Hon sväljer inte
Småbarn
  1. Karin
    #1

    Hon sväljer inte

    har precis börjat ge min 6 månaders lite gröt att smaka på. Det verkar som om hon tycker det är kul och gott men hon sväljer det inte. Hon har det i munnen men spottar ut det sedan.

    Vet inte riktigt hur jag ska tolka henne, är hon inte redo för mat eller behöver hon \"lära\" sig att svälja?
    Ska jag hålla skeden på ett annat sätt?

    Hon är annars väldigt intresserad av mat och verkar som sagt tycka det är kul.
  2. 1
    Hon sväljer inte har precis börjat ge min 6 månaders lite gröt att smaka på. Det verkar som om hon tycker det är kul och gott men hon sväljer det inte. Hon har det i munnen men spottar ut det sedan.

    Vet inte riktigt hur jag ska tolka henne, är hon inte redo för mat eller behöver hon \"lära\" sig att svälja?
    Ska jag hålla skeden på ett annat sätt?

    Hon är annars väldigt intresserad av mat och verkar som sagt tycka det är kul.
  3. NenNa m E-04, C-00 och A-98
    #2

    Låt henne...

    ...fortsätta att tycka att det är kul. Snart sväljer hon också, ska du se! Stressa inte utan låt henne bestämma takten.
  4. 2
    Låt henne... ...fortsätta att tycka att det är kul. Snart sväljer hon också, ska du se! Stressa inte utan låt henne bestämma takten.
  5. Åsa med Lucas o Louise
    #3

    Louise var likadan

    i början, men nu verkar hon ha fattat galoppen, jag hade skeden inne i munnen lite längre så hon fick slicka av gröten. Funkade för mig!
  6. 3
    Louise var likadan i början, men nu verkar hon ha fattat galoppen, jag hade skeden inne i munnen lite längre så hon fick slicka av gröten. Funkade för mig!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Samma här...

    HEJ!
    Min tjej hade samma grej för sig ett tag.
    Men så plötsligt försvann maten.
    Det är det roliga med barn. Helt plötsligt och oväntat så ändras allt.
    Det går säkert bra. Ha tålamod.
  8. 4
    Samma här... HEJ!
    Min tjej hade samma grej för sig ett tag.
    Men så plötsligt försvann maten.
    Det är det roliga med barn. Helt plötsligt och oväntat så ändras allt.
    Det går säkert bra. Ha tålamod.
  9. Tokaungen
    #5

    Testa

    att föra skeden lite högre upp i gommen så att sväljreflexen kommer igång. Är maten för långt \"ute\" i munnen kan det betyda att hon inte uppfattat att hon har ngt i munnen.

    Så längre in och högre upp.
  10. 5
    Testa att föra skeden lite högre upp i gommen så att sväljreflexen kommer igång. Är maten för långt \"ute\" i munnen kan det betyda att hon inte uppfattat att hon har ngt i munnen.

    Så längre in och högre upp.

Liknande trådar

  1. Nackspärr, tom ont när jag sväljer
    By smurfina in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:11
  2. Sväljer luft.
    By pella in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 13:45
  3. Sväljer fel?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 23:22
  4. Hur vet jag att han sväljer?
    By -Line- in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 13:45
  5. ONT i halsen när jag sväljer
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar