Hur blir bebisar till?
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Hur blir bebisar till?

    Har ni fått den frågan än? P fick ju en lillasyster i juli ocg frågorna har duggat tätt. Ett tag nöjde hon sig med förklaringen a´la \"pappas frö från snoppen ihop med mammas ägg = bebis\". Nu i helgen frågade hon hur fröet hamnar i mammas snippa... mitt under söndagsmaten och gäster närvarande. Alla började fnissa, någon försökte skoja bort frågan, men vår bestämda lilla dam stod på sig, ett svar skulle hon ha. När min pryda svärmor började prata om storken (hallå???) avbröt jag det hela och sa med någorlunda lugn röst att pappa stoppar sin snopp i mammas snippa och då blir det bebis, punkt. Tystnad runt bordet och ett par STORA ögon... \"Aha, jag trodde att du åt upp det med tänderna\" sa hon och fortsatte äta. Pust!
    Nu är det ur världen och hon har inte frågat mer!

    Hur har ni det på den fronten?
  2. 1
    Hur blir bebisar till? Har ni fått den frågan än? P fick ju en lillasyster i juli ocg frågorna har duggat tätt. Ett tag nöjde hon sig med förklaringen a´la \"pappas frö från snoppen ihop med mammas ägg = bebis\". Nu i helgen frågade hon hur fröet hamnar i mammas snippa... mitt under söndagsmaten och gäster närvarande. Alla började fnissa, någon försökte skoja bort frågan, men vår bestämda lilla dam stod på sig, ett svar skulle hon ha. När min pryda svärmor började prata om storken (hallå???) avbröt jag det hela och sa med någorlunda lugn röst att pappa stoppar sin snopp i mammas snippa och då blir det bebis, punkt. Tystnad runt bordet och ett par STORA ögon... \"Aha, jag trodde att du åt upp det med tänderna\" sa hon och fortsatte äta. Pust!
    Nu är det ur världen och hon har inte frågat mer!

    Hur har ni det på den fronten?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Rebecka

    fick en bok som heter Vi ska få en baby, när jag väntade Lukas.
    Den har nog förklarat tilräckligt för så fort hon börjat fundera vill hon läsa den boken och sen är hon gravid i flera dagar(nu senast med en boll innan för tröjan, det var en lillasyster som ska heta Cornelia. Vet iiiinte vartifrån hon kan ha fått såna idéer *s*)
  4. 2
    Rebecka fick en bok som heter Vi ska få en baby, när jag väntade Lukas.
    Den har nog förklarat tilräckligt för så fort hon börjat fundera vill hon läsa den boken och sen är hon gravid i flera dagar(nu senast med en boll innan för tröjan, det var en lillasyster som ska heta Cornelia. Vet iiiinte vartifrån hon kan ha fått såna idéer *s*)
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Robin har

    Katarina Januch bok \"Så blev jag till\" och den läser vi ofta.
    Nu frågar han itne lika mycket om graviditet och bebisar som han gjorde när jag var gravid med lillasyster.

    Däremot skiner han upp varje gång han ser någon med jättemage, pekar och förklarar hlöljutt att därinne ligger det minnsan en bebis som snart kommer ut fast det är inte hans lillasyster för hans lillasyster heter Rebecca och är hemma med mamma :P
  6. 3
    Robin har Katarina Januch bok \"Så blev jag till\" och den läser vi ofta.
    Nu frågar han itne lika mycket om graviditet och bebisar som han gjorde när jag var gravid med lillasyster.

    Däremot skiner han upp varje gång han ser någon med jättemage, pekar och förklarar hlöljutt att därinne ligger det minnsan en bebis som snart kommer ut fast det är inte hans lillasyster för hans lillasyster heter Rebecca och är hemma med mamma :P
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Bara på gravida eller alla med jättemage? ;)

    Rebecka brukar nämligen glatt deklarera att morfar måste ha en bebis i magen för han är \"jättetjock\".
    Hrmm...försöker få henne att förstå skillnaden ;)
  8. 4
    Bara på gravida eller alla med jättemage? ;) Rebecka brukar nämligen glatt deklarera att morfar måste ha en bebis i magen för han är \"jättetjock\".
    Hrmm...försöker få henne att förstå skillnaden ;)
  9. Monica med Tintin-02
    #5

    *Fniss*

    Tintin hade sagt till mormor att mamma har en bebis i magen. Hon blev lite undrande och frågade mig med tydlig förväntan i rösten. Men nej, det har jag ingen (ingen planerad uppföjning ännu). Mormor lät lite besviken och trodde nog inte riktigt på mig.

    Lite senare satt Tintin i mormors knä och petade henne i magen och deklarerade att mormor minsann också hade en bebis i magen...
  10. 5
    *Fniss* Tintin hade sagt till mormor att mamma har en bebis i magen. Hon blev lite undrande och frågade mig med tydlig förväntan i rösten. Men nej, det har jag ingen (ingen planerad uppföjning ännu). Mormor lät lite besviken och trodde nog inte riktigt på mig.

    Lite senare satt Tintin i mormors knä och petade henne i magen och deklarerade att mormor minsann också hade en bebis i magen...

Liknande trådar

  1. Hur blir bebisar till...?
    By fru_o in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 13:13
  2. hur blir bebisar till?
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 11:16
  3. Mamma hur blir bebisar till?
    By Erika.m.3gullungar in forum _01 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 23:05
  4. Storebror om hur bebisar blir till
    By -a-k- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 10:08
  5. Hur bebisar blir till...
    By -a-k- in forum _01 Höstbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 23:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar