Liten rapport från oss!
_0406 Junibarn
  1. Malin m Leia 020307 + Valdemar 040713
    #1

    Liten rapport från oss!

    Hej!
    Har haft strul med uppkopplingen ett tag, men nu verkar det funka igen.
    Jag har jobbat i drygt 2 månader nu och det funkar väldigt bra med dagis och dagmamma. Valdemar gillar sin dagmamma jättemycket. Vi är dock inte helt nöjda. Det är ju lite trixigt att ha barnen på två ställen. Dessutom har Valdemar fått eksem som vi inte lyckats reda ut vad de beror på. Nåt han äter, men vi vet inte vad. Vi har i allafall fått läkarintyg på att miljön hos dagmamman inte är den bästa för honom (hon har hund och röker). Vi vet inte än vad detta leder till, men förhoppningsvis flyttas han upp i kön. Vi kommer bara byta om han får plats på¨Leias dagis. Fast blir han sämre (eksemen går bort när vi smörjer, så han nästan helt ok nu) får vi väl överväga att byta till typ vadsomhelst.
    Det verkar vara tänder på gång också. De sista 4 mjölktänderna (kindtänderna). Han gnager på händerna oc h dreglar kopiöst. Sover halvilla på natten. Hoppas de kommer igenom snart.
    Det var lite från oss, skall försöka vara mer aktiv i fortsättningen!
    /Malin
  2. 1
    Liten rapport från oss! Hej!
    Har haft strul med uppkopplingen ett tag, men nu verkar det funka igen.
    Jag har jobbat i drygt 2 månader nu och det funkar väldigt bra med dagis och dagmamma. Valdemar gillar sin dagmamma jättemycket. Vi är dock inte helt nöjda. Det är ju lite trixigt att ha barnen på två ställen. Dessutom har Valdemar fått eksem som vi inte lyckats reda ut vad de beror på. Nåt han äter, men vi vet inte vad. Vi har i allafall fått läkarintyg på att miljön hos dagmamman inte är den bästa för honom (hon har hund och röker). Vi vet inte än vad detta leder till, men förhoppningsvis flyttas han upp i kön. Vi kommer bara byta om han får plats på¨Leias dagis. Fast blir han sämre (eksemen går bort när vi smörjer, så han nästan helt ok nu) får vi väl överväga att byta till typ vadsomhelst.
    Det verkar vara tänder på gång också. De sista 4 mjölktänderna (kindtänderna). Han gnager på händerna oc h dreglar kopiöst. Sover halvilla på natten. Hoppas de kommer igenom snart.
    Det var lite från oss, skall försöka vara mer aktiv i fortsättningen!
    /Malin
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Tas ingen hänsyn

    till hans besvär? Jag menar, om ni har bra luft hemma och så lämnar ni honom till en rökande dagmamma spricker ju hela hälsogrejen, eller hur? Kan ni inte få en plats nån annastans meddetsamma? Jag förstår verkligen er oro och tycker synd om er.
  4. 2
    Tas ingen hänsyn till hans besvär? Jag menar, om ni har bra luft hemma och så lämnar ni honom till en rökande dagmamma spricker ju hela hälsogrejen, eller hur? Kan ni inte få en plats nån annastans meddetsamma? Jag förstår verkligen er oro och tycker synd om er.
  5. Malin m Leia 020307 + Valdemar 040713
    #3

    Nja....

    Hej!
    Problemet är att dagiset vi vill till är enda alternativet för oss, och de har verkligen försökt ordna det för oss (dagisföreståndaren är super!). Alla andra dagmammor i området har hund, så det är inget alternativ.
    Vi vet dessutom att vi skall få plats på dagiset nästa höst, så det känns onödigt att skola in Valdemar nån annanstans för att sen byta igen. Dessutom jobbar jag bara 50%, så det är 3 dagar han är hos dagmamma. Skall han vara nån annanstans i stadsdelen så är det i princip ingen idé för mig att jobba alls, eftersom resorna kommer ta så mycket tid. Men vi får väl se vad som händer, det hela är inte färdigutrett än.
    /Malin
  6. 3
    Nja.... Hej!
    Problemet är att dagiset vi vill till är enda alternativet för oss, och de har verkligen försökt ordna det för oss (dagisföreståndaren är super!). Alla andra dagmammor i området har hund, så det är inget alternativ.
    Vi vet dessutom att vi skall få plats på dagiset nästa höst, så det känns onödigt att skola in Valdemar nån annanstans för att sen byta igen. Dessutom jobbar jag bara 50%, så det är 3 dagar han är hos dagmamma. Skall han vara nån annanstans i stadsdelen så är det i princip ingen idé för mig att jobba alls, eftersom resorna kommer ta så mycket tid. Men vi får väl se vad som händer, det hela är inte färdigutrett än.
    /Malin

Liknande trådar

  1. Liten rapport från mig
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 21:34
  2. En liten rapport från mig.....
    By Linda m I & M in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 21:27
  3. Liten rapport från mig
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 20:32
  4. Liten rapport från oss
    By solstraale in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 23:25
  5. Hej! Liten rapport från oss
    By Mineo in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 06:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar