grönsaker o frukt
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    grönsaker o frukt

    Jag har alltid hört/trott att barn och grönsaker inte går ihop riktigt. Men här är det då tvärtom. Teo skulle glatt leva på grönsaker och frukt :)
    Eller är det i senare åldrar barn börjar \"hata\" grönsaker? Svårt att tro att det skulle ske här som sagt då Teos superfavis är gröna ärtor tätt fölt av paprikor...
  2. 1
    grönsaker o frukt Jag har alltid hört/trott att barn och grönsaker inte går ihop riktigt. Men här är det då tvärtom. Teo skulle glatt leva på grönsaker och frukt :)
    Eller är det i senare åldrar barn börjar \"hata\" grönsaker? Svårt att tro att det skulle ske här som sagt då Teos superfavis är gröna ärtor tätt fölt av paprikor...
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Båda mina

    tjejer gillar frukt och grönt. Tror det mest är en grej bland lite större barn, eller där föräldrar inte ser grönsaker som mat, utan som ett tillbehör.

    Här hemma frågas det inte om de vill ha grönsaker utan det är liksom lika myckt mat som kött.
    Ofta serveras det dessutom inte potati/ris/pasta uta jag gör en stadig bönsallad iställt, och det äts med god aptit.

  4. 2
    Båda mina tjejer gillar frukt och grönt. Tror det mest är en grej bland lite större barn, eller där föräldrar inte ser grönsaker som mat, utan som ett tillbehör.

    Här hemma frågas det inte om de vill ha grönsaker utan det är liksom lika myckt mat som kött.
    Ofta serveras det dessutom inte potati/ris/pasta uta jag gör en stadig bönsallad iställt, och det äts med god aptit.

  5. Ann m Isa & Em
    #3

    Nja

    Jag vet inte men här hemma är det _svårt_ med grönsaker OCH frukt. Emilia äter bara banan och kanske någon ärta om den slinker med. Isa äter lite mer frukt (äpple, banan o päron) och så paprika men något annat går inte ner. Det känns jättetrist då jag älskar frukt o grönt. Det finns alltid grönsaker på tallriken till varje måltid (morotspannkakor fungerar fint *ler*.)och ofta byter vi ut potatis/ris mot olika bönor men det går tyvärr inte så bra det heller *suck*.
  6. 3
    Nja Jag vet inte men här hemma är det _svårt_ med grönsaker OCH frukt. Emilia äter bara banan och kanske någon ärta om den slinker med. Isa äter lite mer frukt (äpple, banan o päron) och så paprika men något annat går inte ner. Det känns jättetrist då jag älskar frukt o grönt. Det finns alltid grönsaker på tallriken till varje måltid (morotspannkakor fungerar fint *ler*.)och ofta byter vi ut potatis/ris mot olika bönor men det går tyvärr inte så bra det heller *suck*.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    kan ju tillägga en rolig sak med detta

    Eller så roligt är det ju inte alltid, men iaf.
    När vi handlar mat så får vi alltid tänka oss för när vi kommer nära \"frukt och grönt\" avdelningen. Man måste ställa vagnen/teo lite längre bort och sen hämta det man ska ha. För ser han alla Äpplen och tomater och allt sånnt så blir han sååå ledsen om han inte får ta ngt:) Och inte heller får han se när dessa kommer upp på bandet när man ska betala- för han blir tokig! :)
  8. 4
    kan ju tillägga en rolig sak med detta Eller så roligt är det ju inte alltid, men iaf.
    När vi handlar mat så får vi alltid tänka oss för när vi kommer nära \"frukt och grönt\" avdelningen. Man måste ställa vagnen/teo lite längre bort och sen hämta det man ska ha. För ser han alla Äpplen och tomater och allt sånnt så blir han sååå ledsen om han inte får ta ngt:) Och inte heller får han se när dessa kommer upp på bandet när man ska betala- för han blir tokig! :)
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5

    har du måt tips?

    på bönsallad alltså, blev så sugen nu!

    Annars så älskar Maja frukt och grönt den enda frukt hittills som hon nobbat är avokado.
  10. 5
    har du måt tips? på bönsallad alltså, blev så sugen nu!

    Annars så älskar Maja frukt och grönt den enda frukt hittills som hon nobbat är avokado.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Jag brukar...

    ta de bönor jag har hemma (gröna-, kikärtor, kidney- eller svarta bönor) och så blandar ja med cocktailtomater i kvartar, lite olika sorters sallad (lollo rosso, ekblad, ruccola etc.). På md balsamvinäger och oliv- eller rapsolja. Ev. svartpeppar! *mums*
  12. 6
    Jag brukar... ta de bönor jag har hemma (gröna-, kikärtor, kidney- eller svarta bönor) och så blandar ja med cocktailtomater i kvartar, lite olika sorters sallad (lollo rosso, ekblad, ruccola etc.). På md balsamvinäger och oliv- eller rapsolja. Ev. svartpeppar! *mums*
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    Samma här

    När alex äter så är det grönsakerna han äter först och tar resten efter det. han har alltid älskat grönsaker och frukt och jag hoppas verkligen han inte slutar att gilla det :)
  14. 7
    Samma här När alex äter så är det grönsakerna han äter först och tar resten efter det. han har alltid älskat grönsaker och frukt och jag hoppas verkligen han inte slutar att gilla det :)
  15. Time m.2 + bf 21/12
    #8

    Svårt

    Tobias äter lite av varje av både frukt och grönsaker, men tex vindruvor och tomater gillar han inte.
    Idag åt han \"moo-mo\" (morot) och satt och skrek efter mer så fort det tog slut och vägrade äta annan mat.

    Storebror åt rätt mycket frukt och grönt när han var liten, men nu när han är 7 år så gillar han nästan bara gurka, rå morot, äpple och mandariner.
    Han själv brukar förklara att hans smak ändras när han från ena veckan gillar en sak, men inte nästa vecka, så jag hoppas att han kommer att gilla grönsaker och frukt mer i framtiden.
  16. 8
    Svårt Tobias äter lite av varje av både frukt och grönsaker, men tex vindruvor och tomater gillar han inte.
    Idag åt han \"moo-mo\" (morot) och satt och skrek efter mer så fort det tog slut och vägrade äta annan mat.

    Storebror åt rätt mycket frukt och grönt när han var liten, men nu när han är 7 år så gillar han nästan bara gurka, rå morot, äpple och mandariner.
    Han själv brukar förklara att hans smak ändras när han från ena veckan gillar en sak, men inte nästa vecka, så jag hoppas att han kommer att gilla grönsaker och frukt mer i framtiden.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Oscar älskar ...

    frukt och grönsaker.
    För några månader sedan kunde vi inte ha grönsaker framme till middagen för då åt inte Oscar någon mat alls. Och eftersom jag är dålligt på att ha grönsaker som mättar länge så fick han grönsakar efter maten istället. Men nu äter han först upp grönsakerna och sedan pillar han i sig lite av maten.
  18. 9
    Oscar älskar ... frukt och grönsaker.
    För några månader sedan kunde vi inte ha grönsaker framme till middagen för då åt inte Oscar någon mat alls. Och eftersom jag är dålligt på att ha grönsaker som mättar länge så fick han grönsakar efter maten istället. Men nu äter han först upp grönsakerna och sedan pillar han i sig lite av maten.
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10

    mums

    måste gå förbi affären på väg hem!
  20. 10
    mums måste gå förbi affären på väg hem!
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11

    Båda mina barn ÄLSKAR frukt o grönt...

    det går inte att stoppa dem... ;o)

    Tror att det är nåt som kommer när de blir äldre, det är inte så tufft att gilla grönsaker liksom...
  22. 11
    Båda mina barn ÄLSKAR frukt o grönt... det går inte att stoppa dem... ;o)

    Tror att det är nåt som kommer när de blir äldre, det är inte så tufft att gilla grönsaker liksom...

Liknande trådar

  1. 500g frukt och grönsaker?
    By Lin-nea in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 20:36
  2. Fråga om grönsaker/frukt
    By lisamea in forum _0507 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 14:40
  3. Frukt/grönsaker
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 12:42
  4. Hur få i barn grönsaker och frukt?
    By Nettan in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 16:44
  5. Frukt o grönsaker?
    By Cinnah in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 21:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar