Dags IGEN! Nygammal kommer igen... långt
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Dags IGEN! Nygammal kommer igen... långt

    Hej kära kämpare!

    Så, nu är jag redo, dags för nya tag. Nu vill jag verkligen. Jag mår inte bra av alla de här kilona som svallar runt magen och rumpan...

    Det senaste året har det hänt mycket i mitt liv. Har fått en liten kille, som snart är 1.5 år, började jobba när han var 9 månader och sambon började vara hemma. Vi åkte på kärlekssemester till Rom, helt underbart. Några månader senare blev jag, av misstag, gravid. Gjorde abort och ett par veckor efter det åkte vi till Mallis på semester. Dagen efter vi kom hem, släppte han bomben, han älskar inte mig längre...

    Han ska snart flytta från vårt hem till en annan lägenhet och jag är redo att starta ett nytt liv. Som ensamstående mamma. Allt är förstås jättejobbigt. Fyraåringen mår inte bra, hon blir då trotsigare än trotsigast och vi bråkar så gott som jämt. Detta gör att jag behöver må bättre själv för att orka med.

    Och, då är det vikten och träningen jag måste komma igång med.

    Oj, detta blev långt. Men ville att ni alla skulle veta vem jag är och varför jag vill vara här.

    Lite allmänt. Är snart 31 år, bor straxt söder om Stockholm, har två underbara ungar Emelie 4 år och Noah 1.5 år. Älskar choklad, gott rött vin och umgås med vänner.

    Imorrn ska jag väga in mig. Har precis kört ett egenhändigt litet träningspass här hemma i vardagsrummet. Ja, vad gör man när man har två barn som ligger och sover. ;o)

    Min plan är att träna tre gånger i veckan och promenera mycket.

    Vi ses!
  2. 1
    Dags IGEN! Nygammal kommer igen... långt Hej kära kämpare!

    Så, nu är jag redo, dags för nya tag. Nu vill jag verkligen. Jag mår inte bra av alla de här kilona som svallar runt magen och rumpan...

    Det senaste året har det hänt mycket i mitt liv. Har fått en liten kille, som snart är 1.5 år, började jobba när han var 9 månader och sambon började vara hemma. Vi åkte på kärlekssemester till Rom, helt underbart. Några månader senare blev jag, av misstag, gravid. Gjorde abort och ett par veckor efter det åkte vi till Mallis på semester. Dagen efter vi kom hem, släppte han bomben, han älskar inte mig längre...

    Han ska snart flytta från vårt hem till en annan lägenhet och jag är redo att starta ett nytt liv. Som ensamstående mamma. Allt är förstås jättejobbigt. Fyraåringen mår inte bra, hon blir då trotsigare än trotsigast och vi bråkar så gott som jämt. Detta gör att jag behöver må bättre själv för att orka med.

    Och, då är det vikten och träningen jag måste komma igång med.

    Oj, detta blev långt. Men ville att ni alla skulle veta vem jag är och varför jag vill vara här.

    Lite allmänt. Är snart 31 år, bor straxt söder om Stockholm, har två underbara ungar Emelie 4 år och Noah 1.5 år. Älskar choklad, gott rött vin och umgås med vänner.

    Imorrn ska jag väga in mig. Har precis kört ett egenhändigt litet träningspass här hemma i vardagsrummet. Ja, vad gör man när man har två barn som ligger och sover. ;o)

    Min plan är att träna tre gånger i veckan och promenera mycket.

    Vi ses!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Hej och välkommen!

    Känner igen ditt namn tycker jag? Tråkigt med separationen, du gör klokt som väljer att ta hand om dig själv och din hälsa i det här läget. Jag är i alla fall snackvärd härinne och önskar dig varmt välkommen och lycka till med din viktminskning. Jag plockade själv bort 18 kilo med hjälp av VV förra hösten, mer om mig på min sida.

    PS jag bor också strax söder om Stockholm, i Enskededalen!
  4. 2
    Hej och välkommen! Känner igen ditt namn tycker jag? Tråkigt med separationen, du gör klokt som väljer att ta hand om dig själv och din hälsa i det här läget. Jag är i alla fall snackvärd härinne och önskar dig varmt välkommen och lycka till med din viktminskning. Jag plockade själv bort 18 kilo med hjälp av VV förra hösten, mer om mig på min sida.

    PS jag bor också strax söder om Stockholm, i Enskededalen!
  5. A-L, start:73,7- NU:71,1- mål 55-59kg
    #3

    Välkommen hit!

    Vad trist att familjen splittras. Hoppas dottern snart mår bättre. Lycka till med viktminskningen!
  6. 3
    Välkommen hit! Vad trist att familjen splittras. Hoppas dottern snart mår bättre. Lycka till med viktminskningen!
  7. pösmunken
    #4

    Välkommen hit!

    Det låter som du har haft det riktigt tufft ett tag, fy vad tråkigt.
    Men du gör helt rätt i att tag i att komma iform för man mår hundra gånger bättre då.
    Kram och lycka till med allt.
  8. 4
    Välkommen hit! Det låter som du har haft det riktigt tufft ett tag, fy vad tråkigt.
    Men du gör helt rätt i att tag i att komma iform för man mår hundra gånger bättre då.
    Kram och lycka till med allt.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    TAck alla! IMT

    .
  10. 5
    TAck alla! IMT .

Liknande trådar

  1. Nu kommer hjärnspökena igen.....*långt*
    By Lotta S med J in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 10:37
  2. Enkät dags, så vi kommer igång igen:)
    By asa_johansson18 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 21:28
  3. Igen och igen... (nygammal)
    By Linjo in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 19:22
  4. Så var det dags igen (långt).
    By Pippi in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 08:21
  5. Snart dags igen... *långt*
    By Grodan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 22:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar