Hur länge med smakportioner
_05 Sommarbarn
  1. Vinecooler
    #1

    Hur länge med smakportioner

    Jag måste få fråga vad det gäller smakportioner, sonen har ätit gröt nu snart 1 vecka (smak) men älskar verkligen detta och han grimaserar verkligen då han får flaskan. Hur gör ni?
    Tacksam för svar
  2. 1
    Hur länge med smakportioner Jag måste få fråga vad det gäller smakportioner, sonen har ätit gröt nu snart 1 vecka (smak) men älskar verkligen detta och han grimaserar verkligen då han får flaskan. Hur gör ni?
    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    du kan ge lite mer om

    han vill ha mer du kan även prova en annan smak

    Själv har vi inte ens tänkt på att börja med smakisar men hon är bara 4 månader så vi hinner
  4. 2
    du kan ge lite mer om han vill ha mer du kan även prova en annan smak

    Själv har vi inte ens tänkt på att börja med smakisar men hon är bara 4 månader så vi hinner
  5. Sofia
    #3

    hej

    eftersom han tycker om gröten så kan du öka portionerna & om du vill byta ut ett mål.
    Min son är 5 månader & jag har bytt till ett mål mat (grönsaker) 6& ett mål gröt varje dag. Det är helt upp till dig hur du vill göra. En del vill vänta, men det är inte fel att börja byta ut.
    När min stora son var 6 månader så hade jag slutat amma helt & han åt välling & vanlig mat.Han var galen i maten från första stund.
    Gör det som DU tycker är bäst, det är ju du som känner honom bäst.
    Lycka till
  6. 3
    hej eftersom han tycker om gröten så kan du öka portionerna & om du vill byta ut ett mål.
    Min son är 5 månader & jag har bytt till ett mål mat (grönsaker) 6& ett mål gröt varje dag. Det är helt upp till dig hur du vill göra. En del vill vänta, men det är inte fel att börja byta ut.
    När min stora son var 6 månader så hade jag slutat amma helt & han åt välling & vanlig mat.Han var galen i maten från första stund.
    Gör det som DU tycker är bäst, det är ju du som känner honom bäst.
    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    Jag hade tänkt att

    amma jättelänge med sonen men han satt hela tiden vid bröstet (varannan timme ungefär) och han fick inte i sig ordentligt tillslut kändes det som om det kom blod ur tuttarna.
    Tilläggas ska att han väger snart 9 kilo så det går ju inte direkt nån nöd på honom.
    Nu har vi tagit mer av kvällsgröten och ska snart öka på dosen och förhoppningsvis sover han sen hela natten iallafall önskar jag det.
  8. 4
    Jag hade tänkt att amma jättelänge med sonen men han satt hela tiden vid bröstet (varannan timme ungefär) och han fick inte i sig ordentligt tillslut kändes det som om det kom blod ur tuttarna.
    Tilläggas ska att han väger snart 9 kilo så det går ju inte direkt nån nöd på honom.
    Nu har vi tagit mer av kvällsgröten och ska snart öka på dosen och förhoppningsvis sover han sen hela natten iallafall önskar jag det.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    amma gör du ju ändå

    fast du byter utt ett mål mat så ammar du ju massor iallla fall.
    så du behöver ju inte tänka att du slutar amma.
  10. 5
    amma gör du ju ändå fast du byter utt ett mål mat så ammar du ju massor iallla fall.
    så du behöver ju inte tänka att du slutar amma.
  11. vinecooler
    #6

    ne

    jag slutade amma och ger nu tillägg men började öka på smakportionerna igårkväll o tänk att i natt fick jag sova... men då strulade storsyrran istället
  12. 6
    ne jag slutade amma och ger nu tillägg men började öka på smakportionerna igårkväll o tänk att i natt fick jag sova... men då strulade storsyrran istället
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    jaha oj

    då missuppfattade jag dig :)

    *kram*
  14. 7
    jaha oj då missuppfattade jag dig :)

    *kram*
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Precis så

    gör vi. Isak äter purélunch och grötmiddag. Har precis börjat med lite kött/potatispuréer.
  16. 8
    Precis så gör vi. Isak äter purélunch och grötmiddag. Har precis börjat med lite kött/potatispuréer.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Jag...

    körde med hela portioner från början när Mika var 4 månader. Hon var superhungrig och vrålade efter mer, nån smakis räckte inte. Så gillar han det, ge honom mer. Prova gärna rotfruktspuré snart oxå.
  18. 9
    Jag... körde med hela portioner från början när Mika var 4 månader. Hon var superhungrig och vrålade efter mer, nån smakis räckte inte. Så gillar han det, ge honom mer. Prova gärna rotfruktspuré snart oxå.
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10

    Vi kör så det ryker här

    gröten älskar han, kan inte vänta tills nästa sked kommer så jag brukar hälla det i en flaska då går det fort och han blir tyst och mätt.
    Värre är det med potatisen eller rotfrukter över huvud taget inge vidare poppis men det kommer nog jag kan dock inte vänta på tills han får äta riktig välling då kanske han sover på nätterna eller är det kansek ett önsketänkande men å andra sidan har han dock blivit lugnare nu än han var tidigare.
  20. 10
    Vi kör så det ryker här gröten älskar han, kan inte vänta tills nästa sked kommer så jag brukar hälla det i en flaska då går det fort och han blir tyst och mätt.
    Värre är det med potatisen eller rotfrukter över huvud taget inge vidare poppis men det kommer nog jag kan dock inte vänta på tills han får äta riktig välling då kanske han sover på nätterna eller är det kansek ett önsketänkande men å andra sidan har han dock blivit lugnare nu än han var tidigare.

Liknande trådar

  1. Smakportioner
    By annfis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 19:56
  2. Smakportioner...
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 16:30
  3. smakportioner
    By sessa79 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 21:07
  4. Nu ger vi smakportioner! :)
    By Nette~Elliot&Ninni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 10:10
  5. det här med smakportioner
    By Sara med T & S in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar