HUR ska man göra för att synas härinne?
_0602 Februaribarn
  1. c.lin v 26 *bf 15 februari*
    #1

    HUR ska man göra för att synas härinne?

    Skriver ganska ofta inlägg som är precis lika intressanta/ointressnta som flera av er skriver. tex \"shoppat\", \"bm-besök\", eller andra saker som inte har ngt med grav. att göra. Men medans flera av er får massor av respons finns man liksom inte....blir jätteledsen och besviken. Är jag en otrevlig, tråkig person? Jag har inget kort (än så länge) i mitt info, men är det vad som krävs för att man skall få respons? Att jag dessutom har massor av grav.hormoner gör inte saken bättre. Har kännt mig mycket osynlig härinne en längre tid och tycker inte att det är lika mysigt här.....

    En ledsen c
  2. 1
    HUR ska man göra för att synas härinne? Skriver ganska ofta inlägg som är precis lika intressanta/ointressnta som flera av er skriver. tex \"shoppat\", \"bm-besök\", eller andra saker som inte har ngt med grav. att göra. Men medans flera av er får massor av respons finns man liksom inte....blir jätteledsen och besviken. Är jag en otrevlig, tråkig person? Jag har inget kort (än så länge) i mitt info, men är det vad som krävs för att man skall få respons? Att jag dessutom har massor av grav.hormoner gör inte saken bättre. Har kännt mig mycket osynlig härinne en längre tid och tycker inte att det är lika mysigt här.....

    En ledsen c
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Jag får inte heller många svar

    men för mig spelar det ingen roll. Jag skriver och berättar saker som jag själv tycker är roligt och intressant. Att sen inte alla tycker detsamma, struntar jag faktiskt i. Jag själv läser nästan alla inlägg men är jättedålig på att svara på dom. Hoppas att du fortsätter att skriva alla dina inlägg.

    Skickar tröstkramar till dig....
  4. 2
    Jag får inte heller många svar men för mig spelar det ingen roll. Jag skriver och berättar saker som jag själv tycker är roligt och intressant. Att sen inte alla tycker detsamma, struntar jag faktiskt i. Jag själv läser nästan alla inlägg men är jättedålig på att svara på dom. Hoppas att du fortsätter att skriva alla dina inlägg.

    Skickar tröstkramar till dig....
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Tycker lite samma....

    men mer att det är lite svårt att få grepp om alla som skriver här. Verkar som om vi är bra många. Skriver även i ankomst feb 04 då min son föddes och där känner man alla och det känns bättre. Tror att vi inte har fått grepp om varandra ännu. Och du är inte alls en ointressat och otrevlig person. Kram och hoppas att det känns bättre snart :-)
  6. 3
    Tycker lite samma.... men mer att det är lite svårt att få grepp om alla som skriver här. Verkar som om vi är bra många. Skriver även i ankomst feb 04 då min son föddes och där känner man alla och det känns bättre. Tror att vi inte har fått grepp om varandra ännu. Och du är inte alls en ointressat och otrevlig person. Kram och hoppas att det känns bättre snart :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Det är ju lite...

    svårt att avkräva svar, även om jag håller med om att det är trevligare att få svar på sina inlägg!

    Skriver du en fråga får du mer sannolikt svar än om du t ex skriver en kommentar om hur du mår eller vad du har gjort idag. Tror inte det har med dig personligen att göra, ibland får man fler svar än andra gånger, så är det bara...
  8. 4
    Det är ju lite... svårt att avkräva svar, även om jag håller med om att det är trevligare att få svar på sina inlägg!

    Skriver du en fråga får du mer sannolikt svar än om du t ex skriver en kommentar om hur du mår eller vad du har gjort idag. Tror inte det har med dig personligen att göra, ibland får man fler svar än andra gånger, så är det bara...
  9. Bullen v28 m 3:an
    #5

    Jag instämmer

    helt på ditt inlägg. Håller med dig helt.
    Jag är oxå en sån som inte syns och det tycker jag är hemskt.

    Jag skrev här nedan om varför man vill veta könet på bebben och det verkar folk ta som ett påhopp och det var ju inte så populärt. Jag ville bara veta varför och då behöver man ine vara otrevlig. Nåja.

    Vad tycker du vi ska göra för att synas mer?

    Jag skrev oxå om min bm-rapport men fick inget gensvar medans många andra får svar.

    Många gånger tycker jag det skrivs mycket skit här och då svarar jag inte på det inlägget.
  10. 5
    Jag instämmer helt på ditt inlägg. Håller med dig helt.
    Jag är oxå en sån som inte syns och det tycker jag är hemskt.

    Jag skrev här nedan om varför man vill veta könet på bebben och det verkar folk ta som ett påhopp och det var ju inte så populärt. Jag ville bara veta varför och då behöver man ine vara otrevlig. Nåja.

    Vad tycker du vi ska göra för att synas mer?

    Jag skrev oxå om min bm-rapport men fick inget gensvar medans många andra får svar.

    Många gånger tycker jag det skrivs mycket skit här och då svarar jag inte på det inlägget.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Men du!

    Inte skall du gå runt och vara ledsen! Om det är någon tröst så är det långt ifrån alla som får mycket respons på sina inlägg, det är liksom så det fungerar har jag märkt på flera grupper.
    En del är mer aktiva än andra här inne och det är ofta många nya inlägg, alla hinner inte/kan inte svara på allas inlägg.
    Själv hör jag väl till de som är här inne någon gång i veckan, och det märks på responsen på inläggen, det dräller ju inte in precis ;o) Men det är ju inte personligt menat, det blir liksom bara så.

    Så ta det inte personligt! Alla är lika välkommna! Det blev ett lite virrigt inlägg, men jag vill skicka kramar till dig i alla fall!
  12. 6
    Men du! Inte skall du gå runt och vara ledsen! Om det är någon tröst så är det långt ifrån alla som får mycket respons på sina inlägg, det är liksom så det fungerar har jag märkt på flera grupper.
    En del är mer aktiva än andra här inne och det är ofta många nya inlägg, alla hinner inte/kan inte svara på allas inlägg.
    Själv hör jag väl till de som är här inne någon gång i veckan, och det märks på responsen på inläggen, det dräller ju inte in precis ;o) Men det är ju inte personligt menat, det blir liksom bara så.

    Så ta det inte personligt! Alla är lika välkommna! Det blev ett lite virrigt inlägg, men jag vill skicka kramar till dig i alla fall!
  13. Tise bf 10/2
    #7

    Jag tror

    att det generellt sett är de som oftast svarar på andras inlägg som får många svar. Vilket kanske inte är så konstigt, lika för de som skriver väldigt många inlägg. Samma sak med de som träffats IRL, de kanske svarar oftare på varandras inlägg eftersom de känner varandra bättre (vet inte om det är så här man har varit med om det på andra ställen).

    Själv skriver jag i perioder, mest rätt meningslösa saker som jag egentligen inte förväntar mig någon speciell respons på. Och det gör mig inte heller något om ingen kommenterar det jag skrivit. Det här är ju bara ett snackforum och inte den \"riktiga\" världen.
  14. 7
    Jag tror att det generellt sett är de som oftast svarar på andras inlägg som får många svar. Vilket kanske inte är så konstigt, lika för de som skriver väldigt många inlägg. Samma sak med de som träffats IRL, de kanske svarar oftare på varandras inlägg eftersom de känner varandra bättre (vet inte om det är så här man har varit med om det på andra ställen).

    Själv skriver jag i perioder, mest rätt meningslösa saker som jag egentligen inte förväntar mig någon speciell respons på. Och det gör mig inte heller något om ingen kommenterar det jag skrivit. Det här är ju bara ett snackforum och inte den \"riktiga\" världen.
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Oj!

    Jag läste igenom svaren (var nyfiken på de andras argument) och märkte inte av några otrevliga kommentarer? Vad synd att du upplever det så, jag tyckte mest att man försökte med argument visa på varför man hade tagit reda på könet, det var ju liksom din fråga.
  16. 8
    Oj! Jag läste igenom svaren (var nyfiken på de andras argument) och märkte inte av några otrevliga kommentarer? Vad synd att du upplever det så, jag tyckte mest att man försökte med argument visa på varför man hade tagit reda på könet, det var ju liksom din fråga.
  17. Tise bf 10/2
    #9

    Tycker inte att

    något svar du fått har varit otrevligt.

    I stället var det väl sakliga och bra svar du fått på varför inte alla tycker som du att det är \"roligare att få en överraskning när bebben kommer\".
  18. 9
    Tycker inte att något svar du fått har varit otrevligt.

    I stället var det väl sakliga och bra svar du fått på varför inte alla tycker som du att det är \"roligare att få en överraskning när bebben kommer\".
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Var inte ledsen...

    Själv så har jag aktiva och passiva perioder. Vissa dagar kan jag svara på allt, andra inte på något. Det är ju absolut inte riktat till dig som person, du verkar ju vara en jättetrevlig och gullig tjej. Själv så får jag många svar ibland och inga svar ibland. Men som någon skrev, det är lättare att få många svar på regelrätta frågor. Och vissa dagar så hinner man helt enkelt inte med att svara och då kanske man bara lägger ner tid på det viktigaste, t ex någon som är ledsen eller mår dåligt eller så...
    Men jag är ju sjukskriven från och med idag (fast med en sjuk unge hemma, igen) så jag kommer säkert att hinna svara mycket mer än tidigare. Tur att vi har Catharina, för hon svarar nog i stort sett på allt!
    Ta hand om dig!! KRAMAR!!!!
  20. 10
    Var inte ledsen... Själv så har jag aktiva och passiva perioder. Vissa dagar kan jag svara på allt, andra inte på något. Det är ju absolut inte riktat till dig som person, du verkar ju vara en jättetrevlig och gullig tjej. Själv så får jag många svar ibland och inga svar ibland. Men som någon skrev, det är lättare att få många svar på regelrätta frågor. Och vissa dagar så hinner man helt enkelt inte med att svara och då kanske man bara lägger ner tid på det viktigaste, t ex någon som är ledsen eller mår dåligt eller så...
    Men jag är ju sjukskriven från och med idag (fast med en sjuk unge hemma, igen) så jag kommer säkert att hinna svara mycket mer än tidigare. Tur att vi har Catharina, för hon svarar nog i stort sett på allt!
    Ta hand om dig!! KRAMAR!!!!
  21. A *På besök*
    #11

    Har det likadant hos mig

    Där vet jag heller inte vad man ska göra för att synas. Vissa får massa svar på ungefär samma inlägg som man själv skrivit. Det gör en så ledsen.
    Dessutom när jag tog upp det så blev det ett väldigt hallå...

    Skickar en massa kramar från en som känner som du
  22. 11
    Har det likadant hos mig Där vet jag heller inte vad man ska göra för att synas. Vissa får massa svar på ungefär samma inlägg som man själv skrivit. Det gör en så ledsen.
    Dessutom när jag tog upp det så blev det ett väldigt hallå...

    Skickar en massa kramar från en som känner som du
  23. Medlem sedan
    Mar 2005
    #12

    Vet du vad?

    Om jag ska säga \"namnet\" på dom som hänger härinne så är du en av dom som jag kommer att säga bland dom första för du är så aktiv härinne. Jag läser nästan alla inlägg som kommer och svarar när jag hinner och har något att bidra med.
    Det är tråkigt att du känner att vi inte bryr oss om dina inlägg för det gör iallafall jag.
    Det känns som att aktiviteten härinne går i vågor ibland svarar alla på allt och ibland kan man komma med världens grej och det är bara tyst.
    Klappa magen och läs alla inlägg du får nu!!! Vi bryr oss!

    Kramar
  24. 12
    Vet du vad? Om jag ska säga \"namnet\" på dom som hänger härinne så är du en av dom som jag kommer att säga bland dom första för du är så aktiv härinne. Jag läser nästan alla inlägg som kommer och svarar när jag hinner och har något att bidra med.
    Det är tråkigt att du känner att vi inte bryr oss om dina inlägg för det gör iallafall jag.
    Det känns som att aktiviteten härinne går i vågor ibland svarar alla på allt och ibland kan man komma med världens grej och det är bara tyst.
    Klappa magen och läs alla inlägg du får nu!!! Vi bryr oss!

    Kramar
  25. Medlem sedan
    Sep 1998
    #13

    Jag tror

    det är så för alla. Ibland orkar jag bara läsa inlägg meninte skriva något svar, eller så har jag inget bra svar. Inte läser jag på signaturen innan jag svarar!

    Jag har varit med på några ankomstgrupper och mailinglistor och det är alltid några som känner sig \"utanför\". Även jag ibland. Men jag tror inte det är illa ment utan det blir bara så.
    Jag är nog dålig på att svara överhuvudtaget!!
    Kram på dig!

  26. 13
    Jag tror det är så för alla. Ibland orkar jag bara läsa inlägg meninte skriva något svar, eller så har jag inget bra svar. Inte läser jag på signaturen innan jag svarar!

    Jag har varit med på några ankomstgrupper och mailinglistor och det är alltid några som känner sig \"utanför\". Även jag ibland. Men jag tror inte det är illa ment utan det blir bara så.
    Jag är nog dålig på att svara överhuvudtaget!!
    Kram på dig!

  27. Bullen v28 m 3:an
    #14

    Nu är det ju så

    att könsbestämmning är inte 100% säkert så visst kan det bli överraskninar...
  28. 14
    Nu är det ju så att könsbestämmning är inte 100% säkert så visst kan det bli överraskninar...
  29. Tise bf 10/2
    #15

    Det tror jag

    nog att alla som gör ultraljud för att få veta kön redan vet.
    Sen kan ju läkaren/bm vara mer eller mindre säker på vad de ser, och det brukar de även tala om. Men det finns ju även metoder som är 100% tillförlitliga som fostervattenprov.

    Överraskning blir det väl i vilket fall när bebisen kommer för bebisen är ju inte könet.
  30. 15
    Det tror jag nog att alla som gör ultraljud för att få veta kön redan vet.
    Sen kan ju läkaren/bm vara mer eller mindre säker på vad de ser, och det brukar de även tala om. Men det finns ju även metoder som är 100% tillförlitliga som fostervattenprov.

    Överraskning blir det väl i vilket fall när bebisen kommer för bebisen är ju inte könet.
  31. c.lin v 26 *bf 15 februari*
    #16

    Men hörrni.....

    vad ni är gulliga! Så skall man fälla en tår för det med;)! Känner att har man något på hjärtat så skall man säga det, och det gör jag.
    Tror också att detta forum är så viktigt för mig nu eftersom jag är sjukskriven, och så tror jag även att känslan av att äntligen få tillhöra en \"egen\" ankomstgrupp är så stor för mig.
    Visst 17 har jag fått respons på inlägg, men just nu kändes det som att jag inte syntes....

    Har äntligen fått ändan ur vagnen och börjat på pyrets aktivitetsfilt! Lite mysigt pyssel en sådan här grå måndag.

    KRAM på er och tack för alla olika inlägg, med stöttningar och \"förklaringar\"!

    En lite gladare c
  32. 16
    Men hörrni..... vad ni är gulliga! Så skall man fälla en tår för det med;)! Känner att har man något på hjärtat så skall man säga det, och det gör jag.
    Tror också att detta forum är så viktigt för mig nu eftersom jag är sjukskriven, och så tror jag även att känslan av att äntligen få tillhöra en \"egen\" ankomstgrupp är så stor för mig.
    Visst 17 har jag fått respons på inlägg, men just nu kändes det som att jag inte syntes....

    Har äntligen fått ändan ur vagnen och börjat på pyrets aktivitetsfilt! Lite mysigt pyssel en sådan här grå måndag.

    KRAM på er och tack för alla olika inlägg, med stöttningar och \"förklaringar\"!

    En lite gladare c
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Å vilken respons :)

    Men det verkar kännas så här som du känner lite för oss alla ibland, fast din signatur känns som en av de flitiga här inne,,,,kan det ha nått att göra med om man har en bild eller inte, att få svar har nog inte med det att göra förståss, men jag kopplar tex. suddagumman till hennes bild och tårtmamman till tårtmamman ska lägga upp en liten bild själv nu men det är nog mer att just det det är hon ja....

    Å vilket svammel det blev. Flåt!
  34. 17
    Å vilken respons :) Men det verkar kännas så här som du känner lite för oss alla ibland, fast din signatur känns som en av de flitiga här inne,,,,kan det ha nått att göra med om man har en bild eller inte, att få svar har nog inte med det att göra förståss, men jag kopplar tex. suddagumman till hennes bild och tårtmamman till tårtmamman ska lägga upp en liten bild själv nu men det är nog mer att just det det är hon ja....

    Å vilket svammel det blev. Flåt!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Men så kan

    nog alla känna litegrann ibland men jag tror inte att någon väljer att bara svara på vissas inlägg. Däremot tror jag att det spelar roll när på dagen man är inne och skriver. Vissa tidpunkter är vi många härinne och andra är det nästan folktomt. Eller t ex när det är fjärde inlägget på några timmar om foglossning... visst är det lika synd om den fjärde personen som om den första, men det tappar liksom i nyhetsvärde. Att andra inte svarar på mina inlägg tar jag inte som ett tecken på att jag skulle vara en tråkig person (vilket jag iofs kanske är) utan på att just det inlägget kanske inte inbjöd till så mycket svar eller att ni andra har fullt upp med er själva och era bestyr just nu.
  36. 18
    Men så kan nog alla känna litegrann ibland men jag tror inte att någon väljer att bara svara på vissas inlägg. Däremot tror jag att det spelar roll när på dagen man är inne och skriver. Vissa tidpunkter är vi många härinne och andra är det nästan folktomt. Eller t ex när det är fjärde inlägget på några timmar om foglossning... visst är det lika synd om den fjärde personen som om den första, men det tappar liksom i nyhetsvärde. Att andra inte svarar på mina inlägg tar jag inte som ett tecken på att jag skulle vara en tråkig person (vilket jag iofs kanske är) utan på att just det inlägget kanske inte inbjöd till så mycket svar eller att ni andra har fullt upp med er själva och era bestyr just nu.
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #19

    Inte i vårat fall!

    Jag gjorde ju fvp båda gångerna, och då blir det ju 100%, men gör man ul så finns det ju plats för lite överraskningar.
  38. 19
    Inte i vårat fall! Jag gjorde ju fvp båda gångerna, och då blir det ju 100%, men gör man ul så finns det ju plats för lite överraskningar.
  39. miman
    #20

    tycker...

    precis som dig. Gillar att läsa här och se att vi är så många som har det ungefär på samma sätt. Men en del dagar orkar jag inte svara någonting.
  40. 20
    tycker... precis som dig. Gillar att läsa här och se att vi är så många som har det ungefär på samma sätt. Men en del dagar orkar jag inte svara någonting.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det gäller att synas!
    By Jennyjo in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 11:10
  2. På tal om att synas
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 19:13
  3. På tal om att synas på magen...
    By treblevfyra in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 08:57
  4. Synas?
    By ludviga in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 11:00
  5. Kan det synas...
    By lilla jag in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar