I VAD förvarar ni sillen ni själv gjort?
Hem & fritid
  1. Ella med killarna
    #1

    I VAD förvarar ni sillen ni själv gjort?

    Eftersom vi ska ha julafton hemma hos oss för första gången vill jag göra så mycket som jag bara orkar själv ;-)

    Har suttit & tittat på snackets egen hemsida med alla underbara sillrecept *slurp*
    Hittade till min stora glädje Brantevikssillen *tjohooo*.
    Underbart god.

    Men i VAD lägger ni in sillen?Det måste ju vara en burk av nåt slag med skruv eller annat tätslutande lock,eller???

    Vill ju göra några olika varianter.HUR långt innan julafton bör jag börja mitt lilla projekt?

    Tacksam för alla råd & tips jag kan få.
  2. 1
    I VAD förvarar ni sillen ni själv gjort? Eftersom vi ska ha julafton hemma hos oss för första gången vill jag göra så mycket som jag bara orkar själv ;-)

    Har suttit & tittat på snackets egen hemsida med alla underbara sillrecept *slurp*
    Hittade till min stora glädje Brantevikssillen *tjohooo*.
    Underbart god.

    Men i VAD lägger ni in sillen?Det måste ju vara en burk av nåt slag med skruv eller annat tätslutande lock,eller???

    Vill ju göra några olika varianter.HUR långt innan julafton bör jag börja mitt lilla projekt?

    Tacksam för alla råd & tips jag kan få.
  3. Rabarber
    #2

    Glasburkar

    kör jag med. Har sådan som man gör inläggningar med (med gummiring runt) eller så tar jag köpesyltburkar. Plast är inte att rekomendera. Sedan kan man lägga upp dem i andra fat/krus/skålar när det är dags för servering.
  4. 2
    Glasburkar kör jag med. Har sådan som man gör inläggningar med (med gummiring runt) eller så tar jag köpesyltburkar. Plast är inte att rekomendera. Sedan kan man lägga upp dem i andra fat/krus/skålar när det är dags för servering.
  5. waWa
    #3

    Jag spar burkar.....

    ...som det varit sylt, gurka eller likn. i jag lägger dem i hett vatten ett bra tag för att få bort etiketterna. Sedan kan man sätta på en egen etikett Mamma´s Julsill och pynta burken med tex. klistermärken med tomtar eller hjärtan.
  6. 3
    Jag spar burkar..... ...som det varit sylt, gurka eller likn. i jag lägger dem i hett vatten ett bra tag för att få bort etiketterna. Sedan kan man sätta på en egen etikett Mamma´s Julsill och pynta burken med tex. klistermärken med tomtar eller hjärtan.

Liknande trådar

  1. Äta själv - hur har ni gjort?
    By Anonym in forum _1006 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 20:48
  2. Smycken som jag gjort själv!
    By Lille Skutt in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:17
  3. men om man gjort det själv då?
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 15:49
  4. I vad förvarar man sillen bäst?
    By Dots in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 20:53
  5. i vad förvarar man sillen bäst?
    By Dots in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar