Ursprungsvikt
_0509 Septemberbarn
  1. Mony
    #1

    Ursprungsvikt

    Har ni kommit tillbaka till er ursprungsvikt eller vad det heter? Vikten man hade innan man blev gravid. Jag har 5 kg kvar! Vette sjuttsingen hur jag ska hinna och framförallt ORKA gå ner dem igen. Får hoppas amningen tar lite till,
  2. 1
    Ursprungsvikt Har ni kommit tillbaka till er ursprungsvikt eller vad det heter? Vikten man hade innan man blev gravid. Jag har 5 kg kvar! Vette sjuttsingen hur jag ska hinna och framförallt ORKA gå ner dem igen. Får hoppas amningen tar lite till,
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Jag har också fem kilo kvar...

    fast jag har åt andra hållet, men det kommer :(
    Alltså är jag den enda som går ner när jag är gravid och går upp vid amning?
  4. 2
    Jag har också fem kilo kvar... fast jag har åt andra hållet, men det kommer :(
    Alltså är jag den enda som går ner när jag är gravid och går upp vid amning?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    jag är tebax

    men jag hade \"tur\" denna gång och gick inte upp så mycket...
    de kilon jag gick upp försvann i princip vid förlossningen

    det är bara degmagen kvar.... bläääää
  6. 3
    jag är tebax men jag hade \"tur\" denna gång och gick inte upp så mycket...
    de kilon jag gick upp försvann i princip vid förlossningen

    det är bara degmagen kvar.... bläääää
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    6 kg kvar här! (imt)

    :)
  8. 4
    6 kg kvar här! (imt) :)
  9. Milli m.Max och Minna 31/8
    #5

    Har sex kilo kvar

    Men de vill jag helst spara. Hade före graviditeten för låg vikt.
  10. 5
    Har sex kilo kvar Men de vill jag helst spara. Hade före graviditeten för låg vikt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    8 kg kvar...

    men vete fan vart de sitter någonstans =)
    möjlitgvis 2 kg på magen och 1kg vid tutarna men resten då..
  12. 6
    8 kg kvar... men vete fan vart de sitter någonstans =)
    möjlitgvis 2 kg på magen och 1kg vid tutarna men resten då..
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Jag är tillbaka...

    ... på ursprungsvikt, även om jag inte var supersmalast då. :) Men det gick på 2 veckor denna gång, fråga mig inte hur, med Amanda tog det mycket längre... och förresten, jag är inte nere på vikten INNAN Amanda än. Har inte haft min förlovningsring på sen mars 2003 - maken klagar vilt och vill att jag ska slå ut den, men jag vill slå in mig själv istället nu när vi inte ska ha fler barn. :)

    Kramisar,
    Annica 164 cm/74 kilo (vill ner på 65-67 i alla fall)
  14. 7
    Jag är tillbaka... ... på ursprungsvikt, även om jag inte var supersmalast då. :) Men det gick på 2 veckor denna gång, fråga mig inte hur, med Amanda tog det mycket längre... och förresten, jag är inte nere på vikten INNAN Amanda än. Har inte haft min förlovningsring på sen mars 2003 - maken klagar vilt och vill att jag ska slå ut den, men jag vill slå in mig själv istället nu när vi inte ska ha fler barn. :)

    Kramisar,
    Annica 164 cm/74 kilo (vill ner på 65-67 i alla fall)
  15. Miqa
    #8

    4 kvar imt

  16. 8
    4 kvar imt
  17. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #9

    Gick ju bara upp...

    1,9 kg och har gått ner 9 så jag ligger på minus =)
    Har dock ca 15 kg till som ska bort. Det tänkte jag ägna mig åt efter jul nångång *s*
  18. 9
    Gick ju bara upp... 1,9 kg och har gått ner 9 så jag ligger på minus =)
    Har dock ca 15 kg till som ska bort. Det tänkte jag ägna mig åt efter jul nångång *s*
  19. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #10

    Jag gick upp...

    10 kg när jag ammade stora killen och de är kvar fortfarande =/ Hoppas dock att jag inte går upp en massa denna gång också.
  20. 10
    Jag gick upp... 10 kg när jag ammade stora killen och de är kvar fortfarande =/ Hoppas dock att jag inte går upp en massa denna gång också.
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    gå upp

    Ja gå upp under amning är ju inte det man helst önskar. Men jag förstår dig. Jag är vrålhungrig nästan hela tiden och däremellan jätte godis sugen.

    Som \"tur\" är får Leo ont i magen av nästan allt gott, kakor, lakrits, saltisar, choklad ... Men kola tål hans mage. Så jag har en werters orginal kola påse gömd i min troslåda hehe.
  22. 11
    gå upp Ja gå upp under amning är ju inte det man helst önskar. Men jag förstår dig. Jag är vrålhungrig nästan hela tiden och däremellan jätte godis sugen.

    Som \"tur\" är får Leo ont i magen av nästan allt gott, kakor, lakrits, saltisar, choklad ... Men kola tål hans mage. Så jag har en werters orginal kola påse gömd i min troslåda hehe.
  23. *Lenna* m Mira
    #12

    Har ingen våg..

    Men jag har nog fortfarande något kilo kvar kan jag tänka.
  24. 12
    Har ingen våg.. Men jag har nog fortfarande något kilo kvar kan jag tänka.
  25. Ullis
    #13

    Japp

    2 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 10 kr. (gick upp totalt 8 kg). Nu har jag gått ner totalt 15 kg. Det var 7 veckor sen lilltjejen föddes.


    Sammanfattning: Min inskrivningsvikt på MVC var 78 kg. Jag vägde 86 när jag skrevs in på förlossningen. Nu väger jag 71 kg. Fler kilo (minst 15) ska väck innan jag är nöjd.
  26. 13
    Japp 2 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 10 kr. (gick upp totalt 8 kg). Nu har jag gått ner totalt 15 kg. Det var 7 veckor sen lilltjejen föddes.


    Sammanfattning: Min inskrivningsvikt på MVC var 78 kg. Jag vägde 86 när jag skrevs in på förlossningen. Nu väger jag 71 kg. Fler kilo (minst 15) ska väck innan jag är nöjd.
  27. Ullis
    #14

    Samma som mig då :)

    Jag ska också ta riktigt tag efter jul men jag är ute och promenerar varje dag nu.
  28. 14
    Samma som mig då :) Jag ska också ta riktigt tag efter jul men jag är ute och promenerar varje dag nu.
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Vi får...

    hålla tummarna ihop då, jag är nämligen nere på min idealvikt om jag inte går upp...så jag kommer gå upp då alltså ;)
  30. 15
    Vi får... hålla tummarna ihop då, jag är nämligen nere på min idealvikt om jag inte går upp...så jag kommer gå upp då alltså ;)
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    ja...

    jag har ju \"turen\" att min tjej verkar klara det mesta...på gott och ont (mess gott som i godis då ;)). Men det konstiga är att efter att mannen börjar jobba så äter ja ginte så mycket och inte mycket godis och ändå går jag upp :(

    Jaja vi får hoppas på bättre tur denna gången :)
  32. 16
    ja... jag har ju \"turen\" att min tjej verkar klara det mesta...på gott och ont (mess gott som i godis då ;)). Men det konstiga är att efter att mannen börjar jobba så äter ja ginte så mycket och inte mycket godis och ändå går jag upp :(

    Jaja vi får hoppas på bättre tur denna gången :)
  33. lena5
    #17

    samma här

    Jag går också upp när jag ammar, skönt att veta att man inte är ensam.
    Jag väger nu 15 kilo mer än när jag fick min första.
    och det känns inärmast omöjligt att gå ner till normal vikt igen.
    Är ständigt på språng med 5 vildar hemma.
  34. 17
    samma här Jag går också upp när jag ammar, skönt att veta att man inte är ensam.
    Jag väger nu 15 kilo mer än när jag fick min första.
    och det känns inärmast omöjligt att gå ner till normal vikt igen.
    Är ständigt på språng med 5 vildar hemma.
  35. Annika m Melvin och Ville
    #18

    Jag har...

    ... gått ner till inskrivningsvikten, men det var på tok för hög så jag har många fler kilon som måste bort. Hur jag ska göra för att få bort dem vet jag bara inte. Amningen verkar inte ta något av mina kilon - trots att Ville ammar jämt. Jag hinner aldrig motionera numera med två små. När jag är ute med båda samtidigt blir det inte några långa promenader för Melvin vill inte sitta i vagnen länge och när han går så går det sååå långsamt. När det gäller maten orkar jag bara inte tänka på det just nu. Jag är konstant trött och konstant hungrig känns det som. Har lovat mig själv att så snart första kaoset lagt sig, så fort Ville sover aningen bättre på nätterna (och jag gör det också) så ska jag börja funder på det där med vikten. Däremot har jag lovat mig själv att numera hålla mig undan sötsaker i veckorna. Har haft en tendens att äta sött för att orka, men det hjälper ju bara för stunden.
  36. 18
    Jag har... ... gått ner till inskrivningsvikten, men det var på tok för hög så jag har många fler kilon som måste bort. Hur jag ska göra för att få bort dem vet jag bara inte. Amningen verkar inte ta något av mina kilon - trots att Ville ammar jämt. Jag hinner aldrig motionera numera med två små. När jag är ute med båda samtidigt blir det inte några långa promenader för Melvin vill inte sitta i vagnen länge och när han går så går det sååå långsamt. När det gäller maten orkar jag bara inte tänka på det just nu. Jag är konstant trött och konstant hungrig känns det som. Har lovat mig själv att så snart första kaoset lagt sig, så fort Ville sover aningen bättre på nätterna (och jag gör det också) så ska jag börja funder på det där med vikten. Däremot har jag lovat mig själv att numera hålla mig undan sötsaker i veckorna. Har haft en tendens att äta sött för att orka, men det hjälper ju bara för stunden.
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19

    5 kilo under...

    och därmed nere på idealvikten nu. Och det varkar ha stabiliserat sig. Nu ska det mest jobbas för att bygga upp lite muskler o komma i form ordentligt. Så jag är nöjd. Men jag gick å andra sidan bara upp ynka 6 kilo denna graviditet o har nu alltså gått ner nästan det dubbla. Har vägt så här den senaste månaden nu ungefär ( d v s sedan Robin var 2 mån).
  38. 19
    5 kilo under... och därmed nere på idealvikten nu. Och det varkar ha stabiliserat sig. Nu ska det mest jobbas för att bygga upp lite muskler o komma i form ordentligt. Så jag är nöjd. Men jag gick å andra sidan bara upp ynka 6 kilo denna graviditet o har nu alltså gått ner nästan det dubbla. Har vägt så här den senaste månaden nu ungefär ( d v s sedan Robin var 2 mån).
  39. Medlem sedan
    Nov 2004
    #20

    jodå..för längesen :-)

    var tillbaka redan en vecka efter förlossningen *skönt*.

    Har t.o.m vägt ett kilo mindre än utsprungsvikten men gått upp igen...det hoppar nu ett kilo upp och ner från dag till dag.

    Ska börja på viktväktarna på tisdag...har 30 kilos övervikt sen innan ju.
  40. 20
    jodå..för längesen :-) var tillbaka redan en vecka efter förlossningen *skönt*.

    Har t.o.m vägt ett kilo mindre än utsprungsvikten men gått upp igen...det hoppar nu ett kilo upp och ner från dag till dag.

    Ska börja på viktväktarna på tisdag...har 30 kilos övervikt sen innan ju.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ursprungsvikt uppnådd!
    By The Perny in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar