Montessori?
Småbarn
  1. Mamin m M&C
    #1

    Montessori?

    Är det någon här som har erfarenhet av montessori fsk? Bra, dåligt?
  2. 1
    Montessori? Är det någon här som har erfarenhet av montessori fsk? Bra, dåligt?
  3. Helena
    #2

    Yes

    och hitills bara goda erfarenheter.
    Bra
    1) Man tillvaratar barnets nyfikenhet och försöker faktiskt tillfredställa den. Mina barn har i varje fall ställt oändligt mycket frågor från 3 års ålder, här hjälps man åt att hitta svaren. Barnen känner sig alltid duktiga eftersom dom inte ställs inför uppgifter som dom inte kan klara av och det sker en ständig utveckling.
    2) Det är långa pass, dom är inne länge och arbetar med montessorimaterialen och dom är ute länge, allt för att barne ska slippa bli avbrutan stup i kvarten som på ett vanligt dagis.
    3) Oerhört engagerade fröknar eftersom alla valt montessoripedagogiken för att dom faktiskt är intresserade.
    4) Det är fullständigt lugnt, inget bråk och skrik eftersom man inte får skrika eller springa utomhus. Barnen kan verkligen koncentrera sig på något.
    5)m m finns hur mycket som helst
    Dåligt:
    1) Kan inte komma på något just nu.
  4. 2
    Yes och hitills bara goda erfarenheter.
    Bra
    1) Man tillvaratar barnets nyfikenhet och försöker faktiskt tillfredställa den. Mina barn har i varje fall ställt oändligt mycket frågor från 3 års ålder, här hjälps man åt att hitta svaren. Barnen känner sig alltid duktiga eftersom dom inte ställs inför uppgifter som dom inte kan klara av och det sker en ständig utveckling.
    2) Det är långa pass, dom är inne länge och arbetar med montessorimaterialen och dom är ute länge, allt för att barne ska slippa bli avbrutan stup i kvarten som på ett vanligt dagis.
    3) Oerhört engagerade fröknar eftersom alla valt montessoripedagogiken för att dom faktiskt är intresserade.
    4) Det är fullständigt lugnt, inget bråk och skrik eftersom man inte får skrika eller springa utomhus. Barnen kan verkligen koncentrera sig på något.
    5)m m finns hur mycket som helst
    Dåligt:
    1) Kan inte komma på något just nu.
  5. Mama
    #3

    Mycket bra, en dålig sak.

    Vi får inte lämna barnen efter kl 8.30. Detta för att den pedagogiska tiden startar då och då får inte barnen bli störda.
    Detta är självklart bra, men tyvärr inte för oss som jobbar oregelbundna tider.
    Jag måste lämna honom 8.30 fastän jag börjar ex kl 12.

    Annars är vi jättenöjda!!
  6. 3
    Mycket bra, en dålig sak. Vi får inte lämna barnen efter kl 8.30. Detta för att den pedagogiska tiden startar då och då får inte barnen bli störda.
    Detta är självklart bra, men tyvärr inte för oss som jobbar oregelbundna tider.
    Jag måste lämna honom 8.30 fastän jag börjar ex kl 12.

    Annars är vi jättenöjda!!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Japp

    fast bara småbarnsgrupp där den pedagogiska biten kanske inte är så himla tydlig som i storbarnsgruppen.
    Därför kan vi lämna lite när vi vill (inte mitt i frukosten eller mitt i vilan eller så, såklart) och hämta lite som vi känner för.

    June stormtrivs på dagis och det gör jag också.
    Det här dagiset släpper vi minsann inte! :)
  8. 4
    Japp fast bara småbarnsgrupp där den pedagogiska biten kanske inte är så himla tydlig som i storbarnsgruppen.
    Därför kan vi lämna lite när vi vill (inte mitt i frukosten eller mitt i vilan eller så, såklart) och hämta lite som vi känner för.

    June stormtrivs på dagis och det gör jag också.
    Det här dagiset släpper vi minsann inte! :)

Liknande trådar

  1. Montessori
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 08:53
  2. Vad vet ni om Montessori?
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 14:30
  3. Montessori
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 20:49
  4. Montessori?
    By -Emla- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:20
  5. Montessori
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 05:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar