Förlåt en rak fråga....
_0509 Septemberbarn
  1. Annika m Melvin och Ville
    #1

    Förlåt en rak fråga....

    ... men hur 17 hinner/orkar ni med att ha ett sexliv just nu???? Under graviditeten blev det inte mycket sådant heller pga min jobbiga foglossning. Och nu känns det som om vi inte har tid... eller ork. Ville är vaken hela kvällen fram till midnatt ungefär och vill äta och äta och äta. När han väl har somnat vill jag också sova för att få åtminstone någon timmes sömn innan han vaknar igen, eller innan äldste sonen vaknar och ropar mamma. Ville vaknar någon gång vid 6-7 på morgonen, liksom Melvin, och sedan är det fullt ös hela dagen. Visserligen sover Melvin middag fortfarande men hittills har Ville endast sovit en gång samtidigt som Melvin, han är vaken just vid lunchtid annars. Så när ska man hinna? När ska man hinna hitta tillbaka till lusten dessutom???? Just nu hinner vi knappt prata med varandra känns det som. Melvin tar en timme eller två att natta och det sköter maken. Jag ammar och ammar och ammar hela kvällarna och då får maken diska och göra annat roligt när väl Melvin har somnat. Suck. Hoppas det blir bättre snart. Preventivmedel behöver i alla fall vi inte fundera över just nu. Alltid något positivt ;o).
  2. 1
    Förlåt en rak fråga.... ... men hur 17 hinner/orkar ni med att ha ett sexliv just nu???? Under graviditeten blev det inte mycket sådant heller pga min jobbiga foglossning. Och nu känns det som om vi inte har tid... eller ork. Ville är vaken hela kvällen fram till midnatt ungefär och vill äta och äta och äta. När han väl har somnat vill jag också sova för att få åtminstone någon timmes sömn innan han vaknar igen, eller innan äldste sonen vaknar och ropar mamma. Ville vaknar någon gång vid 6-7 på morgonen, liksom Melvin, och sedan är det fullt ös hela dagen. Visserligen sover Melvin middag fortfarande men hittills har Ville endast sovit en gång samtidigt som Melvin, han är vaken just vid lunchtid annars. Så när ska man hinna? När ska man hinna hitta tillbaka till lusten dessutom???? Just nu hinner vi knappt prata med varandra känns det som. Melvin tar en timme eller två att natta och det sköter maken. Jag ammar och ammar och ammar hela kvällarna och då får maken diska och göra annat roligt när väl Melvin har somnat. Suck. Hoppas det blir bättre snart. Preventivmedel behöver i alla fall vi inte fundera över just nu. Alltid något positivt ;o).
  3. Chessan m Linnea och Hannah
    #2

    Existerar inte..

    helt enkelt.. Vi har inte haft sex sen Hannah föddes, kanske mest för att jag vill vänta tills efterkontrollen och dessutom har jag inte slutat blöda helt heller.. Men sen vete sjutton när det ska ske, finns ju INGEN tid!!
  4. 2
    Existerar inte.. helt enkelt.. Vi har inte haft sex sen Hannah föddes, kanske mest för att jag vill vänta tills efterkontrollen och dessutom har jag inte slutat blöda helt heller.. Men sen vete sjutton när det ska ske, finns ju INGEN tid!!
  5. Azza
    #3

    Nja...

    .. sådär!
    Lillasyster vill sova nära mig i sängen och vaknar så fort jag lämnar platsen, även om jag t ex går på toa på natten. Det gör gosande lite praktisk svårt =D Lusten är väl sisådär också, men det brukar ge sig, och ibland kan jag tycka man får låta bli att fundera så mkt och tänka på den andra också. Men det är ju lite besvärligt att ägna sig åt varann om bebisen ligger o glor bredvid =) Vi har ju en treåring också, men han sover alltid som en stock.
  6. 3
    Nja... .. sådär!
    Lillasyster vill sova nära mig i sängen och vaknar så fort jag lämnar platsen, även om jag t ex går på toa på natten. Det gör gosande lite praktisk svårt =D Lusten är väl sisådär också, men det brukar ge sig, och ibland kan jag tycka man får låta bli att fundera så mkt och tänka på den andra också. Men det är ju lite besvärligt att ägna sig åt varann om bebisen ligger o glor bredvid =) Vi har ju en treåring också, men han sover alltid som en stock.
  7. Pinsamt anonym
    #4

    Äh

    Helt normalt skulle jag säga, här har vi inte haft sex på snart ett år sedan pyret blev till... Och med första barnet dröjde det nog ett år innan det blev något. Så länge man ammar är slemhinnorna sköra och torra, sexlusten minimal, för att inte tala om tröttheten och tidsbristen.

    Det har gått två månader bara!!! Ni har ett helt liv på er att rumla runt i sänghalmen, ta det lugnt.
  8. 4
    Äh Helt normalt skulle jag säga, här har vi inte haft sex på snart ett år sedan pyret blev till... Och med första barnet dröjde det nog ett år innan det blev något. Så länge man ammar är slemhinnorna sköra och torra, sexlusten minimal, för att inte tala om tröttheten och tidsbristen.

    Det har gått två månader bara!!! Ni har ett helt liv på er att rumla runt i sänghalmen, ta det lugnt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    jag

    upplevde en enorm sexlust först eftersom vi inte har sex när jag är gravid. men sen efter ett tag så blev jag torr och sexlusten minskade radikalt till min sambos stora förtret. men eftersom jag går och lägger mig kl 20 och går upp kl 07 så får jag ca 6-7 timmars sömn och är ej trött mitt på dagen. men på kvällskvisten är det svårt, då är jag sååå trött efter det att baren somnat!
  10. 5
    jag upplevde en enorm sexlust först eftersom vi inte har sex när jag är gravid. men sen efter ett tag så blev jag torr och sexlusten minskade radikalt till min sambos stora förtret. men eftersom jag går och lägger mig kl 20 och går upp kl 07 så får jag ca 6-7 timmars sömn och är ej trött mitt på dagen. men på kvällskvisten är det svårt, då är jag sååå trött efter det att baren somnat!
  11. Jättetrött mamma idag
    #6

    inte mycket med det

    kroppen är ju knappast sig själv ännu, är trött, trött, trött och det känns som att det får vänta en evighet eller så : )
    Jag är också fascinerad av att alla verkar så pigga och orkar göra hundra roliga saker med bebisarna. Själv orkar jag knappt gå på promenad...
  12. 6
    inte mycket med det kroppen är ju knappast sig själv ännu, är trött, trött, trött och det känns som att det får vänta en evighet eller så : )
    Jag är också fascinerad av att alla verkar så pigga och orkar göra hundra roliga saker med bebisarna. Själv orkar jag knappt gå på promenad...
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Saga...världens bästa preventivmedel

    hon är ju vaken hela kvällarna här när de andra två barnen somnat..sen när hon välsomnat så är jag jättetrött och vill bara sova..

    Vet inte när man ska kunna klämma in nåt sånt liksom?
  14. 7
    Saga...världens bästa preventivmedel hon är ju vaken hela kvällarna här när de andra två barnen somnat..sen när hon välsomnat så är jag jättetrött och vill bara sova..

    Vet inte när man ska kunna klämma in nåt sånt liksom?
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    nästan samma här

    vi har haft sex EN gång sen Saga blev till i början på december...känner mig nästan som en nunna ;-)
  16. 8
    nästan samma här vi har haft sex EN gång sen Saga blev till i början på december...känner mig nästan som en nunna ;-)
  17. Medlem sedan
    Jul 2004
    #9

    ja, du...

    skulle nog inte _inte_ orka! *skratt*

    har ett mkt bra sexliv med min sambo som fungerade oki under graviditeten TROTS att jag kände mig som en flodhäst mellan lakanen. *ler* det var det enda negativa med graviditeten faktiskt: att inte kunna ha \"ordentligt sex\" utan att det kändes som att man fastande i vinkel-volten och var ovig som ett kassaskåp.

    för egen del så skulle jag nog inte kunna hålla mig borta från o-maken: orkeslösheten försvinner liksom när man blir pilsk. men sån är jag! *rodnar*

    väntade exakt 3 veckor efter snittet innan vi hade sex igen, och då hade vi inte haft sex sen ngn dag innan tyra kom till oss.

    visst är det jobbigt i början och man får ta det försiktigt iom torra slemhinnor osv. men, för mig handar det inte bara om \"in-ut\" utan om närhet, smekningar och att vi verkligen ÄLSKAR med varandra. alltså lika mkt smek och kel, kyssar och kramar.

    och vi tar oss tid. passar på när lillan somnat, om så bara en kort stund, och tar en snabbis i arbetsrummet, på wc osv. *skratt* kan bli ganska roligt, avslappnat och avdramatiserat med sånt sex: lite spännande, ungefär som när man var nykär och bara ville krypa in i varandra överallt hela tiden. *fniss*

    och att avdramatisera tror jag kan vara a och o för att komma upp i sadeln igen, så att säga. *blink* gör ingen stor sak av det hela. inte känna att man måste orka med en kama-sutra sex-akt om 16 timmar, utan mys när lusten faller på. släpp disken och bara var nära varandra - för kärlek är viktigare än rena tallrikar. *blink*

    hoppas ni snart får tid för varandra! *ler*

    hej hej!
  18. 9
    ja, du... skulle nog inte _inte_ orka! *skratt*

    har ett mkt bra sexliv med min sambo som fungerade oki under graviditeten TROTS att jag kände mig som en flodhäst mellan lakanen. *ler* det var det enda negativa med graviditeten faktiskt: att inte kunna ha \"ordentligt sex\" utan att det kändes som att man fastande i vinkel-volten och var ovig som ett kassaskåp.

    för egen del så skulle jag nog inte kunna hålla mig borta från o-maken: orkeslösheten försvinner liksom när man blir pilsk. men sån är jag! *rodnar*

    väntade exakt 3 veckor efter snittet innan vi hade sex igen, och då hade vi inte haft sex sen ngn dag innan tyra kom till oss.

    visst är det jobbigt i början och man får ta det försiktigt iom torra slemhinnor osv. men, för mig handar det inte bara om \"in-ut\" utan om närhet, smekningar och att vi verkligen ÄLSKAR med varandra. alltså lika mkt smek och kel, kyssar och kramar.

    och vi tar oss tid. passar på när lillan somnat, om så bara en kort stund, och tar en snabbis i arbetsrummet, på wc osv. *skratt* kan bli ganska roligt, avslappnat och avdramatiserat med sånt sex: lite spännande, ungefär som när man var nykär och bara ville krypa in i varandra överallt hela tiden. *fniss*

    och att avdramatisera tror jag kan vara a och o för att komma upp i sadeln igen, så att säga. *blink* gör ingen stor sak av det hela. inte känna att man måste orka med en kama-sutra sex-akt om 16 timmar, utan mys när lusten faller på. släpp disken och bara var nära varandra - för kärlek är viktigare än rena tallrikar. *blink*

    hoppas ni snart får tid för varandra! *ler*

    hej hej!
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    ha ha

    ba härlig du är! skriver så roligt att man blir glad. jag har oxå förståt att sex måste man ta liite varstans när båda sover. men jag som sagt att jag aldrig ska låta tvn vara barnvakt hr faktiskt satt min snart 3åriga dotter där när theo sovit för en snabbis ovanpå tvättmaskinen på toa med stängd dörr.. däremot har jag tappat lusten för föspel och är tyvärr välidigt torr! men när det väl händer så minns jag hur mysigt det är! ;)
  20. 10
    ha ha ba härlig du är! skriver så roligt att man blir glad. jag har oxå förståt att sex måste man ta liite varstans när båda sover. men jag som sagt att jag aldrig ska låta tvn vara barnvakt hr faktiskt satt min snart 3åriga dotter där när theo sovit för en snabbis ovanpå tvättmaskinen på toa med stängd dörr.. däremot har jag tappat lusten för föspel och är tyvärr välidigt torr! men när det väl händer så minns jag hur mysigt det är! ;)
  21. Milli m. Max o Minna 31/8
    #11

    Samma här

    Det har inte blivit nåt. Inte än... .Har börjat att ta minipiller iallafall. Vet inte hur säker man ändå kan vara när man ammar. Det ska inte bli någon bebis till inom närmaste åren. Så har jag tänkt. Vill komma ut o börja jobba och känna mig som \"andra vuxna\" runt om mig. Har ju varit mammaledig och arbetslös och varit hemma redan två och halvt år snart.
  22. 11
    Samma här Det har inte blivit nåt. Inte än... .Har börjat att ta minipiller iallafall. Vet inte hur säker man ändå kan vara när man ammar. Det ska inte bli någon bebis till inom närmaste åren. Så har jag tänkt. Vill komma ut o börja jobba och känna mig som \"andra vuxna\" runt om mig. Har ju varit mammaledig och arbetslös och varit hemma redan två och halvt år snart.
  23. Annika m Melvin och Ville
    #12

    Vad avundsjuk jag blir..

    ... på dig!!!! Problemet här är inte att jag inte vill utan att ingen tid finns. Barnen sover aldrig samtidigt mellan 6 på morgonen o midnatt. Melvin går inte att parkera framför tv:n o sen försvinna för han följer alltid efter för att se var pappa eller mamma är. På kvällarna är det stört omöjligt att lägga ifrån sig Ville för då skriker han bara. Han vill äta o äta o äta. Vid midnatt slocknar han. Då har maken, som ska upp före sex nästa morgon, redan somnat o jag har bara ingen ork att väcka honom... vet ju att jag själv ska amma flera ggr o sen upp före sju.
  24. 12
    Vad avundsjuk jag blir.. ... på dig!!!! Problemet här är inte att jag inte vill utan att ingen tid finns. Barnen sover aldrig samtidigt mellan 6 på morgonen o midnatt. Melvin går inte att parkera framför tv:n o sen försvinna för han följer alltid efter för att se var pappa eller mamma är. På kvällarna är det stört omöjligt att lägga ifrån sig Ville för då skriker han bara. Han vill äta o äta o äta. Vid midnatt slocknar han. Då har maken, som ska upp före sex nästa morgon, redan somnat o jag har bara ingen ork att väcka honom... vet ju att jag själv ska amma flera ggr o sen upp före sju.
  25. Annika m Melvin och Ville
    #13

    Precis...

    ... det finns ju bara ingen tid just nu. Och det är väl kanske bara att acceptera. :o(
  26. 13
    Precis... ... det finns ju bara ingen tid just nu. Och det är väl kanske bara att acceptera. :o(
  27. Annika m Melvin och Ville
    #14

    tvååringen....

    ... sover bra, men jag själv e för trött mitt i natten när Ville väl har somnat.
  28. 14
    tvååringen.... ... sover bra, men jag själv e för trött mitt i natten när Ville väl har somnat.
  29. Annika m Melvin och Ville
    #15

    Tar det lugnt...

    ... är precis vad vi gör - har ju inget annat val. Och visst...tid finns sedan, men ibland känns det inte så.
  30. 15
    Tar det lugnt... ... är precis vad vi gör - har ju inget annat val. Och visst...tid finns sedan, men ibland känns det inte så.
  31. Annika m Melvin och Ville
    #16

    Vad härligt...

    .. med så mycket sömn. Men visst är det så att torrheten minskar sexlusten också. Amma ska man ju inte göra hela livet så det blir väl bättre.
  32. 16
    Vad härligt... .. med så mycket sömn. Men visst är det så att torrheten minskar sexlusten också. Amma ska man ju inte göra hela livet så det blir väl bättre.
  33. Annika m Melvin och Ville
    #17

    Jag...

    ... har också fullt sjå med att bara få vardagen att fungera... några roliga saker har inte hunnits med det senaste. Trött var ordet!!!!
  34. 17
    Jag... ... har också fullt sjå med att bara få vardagen att fungera... några roliga saker har inte hunnits med det senaste. Trött var ordet!!!!
  35. Annika m Melvin och Ville
    #18

    Ville e precis...

    ... ett lika bra preventivmedel som Saga :o). Ska på efterkontroll nästa vecka och tänke då frågat lite om spiral. Men det känns inte nödvändigt just nu då celibat är vårt preventivmedel.....
  36. 18
    Ville e precis... ... ett lika bra preventivmedel som Saga :o). Ska på efterkontroll nästa vecka och tänke då frågat lite om spiral. Men det känns inte nödvändigt just nu då celibat är vårt preventivmedel.....
  37. Annika m Melvin och Ville
    #19

    Ingen mer...

    ... bebis här heller har jag tänkt. Men som det är just nu känns ju inte preventivmedel nödvändigt ens... Förra gången fick jag min mens tillbaka redan efter tio veckor trots helamning. Så att lita på amningen ska man inte göra!!!!
  38. 19
    Ingen mer... ... bebis här heller har jag tänkt. Men som det är just nu känns ju inte preventivmedel nödvändigt ens... Förra gången fick jag min mens tillbaka redan efter tio veckor trots helamning. Så att lita på amningen ska man inte göra!!!!
  39. miqa
    #20

    bor ju i spanien...

    och siestan är ju inte så dum, faktiskt, då är man ju inte så trött som på kvällen, så då kan man ju passa på.
  40. 20
    bor ju i spanien... och siestan är ju inte så dum, faktiskt, då är man ju inte så trött som på kvällen, så då kan man ju passa på.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alltså, förlåt en kanske dum fråga...
    By MIA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 22:36
  2. Förlåt + fråga
    By Björnunge in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 21:33
  3. Förlåt konstig och närgående fråga
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 16:08
  4. Förlåt för en dum fråga!!?? :D
    By Alicen in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 19:58
  5. Förlåt en dum fråga men
    By mascot in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 21:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar