Hur får jag honom att våga mer??
Utvecklingshämning
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Hur får jag honom att våga mer??

    Sonen går ju inte än, men jag är helt säker på att han har balansen för det. Problemet är att han är jätteförsiktig.
    En gång har jag lyckats lura honom att stå själv och då gjorde han det jättelänge.
    Han kan gå obehindrat när man håller honom i en hand, men han vill helst inte det heller.
    Är det nån som har nåt tips om hur man ska få honom att släppa taget??
  2. 1
    Hur får jag honom att våga mer?? Sonen går ju inte än, men jag är helt säker på att han har balansen för det. Problemet är att han är jätteförsiktig.
    En gång har jag lyckats lura honom att stå själv och då gjorde han det jättelänge.
    Han kan gå obehindrat när man håller honom i en hand, men han vill helst inte det heller.
    Är det nån som har nåt tips om hur man ska få honom att släppa taget??
  3. Millimetern mamma
    #2

    Jag vet...

    Hej

    Ett tips som jag fick genom Move and Walk var att sätta ett par pinnar eller ringar i händerna när jag gick med Millimetern. Barnet känner sig tryggt att hålla något i händerna. Så småningom kan du släppa redskapet och August håller i ringen/pinnen när han går - han \"tror\" att du håller i honom när han i själva verket bara håller i redskapet.
    Du kan använda plastringar som finns i sådana platsleksaker - du vet kasta på en pinne (hoppas att du förstår vad jag menar).
    Detta gjorde susen på Millimetern gång, hon är också en försiktig general.

    Lycka till!
  4. 2
    Jag vet... Hej

    Ett tips som jag fick genom Move and Walk var att sätta ett par pinnar eller ringar i händerna när jag gick med Millimetern. Barnet känner sig tryggt att hålla något i händerna. Så småningom kan du släppa redskapet och August håller i ringen/pinnen när han går - han \"tror\" att du håller i honom när han i själva verket bara håller i redskapet.
    Du kan använda plastringar som finns i sådana platsleksaker - du vet kasta på en pinne (hoppas att du förstår vad jag menar).
    Detta gjorde susen på Millimetern gång, hon är också en försiktig general.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Tack för ditt svar..

    det måste jag försöka!!
    Har ibland försökt få honom att hålla i en pinne i ena handen och mig i den andra, men då kastar han bara pinnen.
    Men börjar man som du säger med att hålla själv också i sakerna så kan det säkert funka :-)
  6. 3
    Tack för ditt svar.. det måste jag försöka!!
    Har ibland försökt få honom att hålla i en pinne i ena handen och mig i den andra, men då kastar han bara pinnen.
    Men börjar man som du säger med att hålla själv också i sakerna så kan det säkert funka :-)
  7. Kattis med Tova o Tilde
    #4

    Min dotter går inte än..

    och vi fick tipset att använda en rockring som hon kan hålla i o sen att man släpper mer o mer. Hon är i rockringen och jag själv är framför eller bakom den.
  8. 4
    Min dotter går inte än.. och vi fick tipset att använda en rockring som hon kan hålla i o sen att man släpper mer o mer. Hon är i rockringen och jag själv är framför eller bakom den.
  9. Erika med Loke 030528
    #5

    Loke betedde sig så

    och jag och dagiset trodde att han helt enkelt var alltför försiktig. Så hamnade vi hos sjukgymnasten som konstaterade att lederna var för mjuka för att han skulle kunna gå själv utan stöd. Vi fick ortopediska skor med stöd för fotleden och vips kunde han gå inom ett par månader. Kanske kan vara värt att kontrollera Augusts leder? Loke hade (och har) också jättebra balans och kunde gå om man höll honom i handen.
  10. 5
    Loke betedde sig så och jag och dagiset trodde att han helt enkelt var alltför försiktig. Så hamnade vi hos sjukgymnasten som konstaterade att lederna var för mjuka för att han skulle kunna gå själv utan stöd. Vi fick ortopediska skor med stöd för fotleden och vips kunde han gå inom ett par månader. Kanske kan vara värt att kontrollera Augusts leder? Loke hade (och har) också jättebra balans och kunde gå om man höll honom i handen.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Kan ligga nåt i det..

    på sensommaren köpte jag eccoskor till August och dom har han haft endel i höst. Ecco ska väl vara bra, fotriktiga skor.
    I alla fall så går han mycket bättre och säkrare i just dom skorna, vet inte om det är en tillfällighet eller inte.
  12. 6
    Kan ligga nåt i det.. på sensommaren köpte jag eccoskor till August och dom har han haft endel i höst. Ecco ska väl vara bra, fotriktiga skor.
    I alla fall så går han mycket bättre och säkrare i just dom skorna, vet inte om det är en tillfällighet eller inte.
  13. Erika med Loke 0305
    #7

    Stadiga skor är

    bra. De ortopediska Loke har är dock förstärkta över fotleden (där foten övergår i ben) så de funkar ännu bättre än de stadiga skorna. Be att en sjukgymnast eller läkare skall känna på hans leder, om du har chansen. För oss var det som natt och dag när skorna kom på!
  14. 7
    Stadiga skor är bra. De ortopediska Loke har är dock förstärkta över fotleden (där foten övergår i ben) så de funkar ännu bättre än de stadiga skorna. Be att en sjukgymnast eller läkare skall känna på hans leder, om du har chansen. För oss var det som natt och dag när skorna kom på!

Liknande trådar

  1. våga ta för sej
    By blyg mamma in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 13:19
  2. hur ska jag våga!
    By Sara med Axel +knodd in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 22:33
  3. Ska jag våga
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 06:12
  4. Våga bli kär?
    By Tack på förhand in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 15:41
  5. ska jag våga?
    By tjockis anna in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar