Angående SGI och sånt....
_0406 Junibarn
  1. Snurrig
    #1

    Angående SGI och sånt....

    Undrar lite om någon vet hur det blir om jag skulle bli gravid. Anta att jag blir det nu och mitt första barn är 17 månader. Då kommer han vara 25 månader när barnet föds. Får jag behålla min FP då? Jag studerar nu så jag har ingen inkomst. Baseras den då på min gamla FP (som är baserad på min gamla lön)? eller blir det lägstanivån? Tycker det är så rörigt och man vill ju kunna planera. Har hört något om en två års gräns men jag vet inte. I så fall är det ju redan kört. Hade kvar min SGI tills jag började plugga i höstas.
  2. 1
    Angående SGI och sånt.... Undrar lite om någon vet hur det blir om jag skulle bli gravid. Anta att jag blir det nu och mitt första barn är 17 månader. Då kommer han vara 25 månader när barnet föds. Får jag behålla min FP då? Jag studerar nu så jag har ingen inkomst. Baseras den då på min gamla FP (som är baserad på min gamla lön)? eller blir det lägstanivån? Tycker det är så rörigt och man vill ju kunna planera. Har hört något om en två års gräns men jag vet inte. I så fall är det ju redan kört. Hade kvar min SGI tills jag började plugga i höstas.
  3. Astrid med pojkarna -17 dgr
    #2

    Såhär...

    är det!
    Om du blir gravid t.o.m ditt nuvarande barn är 1 år och 9 månader får du behålla din gamla sgi.
    Alltså är det lugnt om du skulle bli gravid nu, du får inte sänkt sgi för det! Snarare högre eftersom man får räkna upp sin föräldrapenning efter vilken lön man skulle haft idag om man fortfarande jobbat kvar på sitt gamla jobb.
  4. 2
    Såhär... är det!
    Om du blir gravid t.o.m ditt nuvarande barn är 1 år och 9 månader får du behålla din gamla sgi.
    Alltså är det lugnt om du skulle bli gravid nu, du får inte sänkt sgi för det! Snarare högre eftersom man får räkna upp sin föräldrapenning efter vilken lön man skulle haft idag om man fortfarande jobbat kvar på sitt gamla jobb.
  5. Majsan med Ylva 0103 & Ellen 040709
    #3