Skoj!
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Skoj!

    Imorse ringde det på dörren vilket förvånade mig...känner juh inte nån här än direkt....jag och barnen öppnar fortfarande iförda sunkiga pyjamasar och utanför står en kvinna med en hund och säger: \"har du lust att komma bort på en fika sen?\"

    \"Ehh, ja.....men har vi träffats nångång förr\" fick jag fråga, för min hjärna gick på högvarv för att komma på om jag glömt nån jag möjligen träffat nångång.....men nä, det hade vi inte sa hon!

    Då visade det sig att hon bor tredje huset bortanför oss, är nyinflyttad och för tillfället sjukskriven och har väl antagligen spanat in att vi är hemma på dagarna! Skoj!

    Så vi var där och fikade i typ 2½ timme! Jättetrevligt! Hon hade äldre barn (yngsta var 12) men det är juh ändå skoj om man kan lära känna nån i närheten! :)

    Ville bara berätta det, tillhör juh inte direkt vanligheterna att folk gör så, men jädrans vad modigt iaf!
  2. 1
    Skoj! Imorse ringde det på dörren vilket förvånade mig...känner juh inte nån här än direkt....jag och barnen öppnar fortfarande iförda sunkiga pyjamasar och utanför står en kvinna med en hund och säger: \"har du lust att komma bort på en fika sen?\"

    \"Ehh, ja.....men har vi träffats nångång förr\" fick jag fråga, för min hjärna gick på högvarv för att komma på om jag glömt nån jag möjligen träffat nångång.....men nä, det hade vi inte sa hon!

    Då visade det sig att hon bor tredje huset bortanför oss, är nyinflyttad och för tillfället sjukskriven och har väl antagligen spanat in att vi är hemma på dagarna! Skoj!

    Så vi var där och fikade i typ 2½ timme! Jättetrevligt! Hon hade äldre barn (yngsta var 12) men det är juh ändå skoj om man kan lära känna nån i närheten! :)

    Ville bara berätta det, tillhör juh inte direkt vanligheterna att folk gör så, men jädrans vad modigt iaf!
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Va kul! Grattis till din nya bekantskap!

    Hoppas ni får många trevliga fikastunder :=)
  4. 2
    Va kul! Grattis till din nya bekantskap! Hoppas ni får många trevliga fikastunder :=)
  5. Sabina m barnen
    #3

    Ja

    det hör nog inte vanligheten att bli inbjuden bara så:) Vad kul för dig, och henne. Alltid lika roligt att lära känna nya människor.
  6. 3
    Ja det hör nog inte vanligheten att bli inbjuden bara så:) Vad kul för dig, och henne. Alltid lika roligt att lära känna nya människor.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Kul!

    Det är ju inte ofta folk gör sånt nu för tiden. Kul att några vågar fortfarande...

    Var faktiskt med om för några år sen... att en kille rusade efter mig från T-banan. Hade gått av på min hållplats och vandrade som vanligt mot jobbet. Halvvägs framme, har han sprungit ikapp mig och ber om ursäkt för sitt framfusiga betende men att han kände att han skulle ångra sig för mkt om han inte sprang fram! Han lämnade sitt kort och sa att jag kunde höra av mig om jag ville!
    Mer rörd än så har jag nog aldrig blivit i hela mitt liv. Mailade honom och vi hade mailkontakt ett tag med massa lååånga mail. Han hade flickvän och barn men hade bara känt något speciellt då och var tvungen att rusa efter hur dum han än kände sig.

    Det är ett av de finaste minnerna jag har faktiskt (borträknat massa stunder med barnen då) och mer speciell än så vette 17 om jag någonsin kommer att få känna mig! Minns inte vad som hände med mailkontakten... men efter ett tag skulle jag maila igen och då funkade inte hans mail längre.

    Han hade ett rätt ovanligt namn och så sent som för några månader sen försökte jag söka på hans namn (hittade några mail från honom jag skrivit ut ) men inga träffar :0(

    Ja, kul iaf när folk faktiskt går steget längre än de flesta och vågar :0)
  8. 4
    Kul! Det är ju inte ofta folk gör sånt nu för tiden. Kul att några vågar fortfarande...

    Var faktiskt med om för några år sen... att en kille rusade efter mig från T-banan. Hade gått av på min hållplats och vandrade som vanligt mot jobbet. Halvvägs framme, har han sprungit ikapp mig och ber om ursäkt för sitt framfusiga betende men att han kände att han skulle ångra sig för mkt om han inte sprang fram! Han lämnade sitt kort och sa att jag kunde höra av mig om jag ville!
    Mer rörd än så har jag nog aldrig blivit i hela mitt liv. Mailade honom och vi hade mailkontakt ett tag med massa lååånga mail. Han hade flickvän och barn men hade bara känt något speciellt då och var tvungen att rusa efter hur dum han än kände sig.

    Det är ett av de finaste minnerna jag har faktiskt (borträknat massa stunder med barnen då) och mer speciell än så vette 17 om jag någonsin kommer att få känna mig! Minns inte vad som hände med mailkontakten... men efter ett tag skulle jag maila igen och då funkade inte hans mail längre.

    Han hade ett rätt ovanligt namn och så sent som för några månader sen försökte jag söka på hans namn (hittade några mail från honom jag skrivit ut ) men inga träffar :0(

    Ja, kul iaf när folk faktiskt går steget längre än de flesta och vågar :0)
  9. Maria m Linn
    #5

    Så kul

    att hon tog initiativ. Hoppas allt bra annars. HÄr är det bättre m Linn nu. Kramar
  10. 5
    Så kul att hon tog initiativ. Hoppas allt bra annars. HÄr är det bättre m Linn nu. Kramar
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Vad roligt

    och vad modigt, jättekul när att hon frågade om ni skulle fika :) Hoppas det blir en trevlig bekantskap framöver :)

    Kram!
  12. 6
    Vad roligt och vad modigt, jättekul när att hon frågade om ni skulle fika :) Hoppas det blir en trevlig bekantskap framöver :)

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7

    Kul!

    Vilken trevlig granne! Kul med nya bekantskaper.
    Ses vi i morgon? *kram*
  14. 7
    Kul! Vilken trevlig granne! Kul med nya bekantskaper.
    Ses vi i morgon? *kram*
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Tyvärr inte!

    Vi har besök i två dagar av Annika med Ida och Moa från Norrköping nu, dom åker hem imorrn eftermiddag, så vi kommer inte tyvärr! Men vi ses den 1 december juh! *ser fram emot*

    Kram!
  16. 8
    Tyvärr inte! Vi har besök i två dagar av Annika med Ida och Moa från Norrköping nu, dom åker hem imorrn eftermiddag, så vi kommer inte tyvärr! Men vi ses den 1 december juh! *ser fram emot*

    Kram!

Liknande trådar

  1. Oj vad skoj!!
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 19:32
  2. Vad skoj det ska bli!
    By ErikaB in forum _0506 Junibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 09:18
  3. På skoj
    By Tanja+Ninja&CeLinn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 17:56
  4. Åh vad skoj!!!
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 23:35
  5. Skoj
    By Jenny m F+H+E in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar