Mellis!!!!?
Småbarn
  1. Sara
    #1

    Mellis!!!!?

    Vad får era barn för mellis på dagis?
    På vårt dagis är det bara mjölk och macka, lite tråkigt å få det varje dag...
  2. 1
    Mellis!!!!? Vad får era barn för mellis på dagis?
    På vårt dagis är det bara mjölk och macka, lite tråkigt å få det varje dag...
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    De får olika

    Ibland frukt, ibland fil och flingor. Oftast erbjuds macka till. Om någon fyller år får de glass till fika, om föräldern bjuder på det.
  4. 2
    De får olika Ibland frukt, ibland fil och flingor. Oftast erbjuds macka till. Om någon fyller år får de glass till fika, om föräldern bjuder på det.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    ibalnd

    smörgås, ibland fil eller yoghurt eller frukt
    dricka mjölk eller juice
  6. 3
    ibalnd smörgås, ibland fil eller yoghurt eller frukt
    dricka mjölk eller juice
  7. Jenni
    #4

    De får...

    ... macka/skorpa/knäckebröd och mjölk + frukt och grönsaker.
    Jag föredrar faktiskt att de får lite ensidigt mellanmål om alternativen är kräm eller andra sockerrika produkter.
  8. 4
    De får... ... macka/skorpa/knäckebröd och mjölk + frukt och grönsaker.
    Jag föredrar faktiskt att de får lite ensidigt mellanmål om alternativen är kräm eller andra sockerrika produkter.
  9. Mia A
    #5

    Det är ju bara

    mellis, så jag tycker det är helt ok med mjölk och macka, men vill helst att det serveras någon grönsak till också.

    Frukost och lunch är väldigt varierad på vår förskola och mellis är ju just ett mellis och behöver inte vara speciellt varierad tycker jag. Variationen skulle säkert dessutom oftast bestå i kräm, vaniljris eller ngt annat sött, och det kan man vara utan till mellis tycker jag.

    På vårt dagis är det \"fröknarna\" som förbereder och dukar fram/bort mellis. Skulle det bli mer disk än ett glas per barn så måste dom dessutom diska efter maten (glas, smörknivar o dyl får dom lämna till kökspersonalen till dagen efter). Jag ser hellre att dom är med barnen i verksamheten än står och kokar korv eller värmer paj och sedan diskar efteråt.
  10. 5
    Det är ju bara mellis, så jag tycker det är helt ok med mjölk och macka, men vill helst att det serveras någon grönsak till också.

    Frukost och lunch är väldigt varierad på vår förskola och mellis är ju just ett mellis och behöver inte vara speciellt varierad tycker jag. Variationen skulle säkert dessutom oftast bestå i kräm, vaniljris eller ngt annat sött, och det kan man vara utan till mellis tycker jag.

    På vårt dagis är det \"fröknarna\" som förbereder och dukar fram/bort mellis. Skulle det bli mer disk än ett glas per barn så måste dom dessutom diska efter maten (glas, smörknivar o dyl får dom lämna till kökspersonalen till dagen efter). Jag ser hellre att dom är med barnen i verksamheten än står och kokar korv eller värmer paj och sedan diskar efteråt.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Varierande

    Ibland bara macka och dricka
    men oxå
    fil o flingor
    Nypon/blåbärs soppa
    Fruktsallad
    Chokladpudding
    Osv
  12. 6
    Varierande Ibland bara macka och dricka
    men oxå
    fil o flingor
    Nypon/blåbärs soppa
    Fruktsallad
    Chokladpudding
    Osv
  13. zombie
    #7

    fskl på vår förskola..

    har \"hotat\" med denna utveckling efter diskuterande om att införa sockerfria mellisar.
    Inget gnäll från deras sida alltså utan ett realistiskt påpekande att de faktiskt hellre ville veta vad föräldrana VILL att de ska ge deras barn än vad de INTE VILL att de ska ge dem.

    Kanske det är liknande på ert? Har du frågat personalen? Kan hålla med om att det kan bli tradigt men samtidigt kan pålägget ändras, frukt till..?
  14. 7
    fskl på vår förskola.. har \"hotat\" med denna utveckling efter diskuterande om att införa sockerfria mellisar.
    Inget gnäll från deras sida alltså utan ett realistiskt påpekande att de faktiskt hellre ville veta vad föräldrana VILL att de ska ge deras barn än vad de INTE VILL att de ska ge dem.

    Kanske det är liknande på ert? Har du frågat personalen? Kan hålla med om att det kan bli tradigt men samtidigt kan pålägget ändras, frukt till..?

Liknande trådar

  1. Mellis
    By Edvin2008 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:47
  2. GI mellis???
    By Ammari in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 10:52
  3. Mellis
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 20:53
  4. Bra mellis?
    By j med 4 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 22:49
  5. Ang, mellis....
    By Nett@n in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 18:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar