en hälsning från mig
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    en hälsning från mig

    Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till för allt längre och det kan gå ganska lång tid utan ren \"surftid\" här hemma. Vi mår bra allihop, efter en rejäl känslomässig storm framför allt för mig men givetvis har alla påverkats....men det är en helt egen historia.

    Abbe är nu sju veckor och är jättegooo såklart, de senaste dagarna bjuder han på leenden varje dag och vi smälter som smör allesammans. Thea är mäkta stolt över sin lillebror och hjälper till mycket här hemma. Känns lite konstigt eftersom hon ju bara är liten själv, men så länge hon vill och tycker det är kul så låter vi henne göra det...
    Själv pluggar jag tre dagar i veckan (sedan två veckor tillbaks och det är jätteskönt), bra för mig att jag vågar vara mamma på mitt eget vis denna gången. Jag trivs inte med att vara föräldrarledig fullt ut och nu får jag det bästa av två värdar...möjligtvis med undantag av sömn då...eehhh

    Sen har jag ett badtips för er som fortfarande ammar...det är jääääätekul att göra undervattensfigurer genom att handpumpa under vattnet när man badar...yepp jag har fortfarande ganska låga krav på underhållning ;-)

    Kramar till er alla, tänker på er oftare än det syns.
  2. 1
    en hälsning från mig Tiden räcker helt enkelt inte riktigt till för allt längre och det kan gå ganska lång tid utan ren \"surftid\" här hemma. Vi mår bra allihop, efter en rejäl känslomässig storm framför allt för mig men givetvis har alla påverkats....men det är en helt egen historia.

    Abbe är nu sju veckor och är jättegooo såklart, de senaste dagarna bjuder han på leenden varje dag och vi smälter som smör allesammans. Thea är mäkta stolt över sin lillebror och hjälper till mycket här hemma. Känns lite konstigt eftersom hon ju bara är liten själv, men så länge hon vill och tycker det är kul så låter vi henne göra det...
    Själv pluggar jag tre dagar i veckan (sedan två veckor tillbaks och det är jätteskönt), bra för mig att jag vågar vara mamma på mitt eget vis denna gången. Jag trivs inte med att vara föräldrarledig fullt ut och nu får jag det bästa av två värdar...möjligtvis med undantag av sömn då...eehhh

    Sen har jag ett badtips för er som fortfarande ammar...det är jääääätekul att göra undervattensfigurer genom att handpumpa under vattnet när man badar...yepp jag har fortfarande ganska låga krav på underhållning ;-)

    Kramar till er alla, tänker på er oftare än det syns.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Vad roligt att höra från er!

    Har undrat hur ni har det :) Vad bra att du fått till en fungerande mix med mammaledighet och studier.

    Hinner tyverr inte vara här inne så mycket heller längre. Jobb, dagis och två stora som har högvis med läxor :)

    Kramar!
  4. 2
    Vad roligt att höra från er! Har undrat hur ni har det :) Vad bra att du fått till en fungerande mix med mammaledighet och studier.

    Hinner tyverr inte vara här inne så mycket heller längre. Jobb, dagis och två stora som har högvis med läxor :)

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Härligt =)

    Bra att kunna kombinera sådär så det känns bra =)
  6. 3
    Härligt =) Bra att kunna kombinera sådär så det känns bra =)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Vad kul

    stt se ett inlägg från dej. Du har funnits i mina tankar då å då!
    Så det blev Abbe, sött!!

    Kram på er!
  8. 4
    Vad kul stt se ett inlägg från dej. Du har funnits i mina tankar då å då!
    Så det blev Abbe, sött!!

    Kram på er!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Åh hej!!!

    Messade ju dig i fredags och nu får jag äntligen ett livstecken.
    Skönt att höra från er och att allt är bra med er. Vad duktigt av dig att plugga redan... det skulel jag nog aldrig orka. :)

    En stor kram till hela familjen.

    Ps. Abbe var ju ett supersött namn Ds.
  10. 5
    Åh hej!!! Messade ju dig i fredags och nu får jag äntligen ett livstecken.
    Skönt att höra från er och att allt är bra med er. Vad duktigt av dig att plugga redan... det skulel jag nog aldrig orka. :)

    En stor kram till hela familjen.

    Ps. Abbe var ju ett supersött namn Ds.
  11. Humlan & Elias
    #6

    Aaaaaj, åh, hahaha hjälp vad jag skrattar!!!!!

    Undervattensfigurer! Det var det roligaste jag hört på länge!!!! Eländes, nu måste jag ju amma en gång till så jag också får prova, för detta har jag missat!

    Tack för senaste halvårets bästa skratt!
    Du menar att vi är lättroade...*ser mig omkring*

    Kram till dig från Maria
  12. 6
    Aaaaaj, åh, hahaha hjälp vad jag skrattar!!!!! Undervattensfigurer! Det var det roligaste jag hört på länge!!!! Eländes, nu måste jag ju amma en gång till så jag också får prova, för detta har jag missat!

    Tack för senaste halvårets bästa skratt!
    Du menar att vi är lättroade...*ser mig omkring*

    Kram till dig från Maria
  13. Astrid med Malin & Selma
    #7

    Hej!

    Vad kul att höra från er! Har funderat hur ni har det. Skönt att du kan göra på ditt vis denna gången. Vi är alla olika, och det måste vi få vara.

    Kram till er!
  14. 7
    Hej! Vad kul att höra från er! Har funderat hur ni har det. Skönt att du kan göra på ditt vis denna gången. Vi är alla olika, och det måste vi få vara.

    Kram till er!
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Visst är det skönt!

    När man andra gången mer vet vad man vill, och att folk inte lika lätt försöker övertala en då! Ja, det är banne mig SVÅRT att få råd helt plötsligt, efter att ha blivit bombarderad med dem hela första omgången! :D

    Kram på dig! Kul att se dig här igen, och att få höra att det blev ett abbetroll! :o)

    Ann
  16. 8
    Visst är det skönt! När man andra gången mer vet vad man vill, och att folk inte lika lätt försöker övertala en då! Ja, det är banne mig SVÅRT att få råd helt plötsligt, efter att ha blivit bombarderad med dem hela första omgången! :D

    Kram på dig! Kul att se dig här igen, och att få höra att det blev ett abbetroll! :o)

    Ann

Liknande trådar

  1. Hälsning från HiB:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 22:55
  2. En hälsning från mig!
    By Annika m M&V in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 09:00
  3. Hälsning från mig
    By Viktoria m F&E in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 11:29
  4. En hälsning från oss
    By Åsa med Erik & Tyra in forum _0307 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 10:00
  5. Hälsning från TT
    By daisy in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar