Fler som inte pratar?
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Fler som inte pratar?

    Alex har ett eget språk och är jättesöt när han snackar *s* Det han säger är typ nä och skakar på huvet och ja och nickar. Mamma och pappa upprepar han i oändlighet *s* Men sen pratar han bara sitt eget språk och han blir JÄTTESUR när vi inte förstår *skrattar* Jag gissar att en dag kommer det bara att släppa och han kommer snacka massor. Han har sagt en del ord men dom har han lagt nånstans i bakhuvudet igen :) Fler som inte pratar så mycket?
  2. 1
    Fler som inte pratar? Alex har ett eget språk och är jättesöt när han snackar *s* Det han säger är typ nä och skakar på huvet och ja och nickar. Mamma och pappa upprepar han i oändlighet *s* Men sen pratar han bara sitt eget språk och han blir JÄTTESUR när vi inte förstår *skrattar* Jag gissar att en dag kommer det bara att släppa och han kommer snacka massor. Han har sagt en del ord men dom har han lagt nånstans i bakhuvudet igen :) Fler som inte pratar så mycket?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Oscar säger inte mycke ...

    som man förstår, men munnen går i ett iallafall och han använder mycke kroppsspråk. Han säger pappa, tack, hej, äta och ibland mamma. Han har samma tendens som Alex att lägga ord i bakhuvudet.
    Men jag tycker att man språket har förändrats sedan han började på dagis.
  4. 2
    Oscar säger inte mycke ... som man förstår, men munnen går i ett iallafall och han använder mycke kroppsspråk. Han säger pappa, tack, hej, äta och ibland mamma. Han har samma tendens som Alex att lägga ord i bakhuvudet.
    Men jag tycker att man språket har förändrats sedan han började på dagis.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Babblar men inget vi förstår =)

    Tuva bubblar och babblar men inte mycket som man kan förstå ännu.
    Hon säger sitta, mamma och pappa.

    Ville kan säga hej då, mamma och sitta där.

    Men det kommer nog snart!
  6. 3
    Babblar men inget vi förstår =) Tuva bubblar och babblar men inte mycket som man kan förstå ännu.
    Hon säger sitta, mamma och pappa.

    Ville kan säga hej då, mamma och sitta där.

    Men det kommer nog snart!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Här är det bara \"toddeanska\" som pratas

    Teo babblar på ganska bra på sitt Toddeanska och det är ju ganska skönt tycker jag :) Blir som ett harmonisk mummel mer än om han skulle babbla ord som man förstår, då måste man ju lyssna mer :)
    Tror dock att de samlar massa ord och sen en dag så bara väller alla möljliga ord ut *s*
  8. 4
    Här är det bara \"toddeanska\" som pratas Teo babblar på ganska bra på sitt Toddeanska och det är ju ganska skönt tycker jag :) Blir som ett harmonisk mummel mer än om han skulle babbla ord som man förstår, då måste man ju lyssna mer :)
    Tror dock att de samlar massa ord och sen en dag så bara väller alla möljliga ord ut *s*
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Här !!

    Verner kan några få riktiga ord:
    mamma
    pappa
    (men inget av dem är riktat, han bara kan säga dem)

    den - med en pekande hand
    heja (hejdå)
    hej
    titta
    sen kommer det viktiga: täda(städa)

    Han mumlar och pratar för fullt annars, men just riktiga ord är svårare =)

    Vi är inte oroliga - Isak hade ett helt eget språk
    blambi blambi med utsträckt roterande hand betydde tex \"kan jag få\"
  10. 5
    Här !! Verner kan några få riktiga ord:
    mamma
    pappa
    (men inget av dem är riktat, han bara kan säga dem)

    den - med en pekande hand
    heja (hejdå)
    hej
    titta
    sen kommer det viktiga: täda(städa)

    Han mumlar och pratar för fullt annars, men just riktiga ord är svårare =)

    Vi är inte oroliga - Isak hade ett helt eget språk
    blambi blambi med utsträckt roterande hand betydde tex \"kan jag få\"
  11. Astrid med pojkarna och prinsessan
    #6

    Samma här

    Isak pladdrar en massa på \"sitt\" språk, de riktiga ord han använder är mamma, pappa, Dadoo (hans namn på storebror Alexander) starkt, ja, nej, macka, kaka och kke nåt ord till... Han har sagt många fler ord i omgångar, men det är som med din Alex; han verkar ha gömt undan dem för senare bruk. =)
  12. 6
    Samma här Isak pladdrar en massa på \"sitt\" språk, de riktiga ord han använder är mamma, pappa, Dadoo (hans namn på storebror Alexander) starkt, ja, nej, macka, kaka och kke nåt ord till... Han har sagt många fler ord i omgångar, men det är som med din Alex; han verkar ha gömt undan dem för senare bruk. =)

Liknande trådar

  1. Fler som inte pratar?
    By Vill in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 20:20
  2. Är det fler som inte pratar
    By malcom in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 03:41
  3. Är det fler som inte pratar
    By malcom in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 19:04
  4. Fler som inte pratar?
    By Basio in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 07:59
  5. Är det fler som inte pratar?
    By undrar lite in forum _0406 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 09:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar