Svagt plus = ökad risk för missfall?
_0606 Junibarn
  1. Orolig
    #1

    Svagt plus = ökad risk för missfall?

    Jag undrar lite över missfallsrisker - är så himla orolig...
    Tacksam för svar.
  2. 1
    Svagt plus = ökad risk för missfall? Jag undrar lite över missfallsrisker - är så himla orolig...
    Tacksam för svar.
  3. Marie 2 barn bf 23/6
    #2

    hur långt gången är du då?

    Jag har tyvärr haft ett jättesvagt plus två dagar efter IM och började sedan blöda en vecka senare. Testade ytterligare en gång två dagar senare igen (innan det blödde mycket) och då var det ännu svagare.
    Behöver ju inte betyda att man får mf heller, har läst många fått svaga plus o allt har gått bra sedan, ibland utsöndras inte så mycket hcg i början utan det dröjer lite.
    Testa igen om 2 dagar o se om resultatet blir annorlunda då. håller tummarna!
    *kraaaaaaaaaam*
  4. 2
    hur långt gången är du då? Jag har tyvärr haft ett jättesvagt plus två dagar efter IM och började sedan blöda en vecka senare. Testade ytterligare en gång två dagar senare igen (innan det blödde mycket) och då var det ännu svagare.
    Behöver ju inte betyda att man får mf heller, har läst många fått svaga plus o allt har gått bra sedan, ibland utsöndras inte så mycket hcg i början utan det dröjer lite.
    Testa igen om 2 dagar o se om resultatet blir annorlunda då. håller tummarna!
    *kraaaaaaaaaam*
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    testade svagt

    för 3 veckor sen, är väl i ca v 7-8 nu.
    Tack för ditt svar!
  6. 3
    testade svagt för 3 veckor sen, är väl i ca v 7-8 nu.
    Tack för ditt svar!
  7. Gabriella bf 14/6
    #4

    testa igen imt.

  8. 4
    testa igen imt.
  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Fast nu ville

    jag ju ha lite erfarenheter från andra gravida - inte en uppmmaning att testa igen... Det begriper jag själv att jag skulle kunna ;-)
  10. 5
    Fast nu ville jag ju ha lite erfarenheter från andra gravida - inte en uppmmaning att testa igen... Det begriper jag själv att jag skulle kunna ;-)
  11. Gabriella bf 14/6
    #6

    sorry

    då missförstod jag dig, sorry
  12. 6
    sorry då missförstod jag dig, sorry
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7

    Förlåt ...

    inte meningen att va så bitchig...FÖRLÅT
  14. 7
    Förlåt ... inte meningen att va så bitchig...FÖRLÅT
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Nej så är det inte!

    Däremot är troligen halten av HCG ganska låg ännu, den ökar allteftersom graviditeten framskrider. En graviditet är en graviditet och hur stark den är går inte att se på ett gravtest. Jag har alltid testat svagt först och fortsatt att testa, testen har då blivit starkare och starkare. Har ett barn och nästa på g, har även haft ett missfall i v.6.
  16. 8
    Nej så är det inte! Däremot är troligen halten av HCG ganska låg ännu, den ökar allteftersom graviditeten framskrider. En graviditet är en graviditet och hur stark den är går inte att se på ett gravtest. Jag har alltid testat svagt först och fortsatt att testa, testen har då blivit starkare och starkare. Har ett barn och nästa på g, har även haft ett missfall i v.6.
  17. Lutt m plutt
    #9

    Jag har haft svaga streck

    både förra och denna gången. Förra gången, d.v.s min första graviditet, ville jag så gärna att det skulle vara positivt att jag fick för mig att jag bara såg det jag ville se, för det var verkligen ett jättesvagt streck. Jag bad därför dem på MVC att testa och som hon sa så är ett positivt test alltid positivt hur svagt det än är. Jag kan tillägga att allt gick jättebra, vårt första barn blir 1 år om drygt en vecka.

    Denna gången var testet också jättesvagt, och än så länge ser det ju bra ut, men jag kan inte lämna några garantier ;-) är ju bara i 10:e veckan.

    Jag tror inte att du ska oroa dig för att du hade ett svagt plus, det har nog inget samband med mf-risk.
  18. 9
    Jag har haft svaga streck både förra och denna gången. Förra gången, d.v.s min första graviditet, ville jag så gärna att det skulle vara positivt att jag fick för mig att jag bara såg det jag ville se, för det var verkligen ett jättesvagt streck. Jag bad därför dem på MVC att testa och som hon sa så är ett positivt test alltid positivt hur svagt det än är. Jag kan tillägga att allt gick jättebra, vårt första barn blir 1 år om drygt en vecka.

    Denna gången var testet också jättesvagt, och än så länge ser det ju bra ut, men jag kan inte lämna några garantier ;-) är ju bara i 10:e veckan.

    Jag tror inte att du ska oroa dig för att du hade ett svagt plus, det har nog inget samband med mf-risk.
  19. Sarah m Ida + bf 1/6
    #10

    Testade svaaagt positivt...

    ...i augusti i år, och ett par dagar efter det började jag blöda!
    Nu denna graviditet testade jag starkt positivt, men det finns ju inga garantier iaf.

    Förstår att du är orolig, men om jag var du (vilket jag inte är) så skulle jag ringa gyn och kräva att få komma in för ett vul. Jag tycker inte att någon blivande mamma ska behöva gå omkring och vara orolig och framförallt inte helt i onödan!

    Lycka till!
  20. 10
    Testade svaaagt positivt... ...i augusti i år, och ett par dagar efter det började jag blöda!
    Nu denna graviditet testade jag starkt positivt, men det finns ju inga garantier iaf.

    Förstår att du är orolig, men om jag var du (vilket jag inte är) så skulle jag ringa gyn och kräva att få komma in för ett vul. Jag tycker inte att någon blivande mamma ska behöva gå omkring och vara orolig och framförallt inte helt i onödan!

    Lycka till!
  21. Anonym tills vidare bf 23/6
    #11

    Jag har testat...

    ...svagt positivt ca 2-3 dagar efter IM med båda min döttrar och så även denna graviditet.
  22. 11
    Jag har testat... ...svagt positivt ca 2-3 dagar efter IM med båda min döttrar och så även denna graviditet.

Liknande trådar

  1. Ökad risk för hjärtfel?
    By Sintra in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 17:00
  2. ökad risk på cub,,,
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 06:10
  3. KUB-resultat visade ökad risk!
    By Little in forum Gravidsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 14:28
  4. Ökad risk att barnet
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 20:16
  5. Ökad risk...
    By Lena in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 05:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar