Stövlar
_0509 Septemberbarn
  1. Mony
    #1

    Stövlar

    Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan.

    De är jätte besvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

    När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:

    -De sitter på fel fot!

    Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen. Då säger
    Oscar:

    -Det är inte mina stövlar!

    Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.

    -Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare

    -Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon när hon är klar. Oscar svarar då:

    -Det är inte mina stövlar, dem är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

    Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter jacka på honom, halsduk och frågar:

    -Var är dina vantar?

    Och Oscar svarar:

    -Jag la dem i stövlarna!
  2. 1
    Stövlar Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan.

    De är jätte besvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget.

    När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:

    -De sitter på fel fot!

    Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen. Då säger
    Oscar:

    -Det är inte mina stövlar!

    Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick.

    -Ok, säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare

    -Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon när hon är klar. Oscar svarar då:

    -Det är inte mina stövlar, dem är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

    Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon Oscar, sätter jacka på honom, halsduk och frågar:

    -Var är dina vantar?

    Och Oscar svarar:

    -Jag la dem i stövlarna!
  3. miqa
    #2

    men!!!

    oj så roligt, jag har skrattat gott!!!!
  4. 2
    men!!! oj så roligt, jag har skrattat gott!!!!
  5. *Lenna* m Mira
    #3

    HA HA HA! *imt*

  6. 3
    HA HA HA! *imt*
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    Ha ha! Barn är underbara! *imt*

  8. 4
    Ha ha! Barn är underbara! *imt*
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    fniss

    barn gör verkligen livet roligare att leva på många sätt! jag har en bok jag skriver upp allt roligt Ella säger! Jätte kul att läsa! Och när man blir för trött eller tålamodet är för kort tar jag fram den och läser lite
  10. 5
    fniss barn gör verkligen livet roligare att leva på många sätt! jag har en bok jag skriver upp allt roligt Ella säger! Jätte kul att läsa! Och när man blir för trött eller tålamodet är för kort tar jag fram den och läser lite
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Underbart!!!

    Jag skrattar så jag gråter nu. Vad ungar är härliga. ;)

    Kram!
  12. 6
    Underbart!!! Jag skrattar så jag gråter nu. Vad ungar är härliga. ;)

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Skulle vara svar på huvudinlägget såklart! *imt*

    -
  14. 7
    Skulle vara svar på huvudinlägget såklart! *imt* -
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    UNDERBAR! :o)))

    Kikade in för att se om gamla bekanta finns här, och så gjorde du min dag med den där! Är det du som är mamma till underverket, och är han lika uttröttande finurlig annars också? :D

    Tack!
  16. 8
    UNDERBAR! :o))) Kikade in för att se om gamla bekanta finns här, och så gjorde du min dag med den där! Är det du som är mamma till underverket, och är han lika uttröttande finurlig annars också? :D

    Tack!

Liknande trådar

  1. stövlar
    By Zinita in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 08:29
  2. Stövlar?
    By Zinita in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 09:12
  3. Nya stövlar
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 01:27
  4. vad ska ni ha för stövlar...
    By lifv in forum Hem & fritid
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 07:28
  5. stövlar!?
    By fia in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar