Hej igen!
Abort
  1. nyfiken gul med litet n
    #1

    Hej igen!

    Nu är det måndag och jag vet att en del av er har mycket framför er idag. Jag ville bara säga att ni finns i mina tankar och vill ni \"skriva av\" er, så kikar jag in en stund i eftermiddag någon gång mellan 4 och 6.

    Kram på er!
  2. 1
    Hej igen! Nu är det måndag och jag vet att en del av er har mycket framför er idag. Jag ville bara säga att ni finns i mina tankar och vill ni \"skriva av\" er, så kikar jag in en stund i eftermiddag någon gång mellan 4 och 6.

    Kram på er!
  3. Manonym
    #2

    Ja, jag är på väg nu

    Är självklart rätt nervös inför vad som händer sedan i veckan med start kl 14 idag.

    Kram!
  4. 2
    Ja, jag är på väg nu Är självklart rätt nervös inför vad som händer sedan i veckan med start kl 14 idag.

    Kram!
  5. Ojan
    #3

    Kram

    Förstår att det är nervöst. MEn snart mär det jul.....och då är detta över.

  6. 3
    Kram Förstår att det är nervöst. MEn snart mär det jul.....och då är detta över.

  7. demi
    #4

    tänker på dig nu kl 14.00 (drygt) IMT

  8. 4
    tänker på dig nu kl 14.00 (drygt) IMT
  9. Cia76
    #5

    Du är i mina tankar! *IMT*

    ...
  10. 5
    Du är i mina tankar! *IMT* ...
  11. Manonym
    #6

    Jag är hemma nu från sjukhuset

    Fick trevligt bemötande igen, pratade lite om vad som ska hända framöver, tog 3 tabletter (Mifegyne?) som nu stannar av graviditeten.
    Fler lappar med instruktioner att läsa.

    Satt och väntade min timme i besöksrummet. Tittade på TV och bläddrade i en Hemmets Journal.
    Väntade på att jag kanske skulle må illa, så jag kollade var toan fanns...
    Men jag har sluppit må illa, känner absolut ingenting. Inte än, kanske jag ska tillägga... Det har ju knappt gått 2 timmar sedan jag tog pillrena.
    Men nu har hormonerna gått ut i blodet och det finns ingen återvändo längre.

    Jag verkar inte heller få slippa smärtlindring. Sköterskan jag pratade med menade på att det kan komma väldigt häftigt eftersom man framkallar en förlossning, och det går inte att förutsäga hur det kan kännas. Så därför får man smärtlindring i förväg.

    Men jag lyckades reducera Citodon till Alvedon när det blir dags (kombinerat med voltaren). Har i släkten med gallkramper mot Citodon, och jag tänkte inte kolla om även jag drabbas... inte den här gången i alla fall.

    Så nu är det ju \"bara\" väntan tills det är dags för själva \"förlossningen\" och den eventuella skrapning (som jag hoppas slippa) för att få bort rester i livmodern. (Är mindre förtjust i nålar och kanyler...)

    Har också känningar mer och mer av graviditeten med sura uppstötningar, kan inte äta som jag brukar i mängd. Har börjat få ilande känsla ifrån fogarna i bäckenet och flåsar när jag tar mig fram...

    Kroppen känns lite sliten.
    Hoppas att jag mår bättre rent fysiskt om 1-2 veckor.

    Ja, och så är ju snart julen här! *längtar*

    Kram på er tillbaka!!!
  12. 6
    Jag är hemma nu från sjukhuset Fick trevligt bemötande igen, pratade lite om vad som ska hända framöver, tog 3 tabletter (Mifegyne?) som nu stannar av graviditeten.
    Fler lappar med instruktioner att läsa.

    Satt och väntade min timme i besöksrummet. Tittade på TV och bläddrade i en Hemmets Journal.
    Väntade på att jag kanske skulle må illa, så jag kollade var toan fanns...
    Men jag har sluppit må illa, känner absolut ingenting. Inte än, kanske jag ska tillägga... Det har ju knappt gått 2 timmar sedan jag tog pillrena.
    Men nu har hormonerna gått ut i blodet och det finns ingen återvändo längre.

    Jag verkar inte heller få slippa smärtlindring. Sköterskan jag pratade med menade på att det kan komma väldigt häftigt eftersom man framkallar en förlossning, och det går inte att förutsäga hur det kan kännas. Så därför får man smärtlindring i förväg.

    Men jag lyckades reducera Citodon till Alvedon när det blir dags (kombinerat med voltaren). Har i släkten med gallkramper mot Citodon, och jag tänkte inte kolla om även jag drabbas... inte den här gången i alla fall.

    Så nu är det ju \"bara\" väntan tills det är dags för själva \"förlossningen\" och den eventuella skrapning (som jag hoppas slippa) för att få bort rester i livmodern. (Är mindre förtjust i nålar och kanyler...)

    Har också känningar mer och mer av graviditeten med sura uppstötningar, kan inte äta som jag brukar i mängd. Har börjat få ilande känsla ifrån fogarna i bäckenet och flåsar när jag tar mig fram...

    Kroppen känns lite sliten.
    Hoppas att jag mår bättre rent fysiskt om 1-2 veckor.

    Ja, och så är ju snart julen här! *längtar*

    Kram på er tillbaka!!!
  13. nyfiken gul med litet n
    #7

    Skönt ...

    att allt gått \"bra\" hittills. Ta nu hand om dig själv. Vila om du behöver!

    Kram igen!
  14. 7
    Skönt ... att allt gått \"bra\" hittills. Ta nu hand om dig själv. Vila om du behöver!

    Kram igen!
  15. Manonym
    #8

    Tack, vila ska jag nog göra

    Har ilningar från foglossning som blir värre för varje dag, så jag ska kanske vila lite för det också.

    Mår fortfarande som \"vanligt\". Men jag försöker att äta och dricka pyttelite hela tiden så inte magen är tom. Inbillar mig att det hjälper...

    Kram!
  16. 8
    Tack, vila ska jag nog göra Har ilningar från foglossning som blir värre för varje dag, så jag ska kanske vila lite för det också.

    Mår fortfarande som \"vanligt\". Men jag försöker att äta och dricka pyttelite hela tiden så inte magen är tom. Inbillar mig att det hjälper...

    Kram!
  17. Ojan
    #9

    Skönt att

    du än en gång fick trevligt bemötande, det gör ju VÄLDIGT mycket hur man upplever saker och ting.
    När är det själva \"förlossningen\"? Är det i morgon eller?
    Jag väntar på att det ska bli fredag. Och jag längtar faktiskt. Mår så illa att jag knappt orkar ta hand om de barn jag har (som tyvärr inte nått den åldern så att de klarar sig själva även om stora tar hand om små.)BLä blä blä... MEn nu skulle det inte handla om mig.
    STOR kram till dig och hoppas att du kan sova inatt och kan ta det lugnt.
  18. 9
    Skönt att du än en gång fick trevligt bemötande, det gör ju VÄLDIGT mycket hur man upplever saker och ting.
    När är det själva \"förlossningen\"? Är det i morgon eller?
    Jag väntar på att det ska bli fredag. Och jag längtar faktiskt. Mår så illa att jag knappt orkar ta hand om de barn jag har (som tyvärr inte nått den åldern så att de klarar sig själva även om stora tar hand om små.)BLä blä blä... MEn nu skulle det inte handla om mig.
    STOR kram till dig och hoppas att du kan sova inatt och kan ta det lugnt.
  19. Cia76
    #10

    Ta väl hand om dig!

    Fint att allting har gått bra, håller tummarna att allting snart är över och att du börjar må bättre.
    Jag ser också fram emot julen :)

    KRAMIS
  20. 10
    Ta väl hand om dig! Fint att allting har gått bra, håller tummarna att allting snart är över och att du börjar må bättre.
    Jag ser också fram emot julen :)

    KRAMIS
  21. Manonym
    #11

    På onsdag

    Jag läggs in på onsdag tidigt på morgonen.

    Har ju större barn som fixar mat själva, och då är jag ju bara lite \"sliten\" och mår inte dåligt som du gör. Mina barn kan ju springa iväg och handla också när det behövs, en muta blir det ju då, men det kan det ju vara värt.

    Jag tror att jag kommer att sova inatt, känner mig redan tung i ögonen. Det tar på psyket mer än man tror.

    KRAM!!!
  22. 11
    På onsdag Jag läggs in på onsdag tidigt på morgonen.

    Har ju större barn som fixar mat själva, och då är jag ju bara lite \"sliten\" och mår inte dåligt som du gör. Mina barn kan ju springa iväg och handla också när det behövs, en muta blir det ju då, men det kan det ju vara värt.

    Jag tror att jag kommer att sova inatt, känner mig redan tung i ögonen. Det tar på psyket mer än man tror.

    KRAM!!!
  23. Manonym
    #12

    Tack!

    Ja julen gör att man kan blicka framåt på något vis, för det känns ju ändå rätt nära i tid.

    Jag bara väntar på att något INTE ska gå bra nu... för lite misstänksam är jag allt. Men jag får väl den tuffa biten fysiskt på onsdag och kanske drar det ut till på torsdag också, vet ju inte det i förväg tyvärr... :/

    Men nu är det \"bara\" den här veckan egentligen, känns som ett slut snart!

    Kramis tillbaka!!!
  24. 12
    Tack! Ja julen gör att man kan blicka framåt på något vis, för det känns ju ändå rätt nära i tid.

    Jag bara väntar på att något INTE ska gå bra nu... för lite misstänksam är jag allt. Men jag får väl den tuffa biten fysiskt på onsdag och kanske drar det ut till på torsdag också, vet ju inte det i förväg tyvärr... :/

    Men nu är det \"bara\" den här veckan egentligen, känns som ett slut snart!

    Kramis tillbaka!!!

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Hemofilus influenza igen och igen
    By CillaLi in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 19:02
  3. amma igen efter tre dygn?(igen)
    By mor till nea och xerxes in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:15
  4. Barn igen-igen efter ängel
    By Mamma till ängel in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 07:22
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar