Ensam med flera?
Ensamförälder
  1. Lite förvirrad
    #1

    Ensam med flera?

    Hej,
    Finns det någon här som är ensamstående med flera barn utan nämvärd pappa-kontakt? Som varit/är ensamma och gravida flera gånger? Jag var ensam med min pojke som är 4 under hela graviditeten och han har ff ingen kontakt med sin pappa. Nu lever jag i en relation som inte fungerar (är gravid i början av 6:e månaden) och där blivande pappan anklagar mig för än det ena och än det andra. Vill lämna honom men vet inte om jag orkar vara ensam med en bebis och dessutom ha ansvar för min 4-åring helt på egen hand. Känns så himla jobbigt... Men är det värt att leva i en dålig relation bara för den sakens skull? Vet varken ut eller in!
  2. 1
    Ensam med flera? Hej,
    Finns det någon här som är ensamstående med flera barn utan nämvärd pappa-kontakt? Som varit/är ensamma och gravida flera gånger? Jag var ensam med min pojke som är 4 under hela graviditeten och han har ff ingen kontakt med sin pappa. Nu lever jag i en relation som inte fungerar (är gravid i början av 6:e månaden) och där blivande pappan anklagar mig för än det ena och än det andra. Vill lämna honom men vet inte om jag orkar vara ensam med en bebis och dessutom ha ansvar för min 4-åring helt på egen hand. Känns så himla jobbigt... Men är det värt att leva i en dålig relation bara för den sakens skull? Vet varken ut eller in!
  3. celeste
    #2

    ensam med snart 3

    Jag har varit i stort sätt ensam sen 3 år tillbaka och ska ha min lille nu i november, en dålig relation är aldrig bättre än att vara ensam ... för allas skull. Denna graviditeten har jag gått igenom helt ensam men tror nog att man ska klara av det hela även om det är jobbigt mellan varven, men en pappa som inte vill vara med kan man ju inte heller göra nåt åt. Lite synd för barnet och oroar mig en del hur man ska förklara det hela en dag när alla frågorna kommer men tror nog att vi är fler här inne som delar detta och som kan stötta varandra med :)
  4. 2
    ensam med snart 3 Jag har varit i stort sätt ensam sen 3 år tillbaka och ska ha min lille nu i november, en dålig relation är aldrig bättre än att vara ensam ... för allas skull. Denna graviditeten har jag gått igenom helt ensam men tror nog att man ska klara av det hela även om det är jobbigt mellan varven, men en pappa som inte vill vara med kan man ju inte heller göra nåt åt. Lite synd för barnet och oroar mig en del hur man ska förklara det hela en dag när alla frågorna kommer men tror nog att vi är fler här inne som delar detta och som kan stötta varandra med :)
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Känn efter!

    Jag tror man många ggr är rädd för förändringar, och därmed väljer att stanna i nåt som inte känns helt bra. Såklart du fixar att vara ensam med barnen! Iväg på öppna förskolor osv, å utöka ditt kontaktnät om du har behov av det. Lär känna andra i liknande situation (makalösa föräldrar är ju ett rikstäckande närverk). Att stanna i en dålig relation för att det känns \"tryggt\" eller för att man är \"rädd\" att folk ska se ner på en för att man är ensamstående mamma, ja, det blir ju helt fel! Man måste lyssna till sig själv å känna efter vad man verkligen Vill för att Må Bra!
    Är relationen inte bra, så kommer du troligtvis att klara dig bättre helt själv med barnen...

    Sen är det såklart svårt för en helt utomstående att komma med råd... de bästa svaren vet du nog bäst själv ;)

    Lycka till hur som helst! :)
  6. 3
    Känn efter! Jag tror man många ggr är rädd för förändringar, och därmed väljer att stanna i nåt som inte känns helt bra. Såklart du fixar att vara ensam med barnen! Iväg på öppna förskolor osv, å utöka ditt kontaktnät om du har behov av det. Lär känna andra i liknande situation (makalösa föräldrar är ju ett rikstäckande närverk). Att stanna i en dålig relation för att det känns \"tryggt\" eller för att man är \"rädd\" att folk ska se ner på en för att man är ensamstående mamma, ja, det blir ju helt fel! Man måste lyssna till sig själv å känna efter vad man verkligen Vill för att Må Bra!
    Är relationen inte bra, så kommer du troligtvis att klara dig bättre helt själv med barnen...

    Sen är det såklart svårt för en helt utomstående att komma med råd... de bästa svaren vet du nog bäst själv ;)

    Lycka till hur som helst! :)
  7. C
    #4

    Se svaret ovan!

    Man ska inte leva i ett dåligt förhållande! Hellre ensam och må bra än att sitta i ett dåligt förhållande och hoppas på bättring!
  8. 4
    Se svaret ovan! Man ska inte leva i ett dåligt förhållande! Hellre ensam och må bra än att sitta i ett dåligt förhållande och hoppas på bättring!

Liknande trådar

  1. Leva ensam eller ensam
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 20:17
  2. Ensam gravid/ensam förälder som bloggar?
    By Apelito in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 12:54
  3. flera msn?
    By Mamma Erik in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 15:39
  4. Ensam hemma, heeelt ensam!
    By Winnertaco in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 14:09
  5. flera som är utredd " flera" gånger ?
    By Katah in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 20:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar