Godmorgon :)
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Godmorgon :)

    Här väcktes man precis av att en utav katterna smällde ner en ölflaska i golvet.
    Naturligtvis gick den i tusen bitar så det var bara att börja skura rent, underbart sätt att vakna på *S*

    Idag verkar det bli lugnt, jag skall leta reda på en spjälsäng, har äntligen bestämt oss för en Brio Moon Lux! :)
    Vad hittar ni på?
    Pussa magarna & ta det lugnt :)
  2. 1
    Godmorgon :) Här väcktes man precis av att en utav katterna smällde ner en ölflaska i golvet.
    Naturligtvis gick den i tusen bitar så det var bara att börja skura rent, underbart sätt att vakna på *S*

    Idag verkar det bli lugnt, jag skall leta reda på en spjälsäng, har äntligen bestämt oss för en Brio Moon Lux! :)
    Vad hittar ni på?
    Pussa magarna & ta det lugnt :)
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    God morgon!

    Det var en brutal väckning får jag säga...
    Min rara kisse har legat på sitt torn och slängt ut tassen efter mig varje gång jag gått förbi nu på morgonen... Ett tag var jag frestad att låta honom smälla till te-muggen, men så hemsk är jag inte...
    Här är det jobb när jag väl vågat mig ut i ruskregnet, men först ska jag ta en lång dusch. Ikväll är det mammasim igen, det ska bli skönt.
    Jo just det, jag ska ju ringa för visning på ett hus också! Håll tummarna för mig!
    Om nån vill titta är det här adressen: http://www.elmgrensfastighetsbyra.se/objekt.lasso
    Huset ligger på Härsjödamm 110.
    Dags för dusch!
    Ha en bra dag alla!
    Kram på er!
  4. 2
    God morgon! Det var en brutal väckning får jag säga...
    Min rara kisse har legat på sitt torn och slängt ut tassen efter mig varje gång jag gått förbi nu på morgonen... Ett tag var jag frestad att låta honom smälla till te-muggen, men så hemsk är jag inte...
    Här är det jobb när jag väl vågat mig ut i ruskregnet, men först ska jag ta en lång dusch. Ikväll är det mammasim igen, det ska bli skönt.
    Jo just det, jag ska ju ringa för visning på ett hus också! Håll tummarna för mig!
    Om nån vill titta är det här adressen: http://www.elmgrensfastighetsbyra.se/objekt.lasso
    Huset ligger på Härsjödamm 110.
    Dags för dusch!
    Ha en bra dag alla!
    Kram på er!
  5. Anna-Lisa
    #3

    Godmorgon!

    Idag regnar det här i Skåne. Dock så har jag lite att fixa idag så jag slipper nog vara ute så mycket. Ska ha två väninnor på middag här i kväll. Vi brukar träffas vid våra födelsedagar men nu är vi liiiite sena på det.. Jag fyllde år i februari hahaha. Det blir lite städning och handling idag annars så blir det mycket slappande. Min son som sovit hos mina föräldrar i två nätter (för han ville det) kommer hem nu på förmiddagen också och då blir det full rulle (han är 6 år). Det är så min dag nog kommer att se ut. Emla, du får ställa undan flaskor så att du slipper bli väckt på liknande sätt fler gånger...
  6. 3
    Godmorgon! Idag regnar det här i Skåne. Dock så har jag lite att fixa idag så jag slipper nog vara ute så mycket. Ska ha två väninnor på middag här i kväll. Vi brukar träffas vid våra födelsedagar men nu är vi liiiite sena på det.. Jag fyllde år i februari hahaha. Det blir lite städning och handling idag annars så blir det mycket slappande. Min son som sovit hos mina föräldrar i två nätter (för han ville det) kommer hem nu på förmiddagen också och då blir det full rulle (han är 6 år). Det är så min dag nog kommer att se ut. Emla, du får ställa undan flaskor så att du slipper bli väckt på liknande sätt fler gånger...
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Morrn morrn

    Härligt sätt att bli väckt på och kul morgonjympa du fick ;)

    Här har vi som vanligt släpat iväg en gråtande unge till dagis. Han har samma ritual varje morgon: slår upp ögonen, börjar gråta och säga att han vill vara hemma.

    Annars är det jobb som gäller. Har redan gjort nästan två sido, jippi!!

    Ha en bra dag allihop.

    Kram

  8. 4
    Morrn morrn Härligt sätt att bli väckt på och kul morgonjympa du fick ;)

    Här har vi som vanligt släpat iväg en gråtande unge till dagis. Han har samma ritual varje morgon: slår upp ögonen, börjar gråta och säga att han vill vara hemma.

    Annars är det jobb som gäller. Har redan gjort nästan två sido, jippi!!

    Ha en bra dag allihop.

    Kram

  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Wow

    Vilket fint hus!! Utsikten är helt ljuvlig, så vill jag också bo! Jag håller tummarna stenhårt.
  10. 5
    Wow Vilket fint hus!! Utsikten är helt ljuvlig, så vill jag också bo! Jag håller tummarna stenhårt.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    nyfiken fråga...

    hur lång tid tar det att översätta en hel bok? Finns det nån slags tidsram du måste följa? Börjar du med att läsa hela boken först? Jag funderade på en karriär som översättare för ett tag sedan, men det rann ut i sanden...
    Tack, vi tycker också att huset verkar toppen, gäller bara att det fortfarande är tillgängligt... Men vi har lånelöfte, så vi kan slå till snabbt om vi faller för det...
  12. 6
    nyfiken fråga... hur lång tid tar det att översätta en hel bok? Finns det nån slags tidsram du måste följa? Börjar du med att läsa hela boken först? Jag funderade på en karriär som översättare för ett tag sedan, men det rann ut i sanden...
    Tack, vi tycker också att huset verkar toppen, gäller bara att det fortfarande är tillgängligt... Men vi har lånelöfte, så vi kan slå till snabbt om vi faller för det...
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    Hej!

    Vad kul att köpa spjälsäng :) Hoppas ni blir nöjda. Min man fick ju tokspel och började boa för några veckor sen, så varje natt jag är uppe och kissar och ska gå tillbaka till sängen slår jag tån i spjälsängen som redan är monterad och klar. Det positiva med det är väl att jag lärt mig ta svängen mot sängen rätt när bebisen är född ;)

    Jag ligger hemma och bläddrar i kokböcker och julböcker och planerar allt jag vill greja med inför julen (hur jag nu ska orka det, men jag tycker det är så kuuul). Så idag blir det nog en vända till affären för att köpa hem sånt jag kan behöva _om_ andan och orken skulle falla på.
    Funderar starkt på att koka en fikonmarmelad med blodapelsin och kanel. Bra gå-bort-present :)
  14. 7
    Hej! Vad kul att köpa spjälsäng :) Hoppas ni blir nöjda. Min man fick ju tokspel och började boa för några veckor sen, så varje natt jag är uppe och kissar och ska gå tillbaka till sängen slår jag tån i spjälsängen som redan är monterad och klar. Det positiva med det är väl att jag lärt mig ta svängen mot sängen rätt när bebisen är född ;)

    Jag ligger hemma och bläddrar i kokböcker och julböcker och planerar allt jag vill greja med inför julen (hur jag nu ska orka det, men jag tycker det är så kuuul). Så idag blir det nog en vända till affären för att köpa hem sånt jag kan behöva _om_ andan och orken skulle falla på.
    Funderar starkt på att koka en fikonmarmelad med blodapelsin och kanel. Bra gå-bort-present :)
  15. Medlem sedan
    Feb 2001
    #8

    Nej vad jobbigt

    Det är nog någon slags fas han går igenom, eller vad tror du? Säger han varför han vill vara hemma?
    Min son kan vara sådär ibland, men sen när vi hämtar honom på eftermiddagen så blir han sur för att vi kommer och vill inte alls gå hem...
    Men det är aldrig roligt när ens barn gråter och fanns det en mirakelkur skulle man ju köra den direkt, eller hur!?
    kram och lycka till med nya boken!
  16. 8
    Nej vad jobbigt Det är nog någon slags fas han går igenom, eller vad tror du? Säger han varför han vill vara hemma?
    Min son kan vara sådär ibland, men sen när vi hämtar honom på eftermiddagen så blir han sur för att vi kommer och vill inte alls gå hem...
    Men det är aldrig roligt när ens barn gråter och fanns det en mirakelkur skulle man ju köra den direkt, eller hur!?
    kram och lycka till med nya boken!
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Mysigt

    Vilket mysigt läge och vad fräscht det såg ut!
    Håller tummarna!!
  18. 9
    Mysigt Vilket mysigt läge och vad fräscht det såg ut!
    Håller tummarna!!
  19. _Diana_
    #10

    Oj vad fint det låg!

    Mysigt med kaminen :) Hoppas det är lika fint i verkligheten.
  20. 10
    Oj vad fint det låg! Mysigt med kaminen :) Hoppas det är lika fint i verkligheten.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Godmorgon!

    Vilken busig liten katt *s*
    Själv ska jag till bm idag och gå igenom hela sjukhusvistelsen och göra de vanliga undersökningarna.De sista dagarna har varit jobbiga med massor med jobbiga och onda sammandragningar.Har tillbringat hela veckan i soffan.Hoppas de ger med sig snart.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram Madde!
  22. 11
    Godmorgon! Vilken busig liten katt *s*
    Själv ska jag till bm idag och gå igenom hela sjukhusvistelsen och göra de vanliga undersökningarna.De sista dagarna har varit jobbiga med massor med jobbiga och onda sammandragningar.Har tillbringat hela veckan i soffan.Hoppas de ger med sig snart.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram Madde!
  23. Medlem sedan
    Feb 2001
    #12

    oh

    ditt tålamod måste verkligen vara på upphällningen. Lider med dig. Har ju som sagt en svägerska som låg inne i två veckor och fick värkar så fort hon rörde sig, så jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig. Tack och lov att du inte verkar öppna dig i alla fall.

    Du får göra som jag, köpa julklapparna via internet, skriva listor på vilken mat du längtar efter och låta någon annan laga den (riktigt så bra funkar det inte här...)
    och ägna dagarna åt lyxverksamhet som karbad (kan inte jag göra för vi har inget bad..), ansiktsmasker och manikyr :)
    kram!
  24. 12
    oh ditt tålamod måste verkligen vara på upphällningen. Lider med dig. Har ju som sagt en svägerska som låg inne i två veckor och fick värkar så fort hon rörde sig, så jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig. Tack och lov att du inte verkar öppna dig i alla fall.

    Du får göra som jag, köpa julklapparna via internet, skriva listor på vilken mat du längtar efter och låta någon annan laga den (riktigt så bra funkar det inte här...)
    och ägna dagarna åt lyxverksamhet som karbad (kan inte jag göra för vi har inget bad..), ansiktsmasker och manikyr :)
    kram!
  25. Medlem sedan
    Mar 2000
    #13

    Godmorgon!

    Katter är duktiga på att väcka en på de mest brutala sätt!

    Här har vi haft en lugn morgon och vi fick väcka sonen för att kunna sjunga för honom idag på hans ettårsdag! Vi som trodde han skulle väcka oss. Lite mysigt firande blev det med fina presenter, tända ljus och en smaskig frukost för sonen. Nu sitter han och myser med sina nya leksaker och kan förhoppningsvis roa sig med dem en bra stund.

    Ha en skön dag!
  26. 13
    Godmorgon! Katter är duktiga på att väcka en på de mest brutala sätt!

    Här har vi haft en lugn morgon och vi fick väcka sonen för att kunna sjunga för honom idag på hans ettårsdag! Vi som trodde han skulle väcka oss. Lite mysigt firande blev det med fina presenter, tända ljus och en smaskig frukost för sonen. Nu sitter han och myser med sina nya leksaker och kan förhoppningsvis roa sig med dem en bra stund.

    Ha en skön dag!
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    God morgon!!!!

    Känns som om det var en evighet sen jag var här inne o skrev.(men det är väl bara nån dag *S*)

    Idag ska jag hitta på nått med barnen det är höstlov... igår var vi på museum hela dan och fogarna skrek på hjälp. Idag blir det lite lugnare.

    Är oxå på jakt efter en säng men kan inte bestämma mig för vilken. Tänker inte köpa en ny så jag letar febrilt på blocket.
  28. 14
    God morgon!!!! Känns som om det var en evighet sen jag var här inne o skrev.(men det är väl bara nån dag *S*)

    Idag ska jag hitta på nått med barnen det är höstlov... igår var vi på museum hela dan och fogarna skrek på hjälp. Idag blir det lite lugnare.

    Är oxå på jakt efter en säng men kan inte bestämma mig för vilken. Tänker inte köpa en ny så jag letar febrilt på blocket.
  29. Medlem sedan
    Feb 2004
    #15

    Det beror på

    hur lång den här, hur svår och översättarens vana. Man får ett datum av förlaget som man bör hålla sig till. Jag vet att det är många som ber om mer tid, men det är nog bra om man kan leverara när man ska. Ja, jag brukar läsa hela boken först. Det finns olika strategier här med och man upptäcker nog efter ett tag vad som passar en själv bäst.

    Vad kul att köpa hus!!
  30. 15
    Det beror på hur lång den här, hur svår och översättarens vana. Man får ett datum av förlaget som man bör hålla sig till. Jag vet att det är många som ber om mer tid, men det är nog bra om man kan leverara när man ska. Ja, jag brukar läsa hela boken först. Det finns olika strategier här med och man upptäcker nog efter ett tag vad som passar en själv bäst.

    Vad kul att köpa hus!!
  31. Medlem sedan
    Feb 2004
    #16

    Ja

    det är jobbigt. Min son har aldrig riktigt gillat dagis och det har inte blivit bättre. Han har haft turen att få vara hemma mycket och gå korta dagar så jag tror att han inte anser att dagis fyller något behov i hans liv. Nu har han fått för sig att han ska gråta varje morgon här hemma, men när hans pappa lämnar honom på dagis är han glad. När vi hade haft långhelg här i helgen började jag förbereda honom på tisdagskvällen genom att berätta att han skulle till skolan nästa dag. Vi sa att pappa skulle köra honom och att jag och mormor skulle hämta honom med cykeln. Då sa han: Och jag ska gråta. Då sa hans mormor: Nämen, du som är en så stor kille. Då svarar Viktor: Stora killar kan också bli ledsna. Schackmatt!!

    Det är verkligen inte kul med barn som gråter när de ska till dagis, men jag vet att han har det bra och att han älskar sin fröken så det är ändå ganska okej.
  32. 16
    Ja det är jobbigt. Min son har aldrig riktigt gillat dagis och det har inte blivit bättre. Han har haft turen att få vara hemma mycket och gå korta dagar så jag tror att han inte anser att dagis fyller något behov i hans liv. Nu har han fått för sig att han ska gråta varje morgon här hemma, men när hans pappa lämnar honom på dagis är han glad. När vi hade haft långhelg här i helgen började jag förbereda honom på tisdagskvällen genom att berätta att han skulle till skolan nästa dag. Vi sa att pappa skulle köra honom och att jag och mormor skulle hämta honom med cykeln. Då sa han: Och jag ska gråta. Då sa hans mormor: Nämen, du som är en så stor kille. Då svarar Viktor: Stora killar kan också bli ledsna. Schackmatt!!

    Det är verkligen inte kul med barn som gråter när de ska till dagis, men jag vet att han har det bra och att han älskar sin fröken så det är ändå ganska okej.
  33. Lena med Hugo & bf 19/1
    #17

    Vad fint huset är!

    När är visningen? Du får berätta när ni börjar budgivningen så håller jag tummar och tår =)

    Bor ni åt det hållet eller vill bo?
  34. 17
    Vad fint huset är! När är visningen? Du får berätta när ni börjar budgivningen så håller jag tummar och tår =)

    Bor ni åt det hållet eller vill bo?
  35. Medlem sedan
    Feb 2001
    #18

    Visst önskar man sig

    en sån här scrollmeny ibland när man har deadline ;)
    http://www.skrattnet.se/media/bild.php?sub=130&id=1203
  36. 18
    Visst önskar man sig en sån här scrollmeny ibland när man har deadline ;)
    http://www.skrattnet.se/media/bild.php?sub=130&id=1203
  37. Medlem sedan
    Feb 2004
    #19

    Hihihihi!!

    Den hade varit toppen att ha ibland :)
  38. 19
    Hihihihi!! Den hade varit toppen att ha ibland :)
  39. Lena med Hugo & bf 19/1
    #20

    Godmorgon!

    Vi sitter och äter leverpastejmackor och dricker kaffe (inte Hugo då..) Han börjar bli bättre verkar det som *håller tummarna*. Har varit lite läskigt när han har haft över 40 grader i så många dagar.

    Här är det mysigt höstrusk ute och vi skall väl bara vara inne och gå Hugo helt frisk. Har funderingar på att baka bröd, men vi får väl se =)

    Skoj att ni har bestämt er med spjälsäng! Jag vill ha Lexington bäddset i bebisens.. Kanske kan önska mig i julklapp *s*.

    Kram Lena
  40. 20
    Godmorgon! Vi sitter och äter leverpastejmackor och dricker kaffe (inte Hugo då..) Han börjar bli bättre verkar det som *håller tummarna*. Har varit lite läskigt när han har haft över 40 grader i så många dagar.

    Här är det mysigt höstrusk ute och vi skall väl bara vara inne och gå Hugo helt frisk. Har funderingar på att baka bröd, men vi får väl se =)

    Skoj att ni har bestämt er med spjälsäng! Jag vill ha Lexington bäddset i bebisens.. Kanske kan önska mig i julklapp *s*.

    Kram Lena
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar