Angående SGI och sånt....
_0406 Junibarn
  1. Snurrig
    #1

    Angående SGI och sånt....

    Undrar lite om någon vet hur det blir om jag skulle bli gravid. Anta att jag blir det nu och mitt första barn är 17 månader. Då kommer han vara 25 månader när barnet föds. Får jag behålla min FP då? Jag studerar nu så jag har ingen inkomst. Baseras den då på min gamla FP (som är baserad på min gamla lön)? eller blir det lägstanivån? Tycker det är så rörigt och man vill ju kunna planera. Har hört något om en två års gräns men jag vet inte. I så fall är det ju redan kört. Hade kvar min SGI tills jag började plugga i höstas.
  2. 1
    Angående SGI och sånt.... Undrar lite om någon vet hur det blir om jag skulle bli gravid. Anta att jag blir det nu och mitt första barn är 17 månader. Då kommer han vara 25 månader när barnet föds. Får jag behålla min FP då? Jag studerar nu så jag har ingen inkomst. Baseras den då på min gamla FP (som är baserad på min gamla lön)? eller blir det lägstanivån? Tycker det är så rörigt och man vill ju kunna planera. Har hört något om en två års gräns men jag vet inte. I så fall är det ju redan kört. Hade kvar min SGI tills jag började plugga i höstas.
  3. Astrid med pojkarna -17 dgr
    #2

    Såhär...

    är det!
    Om du blir gravid t.o.m ditt nuvarande barn är 1 år och 9 månader får du behålla din gamla sgi.
    Alltså är det lugnt om du skulle bli gravid nu, du får inte sänkt sgi för det! Snarare högre eftersom man får räkna upp sin föräldrapenning efter vilken lön man skulle haft idag om man fortfarande jobbat kvar på sitt gamla jobb.
  4. 2
    Såhär... är det!
    Om du blir gravid t.o.m ditt nuvarande barn är 1 år och 9 månader får du behålla din gamla sgi.
    Alltså är det lugnt om du skulle bli gravid nu, du får inte sänkt sgi för det! Snarare högre eftersom man får räkna upp sin föräldrapenning efter vilken lön man skulle haft idag om man fortfarande jobbat kvar på sitt gamla jobb.
  5. Majsan med Ylva 0103 & Ellen 040709
    #3

    Studier är överhoppningsbart..

    .. så har du varit föräldraledig fram tills du börja plugga och tog ut 5 dagar från 1-årsdagen tills du började skolan behöver du inte tänka på 1:a barnets ålder. Om du läser heltid nu? Du får samma som din SGI när du arbetade. Du ska tom räkna upp din SGI med de lönepåslag du borde fått om du varit kvar.
    Samma gäller arbetslöshet.

    Det är en djungel med föräldraledighet. :)
  6. 3
    Studier är överhoppningsbart.. .. så har du varit föräldraledig fram tills du börja plugga och tog ut 5 dagar från 1-årsdagen tills du började skolan behöver du inte tänka på 1:a barnets ålder. Om du läser heltid nu? Du får samma som din SGI när du arbetade. Du ska tom räkna upp din SGI med de lönepåslag du borde fått om du varit kvar.
    Samma gäller arbetslöshet.

    Det är en djungel med föräldraledighet. :)

Liknande trådar

  1. Angående Legoland och sånt
    By MaryT in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:51
  2. angående bacilusker och sånt
    By lisalei in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 23:34
  3. Det är just sånt här
    By KAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 21:09
  4. sex o sånt..
    By anonymt namn in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 12:07
  5. Angående påklädning och sånt...
    By Cat73 in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar