Hur många timmar är era barn på dagis?
_0407 Julibarn
  1. Nadia5 med Nikan
    #1

    Hur många timmar är era barn på dagis?

    Jag jobbar heltid nu förtiden och måste lämna sonen på dagis från 7:45 fram till 16:20. Har så dåligt samvete och tycker att det är många timmar. Vad tycker ni?
    Hur länge har ni barnen på dagis?
  2. 1
    Hur många timmar är era barn på dagis? Jag jobbar heltid nu förtiden och måste lämna sonen på dagis från 7:45 fram till 16:20. Har så dåligt samvete och tycker att det är många timmar. Vad tycker ni?
    Hur länge har ni barnen på dagis?
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    För lite....

    eftersom jag är arbetslös så är Tindra på dagis 3 tiommar om dagen, vilket hon nog tycker är för lite..... :( Hon skriker som en galning när det är dags att gå hem.......
    Tycker inte att du ska ha dåligt samvete. Så länge sonen din mår bra så tycker jag inte att det är för länge. Sådant är ju så individuellt. Du känner ju ditt barn bäst och är den som bäst kan svara på om det är bra eller inte med långa dagar på dagis.
    Och faktiskt så är det ju så att vissa människor måste jobba heltid för att få det att gå runt och då är det ju kanske inte så mycket att göra åt det...?
    Kram på dig!
  4. 2
    För lite.... eftersom jag är arbetslös så är Tindra på dagis 3 tiommar om dagen, vilket hon nog tycker är för lite..... :( Hon skriker som en galning när det är dags att gå hem.......
    Tycker inte att du ska ha dåligt samvete. Så länge sonen din mår bra så tycker jag inte att det är för länge. Sådant är ju så individuellt. Du känner ju ditt barn bäst och är den som bäst kan svara på om det är bra eller inte med långa dagar på dagis.
    Och faktiskt så är det ju så att vissa människor måste jobba heltid för att få det att gå runt och då är det ju kanske inte så mycket att göra åt det...?
    Kram på dig!
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Thea har

    grund tid 7.45-17.00 sen utnyttjas SÄLLAN alla de timmarna, men min sambo jobbar skift, och ibland måste ju även han sova ut, och det är inte alltid att det är på helgen, han måste sova inför nattjobb, och jag måste plugga. I snitt är hon nog där 40 timmar i veckan ändå, jag brukar oftast lämna 7.45 och hämta runt 15.30 nu när jag varit ute i praktik så har det varit andra tider...
  6. 3
    Thea har grund tid 7.45-17.00 sen utnyttjas SÄLLAN alla de timmarna, men min sambo jobbar skift, och ibland måste ju även han sova ut, och det är inte alltid att det är på helgen, han måste sova inför nattjobb, och jag måste plugga. I snitt är hon nog där 40 timmar i veckan ändå, jag brukar oftast lämna 7.45 och hämta runt 15.30 nu när jag varit ute i praktik så har det varit andra tider...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    just nu 15 timmar/vecka

    båda mina barn går 5 timmar/dag, 3 dagar i veckan.
    om en dryg månad kommer jag att börja jobba och då blir det nog samma tider som ni har ungefär.. visst är det rätt många timmar, men jag känner inte alls något dåligt samvete, jag vet att dom älskar att vara hos sin dagmamma, man får ju nästan dra dom skrikandes därifrån!

    om du känner att det blir för mycket, kan du inte gå ner i tid lite? eller pappan? eller någon annan som kanske kan hämta dom tidigare någon dag i veckan, tex farmor/farfar eller mormor/morfar?
  8. 4
    just nu 15 timmar/vecka båda mina barn går 5 timmar/dag, 3 dagar i veckan.
    om en dryg månad kommer jag att börja jobba och då blir det nog samma tider som ni har ungefär.. visst är det rätt många timmar, men jag känner inte alls något dåligt samvete, jag vet att dom älskar att vara hos sin dagmamma, man får ju nästan dra dom skrikandes därifrån!

    om du känner att det blir för mycket, kan du inte gå ner i tid lite? eller pappan? eller någon annan som kanske kan hämta dom tidigare någon dag i veckan, tex farmor/farfar eller mormor/morfar?
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Engal går

    8.30-15.00 varannan vecka och 11.15-16.30 varannan vecka det tycke´r jag är ganska ok tider, skulle inte vilja lämna henne mer...
  10. 5
    Engal går 8.30-15.00 varannan vecka och 11.15-16.30 varannan vecka det tycke´r jag är ganska ok tider, skulle inte vilja lämna henne mer...
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Jonatan går

    från 9-16.15, sambon lämnar och jag hämtar (jag börjar kl 7 på jobbet, och slutar 16, kan cykla till och från jobbet, vilket gör att jag kan hämta snabbt efter jobbet)
    Jag har inte så jättedåligt samvete, vet att de har det bra hos dagmamman, vad jag tycker är jobbigt är att komma hem vid halv fem tiden och laga middag, bada barnen och bollibompa och läggning på så kort tid, sen läggdax och jag är själv på kvällarna då sambon jobbar kväll.
    kram
  12. 6
    Jonatan går från 9-16.15, sambon lämnar och jag hämtar (jag börjar kl 7 på jobbet, och slutar 16, kan cykla till och från jobbet, vilket gör att jag kan hämta snabbt efter jobbet)
    Jag har inte så jättedåligt samvete, vet att de har det bra hos dagmamman, vad jag tycker är jobbigt är att komma hem vid halv fem tiden och laga middag, bada barnen och bollibompa och läggning på så kort tid, sen läggdax och jag är själv på kvällarna då sambon jobbar kväll.
    kram
  13. Sol mA&L
    #7

    Olika

    eftersom jag pluggar går de efter mitt schema. Vår genomsnittstid ligger på runt 25 timmar i veckan.
  14. 7
    Olika eftersom jag pluggar går de efter mitt schema. Vår genomsnittstid ligger på runt 25 timmar i veckan.
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Många timmar! :0)

    Stora tjejen: 06.45-16.15 i stort sett varje dag.
    Lilla tjejen: 08.00-15.00 i stort sett varje dag.
  16. 8
    Många timmar! :0) Stora tjejen: 06.45-16.15 i stort sett varje dag.
    Lilla tjejen: 08.00-15.00 i stort sett varje dag.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9

    Tindra

    är på dagis från kl 8.00 till 15.00. Jag pluggar heltid och vi har tid till 16.30 egentligen men jag pluggar på distans så jag kan därför hämta henne tidigare varje dag.
  18. 9
    Tindra är på dagis från kl 8.00 till 15.00. Jag pluggar heltid och vi har tid till 16.30 egentligen men jag pluggar på distans så jag kan därför hämta henne tidigare varje dag.
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    #10

    Lite olika

    Men det blir långa dagar nu. Idag tex lämnade jag barnen vid 9. Sen hämtas dem vid 17.30. Jag jobbar ju skift, så jag skulle kunna lämna barnen senare än 9 ibland. Men det vill inte personalen på förskolan. De tycker det är bättre för barnen att ha en fast rutis med samling, lunch, vila och mellis varje dag samma tid. När jag är ledig är Thea hemma och Hugo går 9-15.
  20. 10
    Lite olika Men det blir långa dagar nu. Idag tex lämnade jag barnen vid 9. Sen hämtas dem vid 17.30. Jag jobbar ju skift, så jag skulle kunna lämna barnen senare än 9 ibland. Men det vill inte personalen på förskolan. De tycker det är bättre för barnen att ha en fast rutis med samling, lunch, vila och mellis varje dag samma tid. När jag är ledig är Thea hemma och Hugo går 9-15.
  21. Millan med Vincent
    #11

    Kommer att ha

    När Vincent börjar ska han gå från 08.00-15.15.
  22. 11
    Kommer att ha När Vincent börjar ska han gå från 08.00-15.15.
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Andrew

    har inte börjat på dagis ännu , men kommer att
    göra i januari, Och då ska han nog bara vara 3 timmar varje dag...
  24. 12
    Andrew har inte börjat på dagis ännu , men kommer att
    göra i januari, Och då ska han nog bara vara 3 timmar varje dag...
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    många timmar blir det...

    vi lämnar måndag till torsdag 0715 och hämtar 1645. På fredagar hämtar jag för det mesta klockan 1330.
    Det blir ju så om man ska hinna jobba och åka (1 timme till jobbet).
    /Helena
  26. 13
    många timmar blir det... vi lämnar måndag till torsdag 0715 och hämtar 1645. På fredagar hämtar jag för det mesta klockan 1330.
    Det blir ju så om man ska hinna jobba och åka (1 timme till jobbet).
    /Helena
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14

    olika...

    ibland
    6.30-16
    7-16
    8-16
    10-16

    beroende på hur jag jobbar.
    sambon hämtar alltid strax innan 16.
  28. 14
    olika... ibland
    6.30-16
    7-16
    8-16
    10-16

    beroende på hur jag jobbar.
    sambon hämtar alltid strax innan 16.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15

    Nu under min praktik..

    ..har Leon fått vara på dagis mellan 8-15/16 vilket jag tyckt känts ganska så mycket så jag förstår dig. Fast Leon har inte visat något missnöje! I vanliga fall så är han där knappa 6 timmar av vilka han sover 1,5. Han trivs bra och idag när jag hämtade honom efter bara 4 timmar gallskrek han av besvikelse över att behöva lämna dagis!
    Tror er son skulle protestera om det blev för mkt så ha inte dåligt samvete! **kram*
  30. 15
    Nu under min praktik.. ..har Leon fått vara på dagis mellan 8-15/16 vilket jag tyckt känts ganska så mycket så jag förstår dig. Fast Leon har inte visat något missnöje! I vanliga fall så är han där knappa 6 timmar av vilka han sover 1,5. Han trivs bra och idag när jag hämtade honom efter bara 4 timmar gallskrek han av besvikelse över att behöva lämna dagis!
    Tror er son skulle protestera om det blev för mkt så ha inte dåligt samvete! **kram*
  31. Therese m. benjamin
    #16

    blev arbetslös under

    mamma ledigheten så jag får väl säga tur i oturen =) vill jobba men hade helst inte sett att benjamikn var på dagis från 6.30 till nästan 17.00 =( då ajg inte hade kunnat gå ner i tid pga det jobbet jag hade.

    så nu är han 3 tim/dag, så får man se hur det blir framöver =)
  32. 16
    blev arbetslös under mamma ledigheten så jag får väl säga tur i oturen =) vill jobba men hade helst inte sett att benjamikn var på dagis från 6.30 till nästan 17.00 =( då ajg inte hade kunnat gå ner i tid pga det jobbet jag hade.

    så nu är han 3 tim/dag, så får man se hur det blir framöver =)

Liknande trådar

  1. Hur många timmar är era barn på dagis?
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 13:00
  2. Hur många timmar går era barn?
    By kajsa kavat in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 17:52
  3. Hur många timmar på dagis?
    By Ulrika med killarna in forum _05 Vårbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:26
  4. Hur många timmar går era barn..
    By Mama in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:27
  5. Hur många timmar sover era barn?
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar