vad ska ni köpa i julklapp
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    vad ska ni köpa i julklapp

    till era snart 6 åriga barn ?

    Har ingen aning ännu vad jag ska köpa men hon har kryssat i tre olika leksakskataloger allt hon önskar sig och det är inte lite det :-)

  2. 1
    vad ska ni köpa i julklapp till era snart 6 åriga barn ?

    Har ingen aning ännu vad jag ska köpa men hon har kryssat i tre olika leksakskataloger allt hon önskar sig och det är inte lite det :-)

  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    vet inte riktigt..

    Vi funderade på en cdspelare med kassetradio i också. Samt lite olika spel mm. Michaela är nog lättast till ändå. Hon önskar sig allt..
    svårast tycker jag är erik och thomas.. Du kan inte komma på något en blivande 2årig kille önskar sig.. ( mer än bilar...)
  4. 2
    vet inte riktigt.. Vi funderade på en cdspelare med kassetradio i också. Samt lite olika spel mm. Michaela är nog lättast till ändå. Hon önskar sig allt..
    svårast tycker jag är erik och thomas.. Du kan inte komma på något en blivande 2årig kille önskar sig.. ( mer än bilar...)
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Svårt...

    vi har faktiskt inte hunnit fundera så mycket på det...tycker att barnens rum redan är ett katastrofområde med prylar så man bävar ju nästan för att det snart ska in ännu mer! Antar att vi kommer att försöka att köpa X-boxspel och filmer till Ronan, något som inte går att sprida ut över hela huset! *ler* Han har en Scooby-Doo period just nu så jag ska se om jag kan fynda några prylar på ebay. Har också funderat på en boxsäck med handskar, han vill ju boxas som mamma!
  6. 3
    Svårt... vi har faktiskt inte hunnit fundera så mycket på det...tycker att barnens rum redan är ett katastrofområde med prylar så man bävar ju nästan för att det snart ska in ännu mer! Antar att vi kommer att försöka att köpa X-boxspel och filmer till Ronan, något som inte går att sprida ut över hela huset! *ler* Han har en Scooby-Doo period just nu så jag ska se om jag kan fynda några prylar på ebay. Har också funderat på en boxsäck med handskar, han vill ju boxas som mamma!
  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    Här blir det Gameboy

    i födelsedagspresent så det blir bara småsaker till jul. Lego och sådant.
  8. 4
    Här blir det Gameboy i födelsedagspresent så det blir bara småsaker till jul. Lego och sådant.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Verktygslåda till två-åringen

    om han inte redan har det. Vår 2,5 åring älskar sin verjtygslåda med borr och såg. Ett hett tips.....
  10. 5
    Verktygslåda till två-åringen om han inte redan har det. Vår 2,5 åring älskar sin verjtygslåda med borr och såg. Ett hett tips.....
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Skönt att höra att...

    det inte bara är våra barn som sprider sina saker över precis hela huset.;-)
  12. 6
    Skönt att höra att... det inte bara är våra barn som sprider sina saker över precis hela huset.;-)
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Inte så många leksaker ....

    i allafall.Vi har stuvat undan en hel hög med leksaker i garderoben för de ligger i allafall bara på golvet och blir söndertrampade och barnen tar med leksakerna in i alla andra rum för att det inte är kul att leka i lekrummet.Benjamin har också klippt ut och klistrat fast det han önskar sig.Han har kommit på att han ska \"bara\" önska sig 3 saker varje jul för så är väl chansen större att man får dem........eller...
    Han får i allafall ett dataspel med lite matematik i.Kanske någon bok även om de har mängder av det också.Vi funderar på att köpa en byggkudde till för dem har de jättekul med .De bygger ju kojor med dem och hoppar på dem.
  14. 7
    Inte så många leksaker .... i allafall.Vi har stuvat undan en hel hög med leksaker i garderoben för de ligger i allafall bara på golvet och blir söndertrampade och barnen tar med leksakerna in i alla andra rum för att det inte är kul att leka i lekrummet.Benjamin har också klippt ut och klistrat fast det han önskar sig.Han har kommit på att han ska \"bara\" önska sig 3 saker varje jul för så är väl chansen större att man får dem........eller...
    Han får i allafall ett dataspel med lite matematik i.Kanske någon bok även om de har mängder av det också.Vi funderar på att köpa en byggkudde till för dem har de jättekul med .De bygger ju kojor med dem och hoppar på dem.
  15. Jenny P m Joakim o Joceline
    #8

    Nada

    Joceline kollade BR-katalogen som kom och sa \"jag hittar inget bra här som jag vill ha\" Nåt blir det ju iaf men inte mycket för vår tv exploderade igår så där ryker ju några tusenlappar *suck*
  16. 8
    Nada Joceline kollade BR-katalogen som kom och sa \"jag hittar inget bra här som jag vill ha\" Nåt blir det ju iaf men inte mycket för vår tv exploderade igår så där ryker ju några tusenlappar *suck*
  17. Li m Filiph-00 & Hannah-02
    #9

    I år...

    kommer det bli en budget jul. Första julen i nya huset och allt kostar ju mer än vad man har räknat med....
    Men lite små grejer blir det ju allt :-)
  18. 9
    I år... kommer det bli en budget jul. Första julen i nya huset och allt kostar ju mer än vad man har räknat med....
    Men lite små grejer blir det ju allt :-)
  19. Medlem sedan
    Sep 1998
    #10

    surt!

    Har inte heller kunnat hitta på nåt.
    Nån som vet nåt \"lagom pyssligt\" till Isac 7 o Nickan snart 6 som de kan sysselsätta sig med under julafton??

    Firar ju julen i år hos min syster i Skåne med barnen o dit orkar ju inte tomten släpa några tunga paket, så det blir nog presentkort som barnen kan använda på rean sen istället.
  20. 10
    surt! Har inte heller kunnat hitta på nåt.
    Nån som vet nåt \"lagom pyssligt\" till Isac 7 o Nickan snart 6 som de kan sysselsätta sig med under julafton??

    Firar ju julen i år hos min syster i Skåne med barnen o dit orkar ju inte tomten släpa några tunga paket, så det blir nog presentkort som barnen kan använda på rean sen istället.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Svårt!

    Jag tycker det är otroligt svårt med julklappar till Anton i år. Han är \"för liten\" för mycket och \"för stor\" för mycket...

    Men jag har köpt följande:
    GameBoyspel
    Schack
    Kläder
    Dinosaurieägg (man kläcker en dinosaurie på nåt vis...)
    Popcornmaskin
    Pokémonkort

    Sen får han inte mer eftersom det är ganska dyra presenter. Tror han kommer bli glad :)
  22. 11
    Svårt! Jag tycker det är otroligt svårt med julklappar till Anton i år. Han är \"för liten\" för mycket och \"för stor\" för mycket...

    Men jag har köpt följande:
    GameBoyspel
    Schack
    Kläder
    Dinosaurieägg (man kläcker en dinosaurie på nåt vis...)
    Popcornmaskin
    Pokémonkort

    Sen får han inte mer eftersom det är ganska dyra presenter. Tror han kommer bli glad :)
  23. Linda med Anton-00, Moa&Tova
    #12

    Anton ska få..

    Playmo-saker (favoriten), en legoborg, spel till Game Boyet-vet ej vilket ännu och till X-boxen-Spiderman, Turtelsgubbe, pussel och spel. Det är vad vi kommit på hittills allafall.
  24. 12
    Anton ska få.. Playmo-saker (favoriten), en legoborg, spel till Game Boyet-vet ej vilket ännu och till X-boxen-Spiderman, Turtelsgubbe, pussel och spel. Det är vad vi kommit på hittills allafall.
  25. Medlem sedan
    May 1999
    #13

    vet inte ....

    Har funderat på både det ena och det andra.. JUst nu funderar vi på om vi inte ska ge dem presentkort på kläder och några småsaker. Vi var just uppe på vinden och där fanns det massor av saker som var roliga! =)

    I 6-årspresent ska han få en cykel.
  26. 13
    vet inte .... Har funderat på både det ena och det andra.. JUst nu funderar vi på om vi inte ska ge dem presentkort på kläder och några småsaker. Vi var just uppe på vinden och där fanns det massor av saker som var roliga! =)

    I 6-årspresent ska han få en cykel.
  27. nettan
    #14

    lååååååååååååååång önskelista

    Hej!
    Önskemålen är många när man ska fylla sex år snart,man hoppas tomten kommer med masssssoooor!!!
    Robin ska få en del modellego som vi hade turen att hitta när toysrús reade allt lego till 50% i september,bionichle bla.,cd spelare ska vi önska av farfar,nya påslakan med roligt motiv.
    Någon transformer kommer det också att bli och 1 actionman med tillhörande bil.
    Hoppas du fick någon ide.
    Brorsan max 4år får liknande annars herrejösses liv.
  28. 14
    lååååååååååååååång önskelista Hej!
    Önskemålen är många när man ska fylla sex år snart,man hoppas tomten kommer med masssssoooor!!!
    Robin ska få en del modellego som vi hade turen att hitta när toysrús reade allt lego till 50% i september,bionichle bla.,cd spelare ska vi önska av farfar,nya påslakan med roligt motiv.
    Någon transformer kommer det också att bli och 1 actionman med tillhörande bil.
    Hoppas du fick någon ide.
    Brorsan max 4år får liknande annars herrejösses liv.
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    vi har pratat lite om julklappar nu...

    Tova ska få ett game boy micro om den inte är alltför liten...tänkte den kanske passar hennes små händer lite bättre än de där större. Är den för liten så köper vi den vanliga.

    Sen ska hon nog få en ny saccosäck, nån bratzdocka/barbiedocka och nån my little pony...och så smink (hon älskar att måla sig *s*)

    Viggo...ska nog fåbyggarebob grejor, lilla röda traktorn....en stor bondgård med djur o traktorer i plast....m.m

    Lilla Saga ska få en mobil till spjälsängen...spjälsskydd, påslakanset o nån liten leksak

    sambon o jag ska troligtvis köpa en rostfri micro med grill åt oss själva.

    med reservation för förändringar...har ej köpt nånting ännu.
  30. 15
    vi har pratat lite om julklappar nu... Tova ska få ett game boy micro om den inte är alltför liten...tänkte den kanske passar hennes små händer lite bättre än de där större. Är den för liten så köper vi den vanliga.

    Sen ska hon nog få en ny saccosäck, nån bratzdocka/barbiedocka och nån my little pony...och så smink (hon älskar att måla sig *s*)

    Viggo...ska nog fåbyggarebob grejor, lilla röda traktorn....en stor bondgård med djur o traktorer i plast....m.m

    Lilla Saga ska få en mobil till spjälsängen...spjälsskydd, påslakanset o nån liten leksak

    sambon o jag ska troligtvis köpa en rostfri micro med grill åt oss själva.

    med reservation för förändringar...har ej köpt nånting ännu.
  31. Jenny
    #16

    Glitterklister

    färgat papper och crepepapper eller tyg, det underhåller dessa två i timmar!
  32. 16
    Glitterklister färgat papper och crepepapper eller tyg, det underhåller dessa två i timmar!
  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17

    Har redan köpt endel..

    Allt blir ju inte julklapp utan vi delar upp presenterna lite eftersom hon fyller år på juldagen.
    Nora ska bl. annat få:
    *Taklampa, hon har tittat ut en själv i ett reklamblad från elkedjan.
    *Matta, blir nog en med bratz på för det är det enda hon vill ha.
    *Akvarium, blir nog födelsedagspresent eftersom vi inte firar jul hemma och det blir lite jobbigt att dra med sig.
    *cd-spelare, så hon kan lyssna på skiva efter vi har läst på kvällen.
    *Sminkväska

    Sen blir det väl en hel del småsaker till.
  34. 17
    Har redan köpt endel.. Allt blir ju inte julklapp utan vi delar upp presenterna lite eftersom hon fyller år på juldagen.
    Nora ska bl. annat få:
    *Taklampa, hon har tittat ut en själv i ett reklamblad från elkedjan.
    *Matta, blir nog en med bratz på för det är det enda hon vill ha.
    *Akvarium, blir nog födelsedagspresent eftersom vi inte firar jul hemma och det blir lite jobbigt att dra med sig.
    *cd-spelare, så hon kan lyssna på skiva efter vi har läst på kvällen.
    *Sminkväska

    Sen blir det väl en hel del småsaker till.
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    här kör vi med...

    Tre paket var till barnen och det ska vara: ett spel, en bok och en större \"leksak\".

    Sam får av oss i år
    * Tjock kapitelbok (vi har nyligen övergått från vanliga godnattsagan till att ha högläsning med hela familjen samlad och då från kapitelböcker utan bilder)
    * frågespel, tror det hette \"Små klipska pirater\" eller någonting ditåt. Frågesport med jättebra frågon som passar barn 4-7 år
    * större set med Lego

    Vet att släkten har köpt någon form av tv-spel för barn och Twister
  36. 18
    här kör vi med... Tre paket var till barnen och det ska vara: ett spel, en bok och en större \"leksak\".

    Sam får av oss i år
    * Tjock kapitelbok (vi har nyligen övergått från vanliga godnattsagan till att ha högläsning med hela familjen samlad och då från kapitelböcker utan bilder)
    * frågespel, tror det hette \"Små klipska pirater\" eller någonting ditåt. Frågesport med jättebra frågon som passar barn 4-7 år
    * större set med Lego

    Vet att släkten har köpt någon form av tv-spel för barn och Twister
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    Vad mysigt det lät!

    Att sitta hela familjen och ha en stunds högläsning!
  38. 19
    Vad mysigt det lät! Att sitta hela familjen och ha en stunds högläsning!

Liknande trådar

  1. Vad ska ni köpa för julklapp...
    By Ramona_G in forum _02 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 16:46
  2. Vad ska ni köpa i julklapp
    By spider-woman in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:58
  3. Köpa kläder i julklapp?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Hem & fritid
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 16:56
  4. vad ska ni köpa i julklapp
    By Millan med 4 in forum _98 Alla barn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 06:14
  5. Vet ni inte vad ni ska köpa i julklapp?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 22:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar