Bävernylonfråga
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Bävernylonfråga

    Hej på er igen!

    Datorn har varit på lagning och vi har fått använda vår gamla låååååångsammmmma. Nu är den \"riktiga\" tillbaka och jag har nog en del att ta igen.

    Jag har fått en bävernylonoverall till Alexander. En mikk-line som har några år på nacken. Vi var ute och testade den idag och jag märkte att den blev fuktig som tusan. Hur impregnerar man bävernylon? Finns det någon speciell spray eller kan man ta vanlig textilimpregeringsspray?

    mvh
  2. 1
    Bävernylonfråga Hej på er igen!

    Datorn har varit på lagning och vi har fått använda vår gamla låååååångsammmmma. Nu är den \"riktiga\" tillbaka och jag har nog en del att ta igen.

    Jag har fått en bävernylonoverall till Alexander. En mikk-line som har några år på nacken. Vi var ute och testade den idag och jag märkte att den blev fuktig som tusan. Hur impregnerar man bävernylon? Finns det någon speciell spray eller kan man ta vanlig textilimpregeringsspray?

    mvh
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Jag tror...

    att man kan använda vanligt textilimpregnering.

    Men blir det inte väääldigt varmt med overall redan? :)
  4. 2
    Jag tror... att man kan använda vanligt textilimpregnering.

    Men blir det inte väääldigt varmt med overall redan? :)
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Nämen grattis!

    Såg att det var på G igen! Vad skoj! Livet är ju full med överraskningar.

    Tack för svaret ang overallen. Hittade även ett forum om kläder under råd och recept. Fick 2 svar där med så nu kör vi värme i torkskåp och stryka och sen spray. Hoppas att jag kan återställa funktionen.

    Nja, den här overallen är inte fleecefodrad så jag tyckte inte att han blev för varm i den. Jo, så hade jag ju inte så mkt under den heller. Det gick bra!
    Det blir ju så att man kolla vad andra har för kläder på sina små och många har börjat använda sina overaller. Jag har några andra plagg med som jag blev halvt skatt galen på. 3i1 pophängselbralla och en täckjacka. Att bara hinka ner honom i overallen kändes skönt.

    MVH och klapp på maggen :)!
  6. 3
    Nämen grattis! Såg att det var på G igen! Vad skoj! Livet är ju full med överraskningar.

    Tack för svaret ang overallen. Hittade även ett forum om kläder under råd och recept. Fick 2 svar där med så nu kör vi värme i torkskåp och stryka och sen spray. Hoppas att jag kan återställa funktionen.

    Nja, den här overallen är inte fleecefodrad så jag tyckte inte att han blev för varm i den. Jo, så hade jag ju inte så mkt under den heller. Det gick bra!
    Det blir ju så att man kolla vad andra har för kläder på sina små och många har börjat använda sina overaller. Jag har några andra plagg med som jag blev halvt skatt galen på. 3i1 pophängselbralla och en täckjacka. Att bara hinka ner honom i overallen kändes skönt.

    MVH och klapp på maggen :)!
  7. Matilda m.Alicia + 2 till
    #4

    Är det bävernylon?

    Är inte mikk-line goretex?
    De kanske har många modeller...

    Om det är goretex blir den ju blöt på utsidan, men inte inuti.

    Är det bävernylon kan du impregnera med textilspray eller maskinimpregnering.

    Finns en sort som heter Imprenex som köps bl a på Maxi. Finns som spray och som medel att hälla i tvättmaskinen.

    Är det goretex kan du impregnera den ändå för att hindra fukten redan på ytan, men då måste du ha ett särkilt spray för goretex.
  8. 4
    Är det bävernylon? Är inte mikk-line goretex?
    De kanske har många modeller...

    Om det är goretex blir den ju blöt på utsidan, men inte inuti.

    Är det bävernylon kan du impregnera med textilspray eller maskinimpregnering.

    Finns en sort som heter Imprenex som köps bl a på Maxi. Finns som spray och som medel att hälla i tvättmaskinen.

    Är det goretex kan du impregnera den ändå för att hindra fukten redan på ytan, men då måste du ha ett särkilt spray för goretex.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Det är

    bävernylon.

    Nu är den sprayad 3 ggr så imorgon hoppas jag att han kan testa den i någon pöl :).

    Sprayen vi använde var något vi hade hemma så jag hoppas att den fungerar på bävern.

    MVH
  10. 5
    Det är bävernylon.

    Nu är den sprayad 3 ggr så imorgon hoppas jag att han kan testa den i någon pöl :).

    Sprayen vi använde var något vi hade hemma så jag hoppas att den fungerar på bävern.

    MVH

Liknande trådar

  1. Bävernylonfråga...
    By binchi & alexander in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar