100% boförälder
Ensamförälder
  1. mammamalou
    #1

    100% boförälder

    Hej, Det skulle vara roligt att få mailkontakt med andra mammor som har sina barn boende hos sig hela tiden. Det är så jäkla tufft emellanåt så det skulle vara skönt att lära känna andra i samma situation och höra lite hur ni klarar alla situationer som dyker upp.
    Själv är jag ensamstående mamma till en 3-årig dotter och vi bor i Stockholm.
    Mvh Malou
  2. 1
    100% boförälder Hej, Det skulle vara roligt att få mailkontakt med andra mammor som har sina barn boende hos sig hela tiden. Det är så jäkla tufft emellanåt så det skulle vara skönt att lära känna andra i samma situation och höra lite hur ni klarar alla situationer som dyker upp.
    Själv är jag ensamstående mamma till en 3-årig dotter och vi bor i Stockholm.
    Mvh Malou
  3. mandelblomman
    #2

    jag är och har varit sen de var små

    nu är mina barn lite större, dottern är 12 år och sonen ska fylla 10 snart.
    Men som sagt var har jag haft det så sen de var små och vet \"allt\" om att aldrig ha naturlig avlastning i vardagen....
  4. 2
    jag är och har varit sen de var små nu är mina barn lite större, dottern är 12 år och sonen ska fylla 10 snart.
    Men som sagt var har jag haft det så sen de var små och vet \"allt\" om att aldrig ha naturlig avlastning i vardagen....
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Jag är

    ensamstående med tre barn i åldrarna 10, 6 & 2 år. Alla barnen bor hos mej hela tiden, har lite avlastning men drar största delen av lasset helt själv.
    Det är ofta tufft att räcka till & när det är föräldramöte på dagis, utvecklingssamtal i skolan & föräldrafika på 6-års samtidigt skulle jag behöva ytterligare tre av mej! För jobba måste jag ju göra oxå. ;-)
  6. 3
    Jag är ensamstående med tre barn i åldrarna 10, 6 & 2 år. Alla barnen bor hos mej hela tiden, har lite avlastning men drar största delen av lasset helt själv.
    Det är ofta tufft att räcka till & när det är föräldramöte på dagis, utvecklingssamtal i skolan & föräldrafika på 6-års samtidigt skulle jag behöva ytterligare tre av mej! För jobba måste jag ju göra oxå. ;-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Jag är oxå helt ensam

    Hejsan!
    Det var jag som skrev för några dagar sedan om att jag är singelmamma på Södermalm. Jag mejlar gärna med dig (och andra ensamma mammor) om du står ut med att höra allt jämrande. Har en dotter som är 6 år, har varit ensam i fem år.
  8. 4
    Jag är oxå helt ensam Hejsan!
    Det var jag som skrev för några dagar sedan om att jag är singelmamma på Södermalm. Jag mejlar gärna med dig (och andra ensamma mammor) om du står ut med att höra allt jämrande. Har en dotter som är 6 år, har varit ensam i fem år.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    jag är också helt ensam,

    Adam fyller 4 i dec.
  10. 5
    jag är också helt ensam, Adam fyller 4 i dec.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    En till här...

    jag är ensam med mina 3 troll, som just nu är 4,5 år och 3 år och minsta är snart 10 månader. Har vart ensam sedan mitten av senaste graviditeten och har absolut noll avlastning av någon anhörig. Efter sista gravisitetsmånaden, förlossningen och de första bebismånadrna ensam så känns det mesta mycket lättare :D Allt blir så relativt *asg* Så rent praktiskt fungerar allt toppenbra. Men det klart, man får vara lite påhittig och flexibel för att få det att gå ihop ibland.

    Du får gärna höra av dig om du vill!

    *kram*
  12. 6
    En till här... jag är ensam med mina 3 troll, som just nu är 4,5 år och 3 år och minsta är snart 10 månader. Har vart ensam sedan mitten av senaste graviditeten och har absolut noll avlastning av någon anhörig. Efter sista gravisitetsmånaden, förlossningen och de första bebismånadrna ensam så känns det mesta mycket lättare :D Allt blir så relativt *asg* Så rent praktiskt fungerar allt toppenbra. Men det klart, man får vara lite påhittig och flexibel för att få det att gå ihop ibland.

    Du får gärna höra av dig om du vill!

    *kram*
  13. Limarelli
    #7

    Också helt ensam

    med min son som snart är 4 år, för mig har det dock inte varit så jobbigt. Kanske för att jag var medveten om att jag skulle bli ensam från början och tyckte att det var ok. Jag har också ett stort nätverk med familj och vänner där vi stöttar varandra, även om det är sällan som jag har barnvakt.
  14. 7
    Också helt ensam med min son som snart är 4 år, för mig har det dock inte varit så jobbigt. Kanske för att jag var medveten om att jag skulle bli ensam från början och tyckte att det var ok. Jag har också ett stort nätverk med familj och vänner där vi stöttar varandra, även om det är sällan som jag har barnvakt.
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    singel med 3 små

    helt ensam, ingen släkt, ingen pappa till barnen. Det enda tryggheten är min vuxen son som kanske inte hjälper så mycket men blir det helt kris så ringer han kanske ambulansen.

    Jag vet inte om jag kan tänka mig nån mailinglista. Jag trodde att detta forum var för såna diskutioner. Jag har en del kompisar men ont om tid att träffa nån.

    Kan man inte umgås här? Man kollar in här när man har tid utan att känna tvånget. Man lär känna varandra och kanske kan mötas live.
  16. 8
    singel med 3 små helt ensam, ingen släkt, ingen pappa till barnen. Det enda tryggheten är min vuxen son som kanske inte hjälper så mycket men blir det helt kris så ringer han kanske ambulansen.

    Jag vet inte om jag kan tänka mig nån mailinglista. Jag trodde att detta forum var för såna diskutioner. Jag har en del kompisar men ont om tid att träffa nån.

    Kan man inte umgås här? Man kollar in här när man har tid utan att känna tvånget. Man lär känna varandra och kanske kan mötas live.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Skönt ensam trots besvärlig besökande pappa

    Jag är ensam med mina tjejer, 4 och 2, sedan 3 år. De bor hos mig och jag har hela ansvaret trots att pappan visar upp sig regelbundet och stökar/ställer till. Han tycker att han är b-vakt när han kommer hit och är cirkusdirektör i några timmar och lämnar kaos efter sig....
    Annars tycker jag att familjelivet med små barn som ensam vuxen faktiskt också har många fördelar som vi pratar om aldeles för sällan. Man slipper tjafs om olika åsikter vad gäller alla millioner beslut kring barnen och deras uppfostran. Man kan själv välja umgänge och vilka släktingar man måste stå ut med. Man behöver inte ta hänsyn till någon annans linje i konflikterna med barnen etc. Skönt tycker jag, vad tycker ni?
  18. 9
    Skönt ensam trots besvärlig besökande pappa Jag är ensam med mina tjejer, 4 och 2, sedan 3 år. De bor hos mig och jag har hela ansvaret trots att pappan visar upp sig regelbundet och stökar/ställer till. Han tycker att han är b-vakt när han kommer hit och är cirkusdirektör i några timmar och lämnar kaos efter sig....
    Annars tycker jag att familjelivet med små barn som ensam vuxen faktiskt också har många fördelar som vi pratar om aldeles för sällan. Man slipper tjafs om olika åsikter vad gäller alla millioner beslut kring barnen och deras uppfostran. Man kan själv välja umgänge och vilka släktingar man måste stå ut med. Man behöver inte ta hänsyn till någon annans linje i konflikterna med barnen etc. Skönt tycker jag, vad tycker ni?
  19. mammamalou
    #10

    min dator har kraschat..

    Hej:o)
    Dagen efter att jag skrev mitt inlägg så kraschade min dator ihop!! Har nu lånat en dator på bibblan...
    Känns bra att höra att det inte bara är jag som är helt ensam med barn och att det går utmärkt ändå.
    Som någon skrev, en mailinglista är nog inte en sån bra ide när man faktiskt kan vara här och skriva!
    Mvh Malou
  20. 10
    min dator har kraschat.. Hej:o)
    Dagen efter att jag skrev mitt inlägg så kraschade min dator ihop!! Har nu lånat en dator på bibblan...
    Känns bra att höra att det inte bara är jag som är helt ensam med barn och att det går utmärkt ändå.
    Som någon skrev, en mailinglista är nog inte en sån bra ide när man faktiskt kan vara här och skriva!
    Mvh Malou

Liknande trådar

  1. Pappa boförälder men döljer sanning
    By LedsenMamma in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 16:11
  2. Boförälder/umgängesförälder
    By Strawberryjuice in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 19:41
  3. Någon här som varit boförälder
    By 76an in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 22:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar