Julklappar?
_02 Vårbarn
  1. Helena & Mika-02
    #1

    Julklappar?

    Vad ska era gryn få i Julklapp av er? Jag har svårt att bestämma mig, det finns ju så mycket:)
  2. 1
    Julklappar? Vad ska era gryn få i Julklapp av er? Jag har svårt att bestämma mig, det finns ju så mycket:)
  3. Anonym
    #2

    liten lista

    cd-spelare till rummet
    snowracer
    trosor (kiss och bajs motiv)

    av oss.

    Sedan har hon önskat:
    lego
    kläder
    skiva
    böcker... sånt där vanligt av mor- och farföräldrar.
    Farmor ville köpa skridskor men eftersom ingen av oss kan tänka sig att äka det så sa vi nej ;) Skidor isåfall men det blir nog inget. kanske av mormor....
  4. 2
    liten lista cd-spelare till rummet
    snowracer
    trosor (kiss och bajs motiv)

    av oss.

    Sedan har hon önskat:
    lego
    kläder
    skiva
    böcker... sånt där vanligt av mor- och farföräldrar.
    Farmor ville köpa skridskor men eftersom ingen av oss kan tänka sig att äka det så sa vi nej ;) Skidor isåfall men det blir nog inget. kanske av mormor....
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Är klar med

    julklappar till Elias detta ska han få av oss:
    En Buzz lighyear docka
    Stor flexitraxbana (kan hända att det är nån kopia?)
    Plast dinosarier.

    Av farmor och farfar ska han få smålego. Av mina föräldrar blir det nåt som jag väljer, de skickar bara pengar för de har så svårt att veta vad barnen vill ha... :)
  6. 3
    Är klar med julklappar till Elias detta ska han få av oss:
    En Buzz lighyear docka
    Stor flexitraxbana (kan hända att det är nån kopia?)
    Plast dinosarier.

    Av farmor och farfar ska han få smålego. Av mina föräldrar blir det nåt som jag väljer, de skickar bara pengar för de har så svårt att veta vad barnen vill ha... :)
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Ja..

    Oscar har en önskelista, så något av detta blir det väl och sen kommer jag säkert på något eget också:

    *Trollspö och mantel
    *En bil som kan flyga
    *Lera
    *Pennor och block
    *Tarzandocka och film
    *Halsduk med grodor på
    *Glas med elefanter på
    *Microfon
    *Pulka
    *Gröna och rosa bilar
    *kaplastavar

    Ja..det var hans lista det. Jag har sett ut några böcker som jag tror han gillar, sen tänkte jag köpa något roligt spel och kanske lite kläder. Smålego funderar jag också på.
  8. 4
    Ja.. Oscar har en önskelista, så något av detta blir det väl och sen kommer jag säkert på något eget också:

    *Trollspö och mantel
    *En bil som kan flyga
    *Lera
    *Pennor och block
    *Tarzandocka och film
    *Halsduk med grodor på
    *Glas med elefanter på
    *Microfon
    *Pulka
    *Gröna och rosa bilar
    *kaplastavar

    Ja..det var hans lista det. Jag har sett ut några böcker som jag tror han gillar, sen tänkte jag köpa något roligt spel och kanske lite kläder. Smålego funderar jag också på.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Kassaapparat

    Johan ska antagligen få en kassaapparat av oss eftersom han ofta leker affär. Och så ska han och Dani få ett parkeringshus (Mattias gamla som han haft) tillsammans.

    Sen får han ju fler grejer av släkten. Saker han önskat sig själv är en egen flagga + flaggstång :) och en leksakssulky.
  10. 5
    Kassaapparat Johan ska antagligen få en kassaapparat av oss eftersom han ofta leker affär. Och så ska han och Dani få ett parkeringshus (Mattias gamla som han haft) tillsammans.

    Sen får han ju fler grejer av släkten. Saker han önskat sig själv är en egen flagga + flaggstång :) och en leksakssulky.
  11. Sol m.A&L
    #6

    En skiva

    ska L få från oss, det är allt. Barnen får julklappar från släkten, det blir tillräckligt mycket för en som är så liten.

    Blir skridskor
    och en barngitarr som stora saker. Små prylar vet vi inte det får de köpa som de vill. Men jag antar att det blir nått lego, och lite böcker, kanske ett pussel?
  12. 6
    En skiva ska L få från oss, det är allt. Barnen får julklappar från släkten, det blir tillräckligt mycket för en som är så liten.

    Blir skridskor
    och en barngitarr som stora saker. Små prylar vet vi inte det får de köpa som de vill. Men jag antar att det blir nått lego, och lite böcker, kanske ett pussel?
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Det enda Ellen önskar sig är

    en cykel, en tvåhjuling. Så det ska vi snart försöka få tag i. Borde köpt den för länge sedan men men.
  14. 7
    Det enda Ellen önskar sig är en cykel, en tvåhjuling. Så det ska vi snart försöka få tag i. Borde köpt den för länge sedan men men.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Alexander ska få

    Bilar till Flexitrax banan
    Spel Bamses houngsjakt
    Data spel
    Smålego
    Cd skiva Drutten och Hyenan (kunde inte låta blir!!)

    Har önskat skridskor och hjälm av moromor och morfar.
    Bamseprenumeration av moster och morbror
    Smålego av Farmor och farfar.
    /Ulle
  16. 8
    Alexander ska få Bilar till Flexitrax banan
    Spel Bamses houngsjakt
    Data spel
    Smålego
    Cd skiva Drutten och Hyenan (kunde inte låta blir!!)

    Har önskat skridskor och hjälm av moromor och morfar.
    Bamseprenumeration av moster och morbror
    Smålego av Farmor och farfar.
    /Ulle
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Vi är klara!

    Nora får:
    -DVD-film med Noddy
    -Barbie-docka (syrran har massor och Nora vill också ha..)
    -Bratz-docka (gillar dem eg inte, men nu får de varsin)
    -Sats med Micki tågbana (hon behöver mer vanliga banbitar och detta var billigt *s*)
    -Duplo dockhus
    -Sänglampa

    Sen önskar hon sig:
    -Kläder, ffa trosor
    -Flexitrax-bil+extra bandelar
    -Brio-växlar och batteridrivet lok
    -Astrid Lindgren-filmer
    -Bokhylla till sitt rum
    -Förstoringslgas
    -Bokmärken
  18. 9
    Vi är klara! Nora får:
    -DVD-film med Noddy
    -Barbie-docka (syrran har massor och Nora vill också ha..)
    -Bratz-docka (gillar dem eg inte, men nu får de varsin)
    -Sats med Micki tågbana (hon behöver mer vanliga banbitar och detta var billigt *s*)
    -Duplo dockhus
    -Sänglampa

    Sen önskar hon sig:
    -Kläder, ffa trosor
    -Flexitrax-bil+extra bandelar
    -Brio-växlar och batteridrivet lok
    -Astrid Lindgren-filmer
    -Bokhylla till sitt rum
    -Förstoringslgas
    -Bokmärken
  19. Cachi
    #10

    Tja,,

    ,,funderar på nåt/några av dessa saker:

    -Lego duplo.
    -Karaokemaskin.
    -Kassaapparat + låtsaspengar.
    -Radiostyrd bil.
    -etc
  20. 10
    Tja,, ,,funderar på nåt/några av dessa saker:

    -Lego duplo.
    -Karaokemaskin.
    -Kassaapparat + låtsaspengar.
    -Radiostyrd bil.
    -etc
  21. Medlem sedan
    Sep 2004
    #11

    En bil som

    kan flyga skulle jag också vilja ha!! Var får man tag på en sån? ;)
  22. 11
    En bil som kan flyga skulle jag också vilja ha!! Var får man tag på en sån? ;)
  23. Medlem sedan
    Sep 2004
    #12

    Det är ju så kul

    att läsa barns önskelistor! Jätteintressant! *S* Önskar hon sig trosor? DET är nåt som mina barn skulle bli arga över att få, alltså kalsonger då, men så är de ju pojkar med... ;)
  24. 12
    Det är ju så kul att läsa barns önskelistor! Jätteintressant! *S* Önskar hon sig trosor? DET är nåt som mina barn skulle bli arga över att få, alltså kalsonger då, men så är de ju pojkar med... ;)
  25. Christel med Amanda
    #13

    Inte en aning....

    men jag tror det blir en hel del pysselgrejer. Ridbyxor ska vi nog oxå köpa.

    Jag brukar börja handla först veckan innan julafton.
  26. 13
    Inte en aning.... men jag tror det blir en hel del pysselgrejer. Ridbyxor ska vi nog oxå köpa.

    Jag brukar börja handla först veckan innan julafton.
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Ja!

    Bara det är roliga motiv på trosorna, när hon fyllde år fick hon Pippi-trosor och hon blev överlycklig! Hon skickade sina nappar till tomten samma dag och när hon skulle sova på kvällen så gnällde hon om att hon inte ville gå och lägga sig för hon hade ingen napp, men då föreslog jag att hon kunde få ta på ett par av Pippi-trosorna och då var allt bra ;-)
  28. 14
    Ja! Bara det är roliga motiv på trosorna, när hon fyllde år fick hon Pippi-trosor och hon blev överlycklig! Hon skickade sina nappar till tomten samma dag och när hon skulle sova på kvällen så gnällde hon om att hon inte ville gå och lägga sig för hon hade ingen napp, men då föreslog jag att hon kunde få ta på ett par av Pippi-trosorna och då var allt bra ;-)
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Ridbyxor, vad kul!

    Jag såg ett par minimala ridstövlar på second hand igår, vart lite sugen... men det går ju så bra att rida i vanliga kläder också.... men det är ju gulligt med allt sånt där i miniatyr!
  30. 15
    Ridbyxor, vad kul! Jag såg ett par minimala ridstövlar på second hand igår, vart lite sugen... men det går ju så bra att rida i vanliga kläder också.... men det är ju gulligt med allt sånt där i miniatyr!
  31. Christel med Amanda
    #16

    Ja, det är gulligt..

    och Amanda är grymt avis på storasysters ridkläder :-)
    Amanda rider iof bara en gång i vecka, men ändå.... FAst gummistövlarna får duga till fötterna :-)
  32. 16
    Ja, det är gulligt.. och Amanda är grymt avis på storasysters ridkläder :-)
    Amanda rider iof bara en gång i vecka, men ändå.... FAst gummistövlarna får duga till fötterna :-)
  33. Christel med Amanda
    #17

    Blev nyfiken...

    vad har Ni för hästar?
  34. 17
    Blev nyfiken... vad har Ni för hästar?
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    Inga egna...

    men jag har precis laddat upp en bild på welsh mountainponnyn vi lånade i somras, får se när den kommer in i mitt album.... Vi bor på en gård med 50 hästar och jag jobbar med hästar så det blir mycket kontakt ändå. Ibland åker vi iväg på barnridning som de har på ridskolan varje söndag, en trevlig rätt lång tur för 10 kr som man ju kan göra ett par gånger - det brukar räcka.
    Ni då?
  36. 18
    Inga egna... men jag har precis laddat upp en bild på welsh mountainponnyn vi lånade i somras, får se när den kommer in i mitt album.... Vi bor på en gård med 50 hästar och jag jobbar med hästar så det blir mycket kontakt ändå. Ibland åker vi iväg på barnridning som de har på ridskolan varje söndag, en trevlig rätt lång tur för 10 kr som man ju kan göra ett par gånger - det brukar räcka.
    Ni då?
  37. Christel med Amanda
    #19

    Kul...

    nä, vi har inga hästar. Men det skulle inte förvåna mig om vi snart står här med en envis shettis. Det finns i släkten och stora flickan rider shettisar.
    Helst vill jag ha en Nordsvensk.
    Shettisridskolan här har nyligen köpte en Welsh Mountain hingst, som ska korsas med shettisar. Ska bli spännande att se vad det blir :-)
  38. 19
    Kul... nä, vi har inga hästar. Men det skulle inte förvåna mig om vi snart står här med en envis shettis. Det finns i släkten och stora flickan rider shettisar.
    Helst vill jag ha en Nordsvensk.
    Shettisridskolan här har nyligen köpte en Welsh Mountain hingst, som ska korsas med shettisar. Ska bli spännande att se vad det blir :-)
  39. Medlem sedan
    Mar 2004
    #20

    Melvin kommer nog att få...

    * Någon slags liten cd spelare, kanske en sån man kan sjunga med microfon til.
    * Sagor på cd
    * Supermannendräkt
    * En traktor med skopa fram och grävskopa bak (det önskar han sig mest av allt)
  40. 20
    Melvin kommer nog att få... * Någon slags liten cd spelare, kanske en sån man kan sjunga med microfon til.
    * Sagor på cd
    * Supermannendräkt
    * En traktor med skopa fram och grävskopa bak (det önskar han sig mest av allt)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Julklappar
    By jullängtan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 15:30
  2. Julklappar??????????
    By PiaD1978 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 09:07
  3. julklappar?
    By cogito in forum Medelålders 45+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 09:44
  4. Julklappar
    By Tigerlily in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 15:33
  5. Mer om julklappar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 22:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar