Min Micke i farten igen...
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Min Micke i farten igen...

    Vet inte om någon minns min Micke o hans underbara kommentarer till det mesta. Idag lyckades han igen.

    Vi var på väg hem från dagis då lillebror Marcus tappade nappen mitt på övergångsstället. Då utbrister Micke \"-Men herre gud Marcus. Du får ju hålla ordning på nappen. Tänk om den hade blivit överkörd, då hade den hamnat i napphimlen - förstår du det?\". Marcus tittar storögt på storebror - det han säger gäller helt klart. Marcus tar emot nappen och tittar upp mot den kolsvarta himlen. \"-Nå ser du några napp-änglar? Nä just det. En överkörd napp är en överkörd napp. Finns ingen napphimmel - så det så!\". Marcus är helt stumm o håller i nappen krampaktigt.

    Nu när jag skulle lägga Marcus så tog han med sig hela burken med nappar och bäddade ner dem i sin docksäng. Han rabblade något som verkade vara en egen godnatt saga. Sedan tittade han på mig med tårar i ögonen. \"-Mamma, visst napp-längle?\" Fick förklara att hans nappar kommer nog i alla fall till napp-himlen. Då rusar han iväg till storebror och skäller som en liten terrier. Ja, det var nått om att det visst fanns himmel o nappar o änglar.

    Micke tittar på mig och säger \"-Men mamma, att du aldrig lär dig. Man måste ju hitta på vissa sakar för att han ska lära sig\".

    Stackars pappa som låg bredvid såg ut som ett livs levande frågetecken och ville få en tydligare version senare. Jag har nu berättat den för honom o han sitter i vardagsrummet o garvar än.

    \"Natt-Gott\" (= God natt o sov gott) som Marcus brukar säga. Kram
  2. 1
    Min Micke i farten igen... Vet inte om någon minns min Micke o hans underbara kommentarer till det mesta. Idag lyckades han igen.

    Vi var på väg hem från dagis då lillebror Marcus tappade nappen mitt på övergångsstället. Då utbrister Micke \"-Men herre gud Marcus. Du får ju hålla ordning på nappen. Tänk om den hade blivit överkörd, då hade den hamnat i napphimlen - förstår du det?\". Marcus tittar storögt på storebror - det han säger gäller helt klart. Marcus tar emot nappen och tittar upp mot den kolsvarta himlen. \"-Nå ser du några napp-änglar? Nä just det. En överkörd napp är en överkörd napp. Finns ingen napphimmel - så det så!\". Marcus är helt stumm o håller i nappen krampaktigt.

    Nu när jag skulle lägga Marcus så tog han med sig hela burken med nappar och bäddade ner dem i sin docksäng. Han rabblade något som verkade vara en egen godnatt saga. Sedan tittade han på mig med tårar i ögonen. \"-Mamma, visst napp-längle?\" Fick förklara att hans nappar kommer nog i alla fall till napp-himlen. Då rusar han iväg till storebror och skäller som en liten terrier. Ja, det var nått om att det visst fanns himmel o nappar o änglar.

    Micke tittar på mig och säger \"-Men mamma, att du aldrig lär dig. Man måste ju hitta på vissa sakar för att han ska lära sig\".

    Stackars pappa som låg bredvid såg ut som ett livs levande frågetecken och ville få en tydligare version senare. Jag har nu berättat den för honom o han sitter i vardagsrummet o garvar än.

    \"Natt-Gott\" (= God natt o sov gott) som Marcus brukar säga. Kram
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Skrattar så jag gråter.

    Prata om lillgammal.:-)

    kram
  4. 2
    Skrattar så jag gråter. Prata om lillgammal.:-)

    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Underbara barn :)

    *skrattar* Vilken härlig kille!
  6. 3
    Underbara barn :) *skrattar* Vilken härlig kille!

Liknande trådar

  1. Curlingmorsan i farten igen
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 07:18
  2. Nu är jag i farten igen.
    By S-JJ in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 11:50
  3. Jag är i farten igen. :)
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 12:17
  4. Häxmamman i farten igen....
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 05:03
  5. i farten igen.
    By Sourlime med Måns 0508 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 19:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar