hur orkar man ?
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    hur orkar man ?

    Alexander har spridda hjärnskador och är motoriskt och kognitivt utvecklingshämmad. Vi kämpar på med sjukgymnastik, matträning, språk- och kommunikationsträning, handträning etc. Ibland känns det ändå som att det är en \"loosing battle\". Vi tränar flera timmar om dan och ändå så ligger han i riskzonen för att höften ska gå ur led, vi strechar och använder skenor och ortoser men ändå behöver han nog operera fötterna.
    Jag är väldigt glad att det finns operationer mm, att det inte är hopplöst men ibland känns det väldigt tungt när det går utför trots att man kämpar så. Vi får inrikta oss på att minimera skadorna vilket ju är oerhört betydelsefullt för Alexander men det känns tungt.
    Imorgon ska vi till OTA och testa nya inlägg och nästa vecka ska vi träffa vår snälla sjukgymnast, då känns det säkert bättre.
    Kram till alla som kämpar
  2. 1
    hur orkar man ? Alexander har spridda hjärnskador och är motoriskt och kognitivt utvecklingshämmad. Vi kämpar på med sjukgymnastik, matträning, språk- och kommunikationsträning, handträning etc. Ibland känns det ändå som att det är en \"loosing battle\". Vi tränar flera timmar om dan och ändå så ligger han i riskzonen för att höften ska gå ur led, vi strechar och använder skenor och ortoser men ändå behöver han nog operera fötterna.
    Jag är väldigt glad att det finns operationer mm, att det inte är hopplöst men ibland känns det väldigt tungt när det går utför trots att man kämpar så. Vi får inrikta oss på att minimera skadorna vilket ju är oerhört betydelsefullt för Alexander men det känns tungt.
    Imorgon ska vi till OTA och testa nya inlägg och nästa vecka ska vi träffa vår snälla sjukgymnast, då känns det säkert bättre.
    Kram till alla som kämpar
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Har inget bra svar!

    Jag tycker det går i perioder. Ibland orkar vi mer, ibland gör vi bara det allra nödvändigaste. Calles höfter är också problematiska.
  4. 2
    Har inget bra svar! Jag tycker det går i perioder. Ibland orkar vi mer, ibland gör vi bara det allra nödvändigaste. Calles höfter är också problematiska.

Liknande trådar

  1. Orkar orkar inte?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 20:50
  2. Hur mår ni ? hur orkar ni ?
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 12:20
  3. Hur orkar man...?
    By Maddox in forum Känsliga snack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 17:13
  4. Hur orkar ni (del 2)
    By Sportbil in forum Pappasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 07:10
  5. Hur orkar ni?
    By Ell_H in forum Pappasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 18:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar