-tiden. Sen har vi ju tyvärr en hostig Amanda som vaknar och hostar typ en timme vid midnatt - det tar alltid maken, men hon kommer ju in till oss och gråter. Jag ammar Linnéa typ var 3-4:e timme och de senaste nätterna har hon vaknat vid 3-4 och varit jättepigg och glad (kul, hon skrattar och tittar sig omkring :)) och legat och krystat och pruttat (mindre kul) fram till 5-6 tiden då storasyster kommer in, för hon har inte ställt om till vintertid än... så nätterna tar i värsta fall slut vid 3-4... sen har Linnéa svårt att komma till ro hemma så är vi bara inne så kan hon vara vaken till 13-14, då vi går med vagnen och hämtar Amanda på dagis. Sen sover hon ca 4-5 timmar efter det, ja oftast bara en sovperiod. jag får ALDRIG nån egentid känns det som, och jag saknar sååååå sömnrutiner!

    Men annars är det bara bra ;) - Linnéas leende och de mysiga stunderna med henne kan man gå genom eld för, och Amandas omvårdnad över lillasyster är sååå underbar att se. Sen har Amanda börjat bli mindre trotsig, eller så är det vi som blivit bättre på att bemöta det? Åh, jag längtar så några månader framåt i tiden då allt börjat sätta sig lite mer.

    Gääääsp.

    Kram,
    Annica, med ett barn som KAN skrika!
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Tänkte fråga detsamma...

    ...för jag har det ungefär som du, med enda skillnaden att Ville vill äta oftare på natten än din dotter. Suck. Och skrika kan han, rejält. Både dag och natt. Alla som har flera barn som jag känner har sagt att tvåan är såååå lätt, han eller hon liksom bara finns där. Sååå lätt är inte min Ville. Han är faktiskt ganska så krävande. Och storebror är supertrotsig fortfarande, även om det blivit aningen bättre precis som hos er. Tyvärr accepterar storebror inte pappa så mycket just nu så båda barnen känns som fastvuxna i mig för tillfället. Nätterna består i att amma den ena, lägga på täcket och torka snor på den andra, amma igen, krama den ena pga mardrömmar och så vidare.... inte mycket sömn inte. Men det blir nog bättre.

    /Annika.... som vet precis hur du har det!
  22. 11
    Tänkte fråga detsamma... ...för jag har det ungefär som du, med enda skillnaden att Ville vill äta oftare på natten än din dotter. Suck. Och skrika kan han, rejält. Både dag och natt. Alla som har flera barn som jag känner har sagt att tvåan är såååå lätt, han eller hon liksom bara finns där. Sååå lätt är inte min Ville. Han är faktiskt ganska så krävande. Och storebror är supertrotsig fortfarande, även om det blivit aningen bättre precis som hos er. Tyvärr accepterar storebror inte pappa så mycket just nu så båda barnen känns som fastvuxna i mig för tillfället. Nätterna består i att amma den ena, lägga på täcket och torka snor på den andra, amma igen, krama den ena pga mardrömmar och så vidare.... inte mycket sömn inte. Men det blir nog bättre.

    /Annika.... som vet precis hur du har det!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Tack!

    Alltså, förstå mig rätt, men det var skönt att höra att det inte bara är jag som inte har en \"lätt\" bebis. Det började nästan kännas så efter inläggen ovan. Linnéa är inte en \"nöjd\" bebis jämt. Visst har vi supermysiga stunder då hon ligger och ler och är lugn och tar in omgivningen, men mest är hon trött (och skriker) eller hungrig (och skriker) eller vill bli buren (annars skriker hon). Jag har ju haft \"tur\" att hon sovit ganska långa perioder när storasyster varit hemma, men när jag har båda barnen vakna, ja då känner jag mig som världens sämsta mamma... Det blir bara kaos - Amanda välter ut vatten, Linnéa gråter, Annica försöker laga mat (bränner gröten...), telefonen ringer, Amanda ritar på väggen i trots, Linnéa vill amma.... hej och hå. Jag FATTAR inte hur jag ska få det att gå ihop. Hade också hört om \"enkla\" två:or men imorgon natt när maken ska på fest har jag hyrt in hans syrra som stand-in. No way att jag klarar en natt med dessa två själv utan att gå i bitar. Både kräver ju total uppmärksamhet samtidigt.

    Skönt att få skriva av sig - och extra KRAM till dig, Annika. Pepp pepp!

    /Annica med c :)
  24. 12
    Tack! Alltså, förstå mig rätt, men det var skönt att höra att det inte bara är jag som inte har en \"lätt\" bebis. Det började nästan kännas så efter inläggen ovan. Linnéa är inte en \"nöjd\" bebis jämt. Visst har vi supermysiga stunder då hon ligger och ler och är lugn och tar in omgivningen, men mest är hon trött (och skriker) eller hungrig (och skriker) eller vill bli buren (annars skriker hon). Jag har ju haft \"tur\" att hon sovit ganska långa perioder när storasyster varit hemma, men när jag har båda barnen vakna, ja då känner jag mig som världens sämsta mamma... Det blir bara kaos - Amanda välter ut vatten, Linnéa gråter, Annica försöker laga mat (bränner gröten...), telefonen ringer, Amanda ritar på väggen i trots, Linnéa vill amma.... hej och hå. Jag FATTAR inte hur jag ska få det att gå ihop. Hade också hört om \"enkla\" två:or men imorgon natt när maken ska på fest har jag hyrt in hans syrra som stand-in. No way att jag klarar en natt med dessa två själv utan att gå i bitar. Både kräver ju total uppmärksamhet samtidigt.

    Skönt att få skriva av sig - och extra KRAM till dig, Annika. Pepp pepp!

    /Annica med c :)
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Det är precis så vi har det!!!!

    Jag fattar inte heller hur jag ska få det att gå ihop. Visst hade jag förstått att det skulle bli jobbigt med två, men så här jobbigt visste jag inte. Aldrig att jag skulle klara en natt själv med båda heller. Jag klarar inte ens onsdagkvällarna då maken spelar innebandy och kommer hem 20.30. Då har jag hyrt in min syrra några gånger, min mamma har kommit och bott här några dagar (bor trettio mil bort) och så vidare. Jag får panik bara jag tänker på att natta Melvin själv och samtidigt ha en hetsig Ville som bara vill äta på kvällarna. Det går bara inte.

    Melvin går ju inte på dagis och jag känner lite att jag borde gå till ÖF med honom och så, men just nu bara orkar jag inte. Han är grinig och trotsig även där och vill bara vara nära mamma hela tiden. Detta samtidigt som Ville inte är en sån bebis som de flesta andra där, dvs att han ligger i famnen eller i babysitter eller på madrass på golvet och är glad och nöjd och bara tittar. Bärsjal har jag och det funkar ganska bra. Men - nackdelen är att Melvin blir så enormt trotsig och grinig när jag bär Ville i den. Han blir sotis och vill vara i famnen hela tiden han också.

    Jag räcker bara inte till känner jag. Just nu får jag inte en minut över för bara mig själv pga mammiga barn. Men igår åkte jag hemifrån några timmar med Ville och tog hjälp av min syster och så shoppade vi kläder och skor till mig. Ville skrek så klart i affärerna men tack vare min syster som kunde hjälpa till att bära funkade det. Alldeles underbart att få fräscha till sig liiite för jag känner mig som världens mest nergångna mamma just nu pga sömnbrist, brist på kläder som passar min fläskiga mage och så vidare. Melvin hade skrikit en timme efter mig. Suck. Fattar inte att pappa inte duger - pappa var hemma 9 månader med Melvin tidigare.
  26. 13
    Det är precis så vi har det!!!! Jag fattar inte heller hur jag ska få det att gå ihop. Visst hade jag förstått att det skulle bli jobbigt med två, men så här jobbigt visste jag inte. Aldrig att jag skulle klara en natt själv med båda heller. Jag klarar inte ens onsdagkvällarna då maken spelar innebandy och kommer hem 20.30. Då har jag hyrt in min syrra några gånger, min mamma har kommit och bott här några dagar (bor trettio mil bort) och så vidare. Jag får panik bara jag tänker på att natta Melvin själv och samtidigt ha en hetsig Ville som bara vill äta på kvällarna. Det går bara inte.

    Melvin går ju inte på dagis och jag känner lite att jag borde gå till ÖF med honom och så, men just nu bara orkar jag inte. Han är grinig och trotsig även där och vill bara vara nära mamma hela tiden. Detta samtidigt som Ville inte är en sån bebis som de flesta andra där, dvs att han ligger i famnen eller i babysitter eller på madrass på golvet och är glad och nöjd och bara tittar. Bärsjal har jag och det funkar ganska bra. Men - nackdelen är att Melvin blir så enormt trotsig och grinig när jag bär Ville i den. Han blir sotis och vill vara i famnen hela tiden han också.

    Jag räcker bara inte till känner jag. Just nu får jag inte en minut över för bara mig själv pga mammiga barn. Men igår åkte jag hemifrån några timmar med Ville och tog hjälp av min syster och så shoppade vi kläder och skor till mig. Ville skrek så klart i affärerna men tack vare min syster som kunde hjälpa till att bära funkade det. Alldeles underbart att få fräscha till sig liiite för jag känner mig som världens mest nergångna mamma just nu pga sömnbrist, brist på kläder som passar min fläskiga mage och så vidare. Melvin hade skrikit en timme efter mig. Suck. Fattar inte att pappa inte duger - pappa var hemma 9 månader med Melvin tidigare.

Liknande trådar

  1. Undrar hur de känns:-) Känns de?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 18:16
  2. Känns bra i dag!
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 20:18
  3. Känns tråkig, känns hur ska
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 15:58
  4. Nu känns det som att jag...
    By Hanna m Alicia & bf 6/9 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 01:39
  5. Det känns!! Sparkarna känns utanpå!
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar