Medicinska aborten blev annorlunda....
Abort
  1. Medsyster
    #1

    Medicinska aborten blev annorlunda....

    Åkte till gyn och fick ta den första tabletten i tisdags, hade tid på en vårdavdelning idag (torsdag) och skulle få vagitorierna där. Fick upplysningar om att jag skulle få stanna på sjukhuset till blödningarna kommit igång (är i v. 6).

    Nu blev det inte riktigt så, utan jag vaknade mitt i natten till onsdagen och kände att det krampade lite i magen. Gick upp och tog en värktablett. Började blöda på morronen, mådde illa större delen av dagen. Sent på eftermiddagen tilltog blödningarna, det märktes att det var mycket \"saker\" som kom ut. Mådde jätteilla och kräktes hela kvällen, samtidigt som blödningarna tilltog. Ringde avdelningen mitt i natten och hörde hur jag skulle göra, hade svårt att tro att det skulle gå att föra in några vagitorier i mitt tillstånd. De sa att jag skulle återkomma på morgonen, men att det verkade som att det redan satt igång.

    Lyckades sova några timmar, blödningarna och kräkningarna lugnade ner sig. Ringde och fick en tid för gyn-undersökning nu på morronen. Gynekologen konstaterade att det inte var mycket kvar, tydligen så tillhör jag de 3% där det räcker med att bara ta den första tabletten. Fick en tid för återbesök om tre veckor, för att kolla att resten har kommit ut.

    Jag hade gärna velat ha lite mer info om att det kunde bli såhär, jag blev rätt chockad över att både må så illa och blöda så mycket som jag gjorde redan dagen efter! Tydligen så är det ju väldigt ovanligt, men ändå! Iofs är det ju bra att det i princip redan är över, även om det stökade till i min planering. Är det någon annan som har hört talas om att det kan bli såhär?

    Kramar till er andra....
  2. 1
    Medicinska aborten blev annorlunda.... Åkte till gyn och fick ta den första tabletten i tisdags, hade tid på en vårdavdelning idag (torsdag) och skulle få vagitorierna där. Fick upplysningar om att jag skulle få stanna på sjukhuset till blödningarna kommit igång (är i v. 6).

    Nu blev det inte riktigt så, utan jag vaknade mitt i natten till onsdagen och kände att det krampade lite i magen. Gick upp och tog en värktablett. Började blöda på morronen, mådde illa större delen av dagen. Sent på eftermiddagen tilltog blödningarna, det märktes att det var mycket \"saker\" som kom ut. Mådde jätteilla och kräktes hela kvällen, samtidigt som blödningarna tilltog. Ringde avdelningen mitt i natten och hörde hur jag skulle göra, hade svårt att tro att det skulle gå att föra in några vagitorier i mitt tillstånd. De sa att jag skulle återkomma på morgonen, men att det verkade som att det redan satt igång.

    Lyckades sova några timmar, blödningarna och kräkningarna lugnade ner sig. Ringde och fick en tid för gyn-undersökning nu på morronen. Gynekologen konstaterade att det inte var mycket kvar, tydligen så tillhör jag de 3% där det räcker med att bara ta den första tabletten. Fick en tid för återbesök om tre veckor, för att kolla att resten har kommit ut.

    Jag hade gärna velat ha lite mer info om att det kunde bli såhär, jag blev rätt chockad över att både må så illa och blöda så mycket som jag gjorde redan dagen efter! Tydligen så är det ju väldigt ovanligt, men ändå! Iofs är det ju bra att det i princip redan är över, även om det stökade till i min planering. Är det någon annan som har hört talas om att det kan bli såhär?

    Kramar till er andra....
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Ja det...

    ...händer en del att de aborterar av första tabletten och det är viktigt att personen som skriver in och ger pat tabletten att de info om detta.
  4. 2
    Ja det... ...händer en del att de aborterar av första tabletten och det är viktigt att personen som skriver in och ger pat tabletten att de info om detta.
  5. nyfiken gul med litet n
    #3

    Nej ...

    det fick jag aldrig höra talas om.

    Skönt för dig att det är över nu, även om det blev lite chockartat.

    Kram
  6. 3
    Nej ... det fick jag aldrig höra talas om.

    Skönt för dig att det är över nu, även om det blev lite chockartat.

    Kram

Liknande trådar

  1. Någon mer?Andra aborten
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 04:23
  2. Aborten
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 22:28
  3. Sex efter aborten?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 21:36
  4. Nu har jag påbörjat aborten
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 20:57
  5. Svaren blev annorlunda
    By mri in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 14:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar